Komisári seriálu Champ Car udelili po pretekoch v San Jose tresty za incidenty na trati aj mimo nej.
Najdiskutovanejší incident počas pretekov na mestskom okruhu kalifornského San Jose bola kolízia Paula Tracyho a Alexa Taglianiho. Pilot tímu Forsythe Racing bezohľadne vošiel po hodinách naspäť na trať, bez toho, aby si poriadne overil situáciu na trati. Následkom bola kolízia s Alexom Taglianim. Obaja piloti sa následne po hádke v zákulisí pobili.
Pault Tracy dostal od komisárov na nasledujúce tri preteky podmienku a podľa článku 6.29 pravidiel Champ Car bude okrátený o sedem bodov za neúnosné ohrozenie na trati. Okrem tohto trestu čelil ďalšiemu obvineniu podľa článku 2.6. Ten sa týka nešportového správania v podobe už spomenutého fyzického napadnutia Taglianiho. Za tento incident si vyslúžil pokutu, ktorej výška nie je známa.
Poslednému obvineniu podľa článku 2.6 čelí pochopiteľne aj Alex Tagliani. Napriek tomu, že mal dôvod na hnev, posúdili komisári jeho chovanie voči staršiemu súperovi takisto za nešportové.
U bitkárskej dvojici sa komisári s rozdávaním trestov nezastavili. Jediná žena štartovného poľa Katherine Legge dostala podmienku na nasledujúce tri preteky pre nešportové správanie na trati.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?