Chicagoland - závod: Dan Wheldon vyhrál poslední závod sezóny a získal 475 bodů. Sam Hornish dojel na třetím místě čímž získal stejný počet bodů. Více vítězství jej však pasovalo na šampióna.
Dan Wheldon se Scottem Dixonem šli po startu okamžitě do čela, další dvojici vozů tvořili jezdci Penskeho týmu. Horsnih začal po chvíli útočit na Ganassiho piloty, ale jelikož Dixon a Wheldon jezdili bok po boku, neměl Hornish místo na předjetí. Tuto strategii si Dixon s Wheldonem určitě pečlivě naplánovali, aby udrželi Hornishe s Castronevesem za zády.
Jízdou bok po boku nedosahovali maximálních rychlostí a proto je celé pole těsně sledovalo. Ve 12. kole přišla první žlutá fáze, kdy ve vysoké rychlosti kolidovali Vitor Meira a Jody Scheckter. Naštěstí oba jezdci udrželi vozy na dráze. Nicméně jeden z vozů ztratil kus karosérie díky čemuž musel vyjet pace car.
Celé pole až na AJ Foyta IV. zamířilo do boxu, kde se precizní prací mechaniků pozice na čele neměnili. Jen Castroneves neunikl problémům a na trať vyjel jako poslední. Foyt se okamžitě po restartu propadal a Ganassiho hoši šli znovu do vedení. Castroneves se v průběhu několika kol propracoval na šesté místo, kde uvízl za Tony Kanaanem.
V 65. kole zamířil do boxu Wheldon, který tak odstartoval další sérii zastávek. Nejvíce na nich vydělal Hornish, jenž rozbil hradbu Ganassiho vozů. Na třetím místě kroužil Dixon, Castroneves ztrácel půl kola.
Hornish ve 110. kole poprvé na první místo zaútočil díky skupině opozdilců. K úspěšnému útoku však nedošlo a vedoucí trojice předjela o kolo zpět jedoucí skupinu bez jediných problémů. O chvíli později otevřeli Wheldon s Castronevesem další sérii zastávek.
Po výměně pneumatik a doplnění paliva se na čele nic nezměnilo. Mechanici znovu odvedli vynikající práci a nechali na jezdcích, ať si pozice vybojují sami. Pak přišla další žlutá fáze kvůli nečistotám na trati. Na piloty čekala poslední plánovaná zastávka. Hornish se o desetiny vteřiny rychlejší prací mechaniků dostal před Wheldona a ujal se vedení. Pořadí před restartem bylo: Hornish, Wheldon, Dixon a Castroneves blokovaný celou řadou jezdců o kolo zpět.
Už v první zatáčce šel do čela Wheldon a krátce potom získal první místo Dixon. Mezi první trojicí doházelo k neustálým soubojů, zatímco Castroneves postupoval vpřed. Dvaadvacet kol přišla chvíle, na kterou všichni čekali. Čtyři kandidáti na titul si to rozdávali o vítězství.
Sedmnáct kol před cílem lehce chyboval Castroneves a okamžitě ztratil rychlost, čímž se Brazilec ihned propadl do hloubi pole a definitivně ztratil šanci na titul.
Vedoucí trojice v pořadí Wheldon, Dixon a Hornish se v dalších kolech vzdálila pronásledovatelům. V této situaci už Hornish prakticky nemusel o nic bojovat. Třetí místo by mu vyneslo titul.
Pět kol před cílem učinil Dixon velmi odvážný manévr, který málem skončil zkázou pro tým Ganassi. Dixon jen těsně minul Wheldonovo zadní pravé kolo a propadl se za Hornishe. Dvě kola před šachovnicovým praporkem jej však odsunul zpět na třetí místo.
Ve stejném pořadí dojeli i do cíle. Trošku zklamaný Wheldon oslavoval druhé vítězství v sezóně, Hornish předváděl klasické „donuts“. Je až neuvěřitelné, že při tak velkém počtu získaných bodů získali Hornish s Wheldonem shodně 475 bodů.
Foto: Ron McQueeney/IRL
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?