Chicagoland - závod: Dan Wheldon vyhrál poslední závod sezóny a získal 475 bodů. Sam Hornish dojel na třetím místě čímž získal stejný počet bodů. Více vítězství jej však pasovalo na šampióna.
Dan Wheldon se Scottem Dixonem šli po startu okamžitě do čela, další dvojici vozů tvořili jezdci Penskeho týmu. Horsnih začal po chvíli útočit na Ganassiho piloty, ale jelikož Dixon a Wheldon jezdili bok po boku, neměl Hornish místo na předjetí. Tuto strategii si Dixon s Wheldonem určitě pečlivě naplánovali, aby udrželi Hornishe s Castronevesem za zády.
Jízdou bok po boku nedosahovali maximálních rychlostí a proto je celé pole těsně sledovalo. Ve 12. kole přišla první žlutá fáze, kdy ve vysoké rychlosti kolidovali Vitor Meira a Jody Scheckter. Naštěstí oba jezdci udrželi vozy na dráze. Nicméně jeden z vozů ztratil kus karosérie díky čemuž musel vyjet pace car.
Celé pole až na AJ Foyta IV. zamířilo do boxu, kde se precizní prací mechaniků pozice na čele neměnili. Jen Castroneves neunikl problémům a na trať vyjel jako poslední. Foyt se okamžitě po restartu propadal a Ganassiho hoši šli znovu do vedení. Castroneves se v průběhu několika kol propracoval na šesté místo, kde uvízl za Tony Kanaanem.
V 65. kole zamířil do boxu Wheldon, který tak odstartoval další sérii zastávek. Nejvíce na nich vydělal Hornish, jenž rozbil hradbu Ganassiho vozů. Na třetím místě kroužil Dixon, Castroneves ztrácel půl kola.
Hornish ve 110. kole poprvé na první místo zaútočil díky skupině opozdilců. K úspěšnému útoku však nedošlo a vedoucí trojice předjela o kolo zpět jedoucí skupinu bez jediných problémů. O chvíli později otevřeli Wheldon s Castronevesem další sérii zastávek.
Po výměně pneumatik a doplnění paliva se na čele nic nezměnilo. Mechanici znovu odvedli vynikající práci a nechali na jezdcích, ať si pozice vybojují sami. Pak přišla další žlutá fáze kvůli nečistotám na trati. Na piloty čekala poslední plánovaná zastávka. Hornish se o desetiny vteřiny rychlejší prací mechaniků dostal před Wheldona a ujal se vedení. Pořadí před restartem bylo: Hornish, Wheldon, Dixon a Castroneves blokovaný celou řadou jezdců o kolo zpět.
Už v první zatáčce šel do čela Wheldon a krátce potom získal první místo Dixon. Mezi první trojicí doházelo k neustálým soubojů, zatímco Castroneves postupoval vpřed. Dvaadvacet kol přišla chvíle, na kterou všichni čekali. Čtyři kandidáti na titul si to rozdávali o vítězství.
Sedmnáct kol před cílem lehce chyboval Castroneves a okamžitě ztratil rychlost, čímž se Brazilec ihned propadl do hloubi pole a definitivně ztratil šanci na titul.
Vedoucí trojice v pořadí Wheldon, Dixon a Hornish se v dalších kolech vzdálila pronásledovatelům. V této situaci už Hornish prakticky nemusel o nic bojovat. Třetí místo by mu vyneslo titul.
Pět kol před cílem učinil Dixon velmi odvážný manévr, který málem skončil zkázou pro tým Ganassi. Dixon jen těsně minul Wheldonovo zadní pravé kolo a propadl se za Hornishe. Dvě kola před šachovnicovým praporkem jej však odsunul zpět na třetí místo.
Ve stejném pořadí dojeli i do cíle. Trošku zklamaný Wheldon oslavoval druhé vítězství v sezóně, Hornish předváděl klasické „donuts“. Je až neuvěřitelné, že při tak velkém počtu získaných bodů získali Hornish s Wheldonem shodně 475 bodů.
Foto: Ron McQueeney/IRL
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.