Chicagoland - závod: Dan Wheldon vyhrál poslední závod sezóny a získal 475 bodů. Sam Hornish dojel na třetím místě čímž získal stejný počet bodů. Více vítězství jej však pasovalo na šampióna.
Dan Wheldon se Scottem Dixonem šli po startu okamžitě do čela, další dvojici vozů tvořili jezdci Penskeho týmu. Horsnih začal po chvíli útočit na Ganassiho piloty, ale jelikož Dixon a Wheldon jezdili bok po boku, neměl Hornish místo na předjetí. Tuto strategii si Dixon s Wheldonem určitě pečlivě naplánovali, aby udrželi Hornishe s Castronevesem za zády.
Jízdou bok po boku nedosahovali maximálních rychlostí a proto je celé pole těsně sledovalo. Ve 12. kole přišla první žlutá fáze, kdy ve vysoké rychlosti kolidovali Vitor Meira a Jody Scheckter. Naštěstí oba jezdci udrželi vozy na dráze. Nicméně jeden z vozů ztratil kus karosérie díky čemuž musel vyjet pace car.
Celé pole až na AJ Foyta IV. zamířilo do boxu, kde se precizní prací mechaniků pozice na čele neměnili. Jen Castroneves neunikl problémům a na trať vyjel jako poslední. Foyt se okamžitě po restartu propadal a Ganassiho hoši šli znovu do vedení. Castroneves se v průběhu několika kol propracoval na šesté místo, kde uvízl za Tony Kanaanem.
V 65. kole zamířil do boxu Wheldon, který tak odstartoval další sérii zastávek. Nejvíce na nich vydělal Hornish, jenž rozbil hradbu Ganassiho vozů. Na třetím místě kroužil Dixon, Castroneves ztrácel půl kola.
Hornish ve 110. kole poprvé na první místo zaútočil díky skupině opozdilců. K úspěšnému útoku však nedošlo a vedoucí trojice předjela o kolo zpět jedoucí skupinu bez jediných problémů. O chvíli později otevřeli Wheldon s Castronevesem další sérii zastávek.
Po výměně pneumatik a doplnění paliva se na čele nic nezměnilo. Mechanici znovu odvedli vynikající práci a nechali na jezdcích, ať si pozice vybojují sami. Pak přišla další žlutá fáze kvůli nečistotám na trati. Na piloty čekala poslední plánovaná zastávka. Hornish se o desetiny vteřiny rychlejší prací mechaniků dostal před Wheldona a ujal se vedení. Pořadí před restartem bylo: Hornish, Wheldon, Dixon a Castroneves blokovaný celou řadou jezdců o kolo zpět.
Už v první zatáčce šel do čela Wheldon a krátce potom získal první místo Dixon. Mezi první trojicí doházelo k neustálým soubojů, zatímco Castroneves postupoval vpřed. Dvaadvacet kol přišla chvíle, na kterou všichni čekali. Čtyři kandidáti na titul si to rozdávali o vítězství.
Sedmnáct kol před cílem lehce chyboval Castroneves a okamžitě ztratil rychlost, čímž se Brazilec ihned propadl do hloubi pole a definitivně ztratil šanci na titul.
Vedoucí trojice v pořadí Wheldon, Dixon a Hornish se v dalších kolech vzdálila pronásledovatelům. V této situaci už Hornish prakticky nemusel o nic bojovat. Třetí místo by mu vyneslo titul.
Pět kol před cílem učinil Dixon velmi odvážný manévr, který málem skončil zkázou pro tým Ganassi. Dixon jen těsně minul Wheldonovo zadní pravé kolo a propadl se za Hornishe. Dvě kola před šachovnicovým praporkem jej však odsunul zpět na třetí místo.
Ve stejném pořadí dojeli i do cíle. Trošku zklamaný Wheldon oslavoval druhé vítězství v sezóně, Hornish předváděl klasické „donuts“. Je až neuvěřitelné, že při tak velkém počtu získaných bodů získali Hornish s Wheldonem shodně 475 bodů.
Foto: Ron McQueeney/IRL
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.