Chicagoland - závod: Dan Wheldon vyhrál poslední závod sezóny a získal 475 bodů. Sam Hornish dojel na třetím místě čímž získal stejný počet bodů. Více vítězství jej však pasovalo na šampióna.
Dan Wheldon se Scottem Dixonem šli po startu okamžitě do čela, další dvojici vozů tvořili jezdci Penskeho týmu. Horsnih začal po chvíli útočit na Ganassiho piloty, ale jelikož Dixon a Wheldon jezdili bok po boku, neměl Hornish místo na předjetí. Tuto strategii si Dixon s Wheldonem určitě pečlivě naplánovali, aby udrželi Hornishe s Castronevesem za zády.
Jízdou bok po boku nedosahovali maximálních rychlostí a proto je celé pole těsně sledovalo. Ve 12. kole přišla první žlutá fáze, kdy ve vysoké rychlosti kolidovali Vitor Meira a Jody Scheckter. Naštěstí oba jezdci udrželi vozy na dráze. Nicméně jeden z vozů ztratil kus karosérie díky čemuž musel vyjet pace car.
Celé pole až na AJ Foyta IV. zamířilo do boxu, kde se precizní prací mechaniků pozice na čele neměnili. Jen Castroneves neunikl problémům a na trať vyjel jako poslední. Foyt se okamžitě po restartu propadal a Ganassiho hoši šli znovu do vedení. Castroneves se v průběhu několika kol propracoval na šesté místo, kde uvízl za Tony Kanaanem.
V 65. kole zamířil do boxu Wheldon, který tak odstartoval další sérii zastávek. Nejvíce na nich vydělal Hornish, jenž rozbil hradbu Ganassiho vozů. Na třetím místě kroužil Dixon, Castroneves ztrácel půl kola.
Hornish ve 110. kole poprvé na první místo zaútočil díky skupině opozdilců. K úspěšnému útoku však nedošlo a vedoucí trojice předjela o kolo zpět jedoucí skupinu bez jediných problémů. O chvíli později otevřeli Wheldon s Castronevesem další sérii zastávek.
Po výměně pneumatik a doplnění paliva se na čele nic nezměnilo. Mechanici znovu odvedli vynikající práci a nechali na jezdcích, ať si pozice vybojují sami. Pak přišla další žlutá fáze kvůli nečistotám na trati. Na piloty čekala poslední plánovaná zastávka. Hornish se o desetiny vteřiny rychlejší prací mechaniků dostal před Wheldona a ujal se vedení. Pořadí před restartem bylo: Hornish, Wheldon, Dixon a Castroneves blokovaný celou řadou jezdců o kolo zpět.
Už v první zatáčce šel do čela Wheldon a krátce potom získal první místo Dixon. Mezi první trojicí doházelo k neustálým soubojů, zatímco Castroneves postupoval vpřed. Dvaadvacet kol přišla chvíle, na kterou všichni čekali. Čtyři kandidáti na titul si to rozdávali o vítězství.
Sedmnáct kol před cílem lehce chyboval Castroneves a okamžitě ztratil rychlost, čímž se Brazilec ihned propadl do hloubi pole a definitivně ztratil šanci na titul.
Vedoucí trojice v pořadí Wheldon, Dixon a Hornish se v dalších kolech vzdálila pronásledovatelům. V této situaci už Hornish prakticky nemusel o nic bojovat. Třetí místo by mu vyneslo titul.
Pět kol před cílem učinil Dixon velmi odvážný manévr, který málem skončil zkázou pro tým Ganassi. Dixon jen těsně minul Wheldonovo zadní pravé kolo a propadl se za Hornishe. Dvě kola před šachovnicovým praporkem jej však odsunul zpět na třetí místo.
Ve stejném pořadí dojeli i do cíle. Trošku zklamaný Wheldon oslavoval druhé vítězství v sezóně, Hornish předváděl klasické „donuts“. Je až neuvěřitelné, že při tak velkém počtu získaných bodů získali Hornish s Wheldonem shodně 475 bodů.
Foto: Ron McQueeney/IRL
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.