Dan Wheldon potřeboval získat body za vedení v závodě a vyhrát, pokud chtěl obhájit titul. Naneštěstí, Sam Hornish dojel do cíle na třetím místě.
Svou třetí pozicí dostal šek na jeden milion dolarů a samozřejmě pohár šampióna. „Prostě jsme dnes vyjeli a pokusili se být dobří jak jen to šlo: zůstat vepředu a neudělat žádnou chybu,“ řekl Hornish, který v neděli vedl jen devět kol.
Týmy Ganassi a Penske jely na Chicagolandu vlastní ligu, zbytku pole totiž nadělily nejméně jedno kolo a do cíle dojely jako jediní s plným počtem odjetých okruhů. Wheldon se mohl spoléhat jen na případnou chybu ze strany Hornishe, ta však nepřicházela. „Jel jsem si pro tři body (za nejvíce odjetých kol na čele),“ řekl Wheldon. „To byla jediná strategie. Řekl jsem týmů, že bez boje se šampionátu nevzdám.“ Wheldonův dominantní výkon byl z jedné strany velmi riskantní, nejméně třikrát se dostal do kontaktu s týmovým kolegou Dixonem.
Castroneves ztratil šance na titul v posledních kolech kdy se na něj dotáhli jezdci o kolo zpět a dokonce Brazilce i předjeli. „Pět nebo deset kol před koncem to byl můj přítel Ed Carpenter,“ řekl sarkasticky Castroneves. „Další byl Tony. Bylo to hodně frustrující vidět, jak vás někdo předjíždí když nebojuje o titul.“
Castronevesovi se již nepodařilo znovu dohnat vedoucí trio a cílem projel na čtvrtém místě. Z prvního místa v průběžném pořadí před posledním závodem roku tak spadl až na třetí místo se ztrátou dvou bodů na Hornishe a Wheldona.
Foto: Ron McQueeney/IRL
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?