Chicagoland: Hornish potřetí šampiónem

Hornish jr., Sam
Hornish jr., Sam, foto: Ron McQueeney/IRL
iM3 10. září 2006 21:53
Sdílej:

Chicagoland - závod: Dan Wheldon vyhrál poslední závod sezóny a získal 475 bodů. Sam Hornish dojel na třetím místě čímž získal stejný počet bodů. Více vítězství jej však pasovalo na šampióna.

Dan Wheldon se Scottem Dixonem šli po startu okamžitě do čela, další dvojici vozů tvořili jezdci Penskeho týmu. Horsnih začal po chvíli útočit na Ganassiho piloty, ale jelikož Dixon a Wheldon jezdili bok po boku, neměl Hornish místo na předjetí. Tuto strategii si Dixon s Wheldonem určitě pečlivě naplánovali, aby udrželi Hornishe s Castronevesem za zády.

Jízdou bok po boku nedosahovali maximálních rychlostí a proto je celé pole těsně sledovalo. Ve 12. kole přišla první žlutá fáze, kdy ve vysoké rychlosti kolidovali Vitor Meira a Jody Scheckter. Naštěstí oba jezdci udrželi vozy na dráze. Nicméně jeden z vozů ztratil kus karosérie díky čemuž musel vyjet pace car.

Celé pole až na AJ Foyta IV. zamířilo do boxu, kde se precizní prací mechaniků pozice na čele neměnili. Jen Castroneves neunikl problémům a na trať vyjel jako poslední. Foyt se okamžitě po restartu propadal a Ganassiho hoši šli znovu do vedení. Castroneves se v průběhu několika kol propracoval na šesté místo, kde uvízl za Tony Kanaanem.

V 65. kole zamířil do boxu Wheldon, který tak odstartoval další sérii zastávek. Nejvíce na nich vydělal Hornish, jenž rozbil hradbu Ganassiho vozů. Na třetím místě kroužil Dixon, Castroneves ztrácel půl kola.

Hornish ve 110. kole poprvé na první místo zaútočil díky skupině opozdilců. K úspěšnému útoku však nedošlo a vedoucí trojice předjela o kolo zpět jedoucí skupinu bez jediných problémů. O chvíli později otevřeli Wheldon s Castronevesem další sérii zastávek.

Po výměně pneumatik a doplnění paliva se na čele nic nezměnilo. Mechanici znovu odvedli vynikající práci a nechali na jezdcích, ať si pozice vybojují sami. Pak přišla další žlutá fáze kvůli nečistotám na trati. Na piloty čekala poslední plánovaná zastávka. Hornish se o desetiny vteřiny rychlejší prací mechaniků dostal před Wheldona a ujal se vedení. Pořadí před restartem bylo: Hornish, Wheldon, Dixon a Castroneves blokovaný celou řadou jezdců o kolo zpět.

Už v první zatáčce šel do čela Wheldon a krátce potom získal první místo Dixon. Mezi první trojicí doházelo k neustálým soubojů, zatímco Castroneves postupoval vpřed. Dvaadvacet kol přišla chvíle, na kterou všichni čekali. Čtyři kandidáti na titul si to rozdávali o vítězství.

Sedmnáct kol před cílem lehce chyboval Castroneves a okamžitě ztratil rychlost, čímž se Brazilec ihned propadl do hloubi pole a definitivně ztratil šanci na titul.

Vedoucí trojice  v pořadí Wheldon, Dixon a Hornish se v dalších kolech vzdálila pronásledovatelům. V této situaci už Hornish prakticky nemusel o nic bojovat. Třetí místo by mu vyneslo titul.

Pět kol před cílem učinil Dixon velmi odvážný manévr, který málem skončil zkázou pro tým Ganassi. Dixon jen těsně minul Wheldonovo zadní pravé kolo a propadl se za Hornishe. Dvě kola před šachovnicovým praporkem jej však odsunul zpět na třetí místo.

Ve stejném pořadí dojeli i do cíle. Trošku zklamaný Wheldon oslavoval druhé vítězství v sezóně, Hornish předváděl klasické „donuts“. Je až neuvěřitelné, že při tak velkém počtu získaných bodů získali Hornish s Wheldonem shodně 475 bodů.

Foto: Ron McQueeney/IRL

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.