Helio Castroneves a tým Penske rychlou zastávkou převzali vedení a získali tak své první vítězství na oválu Michigan International Speedway.
Nadšený Castroneves si opět neodpustil šplhání po plotu lemující dráhu. Jenže tentokrát s ním mnoho diváku radost nesdílelo. Závod byl totiž kvůli dešti posunut o tři hodiny. Castroneves se zpočátku držel těsně za zády Hornishe a jako červenobílý vláček vedli v počáteční fázi závodu. V 61. kole se k Horsnishovi obrátilo štěstí zády. Do té doby vedoucí muž průběžného pořadí byl díky problémům s chlazením nucen odstoupit ze závodu.
Při posledních zastávkách byli Castronevesovi mechanici naprosto jedineční a svého jezdce odbavili ze všech nejrychleji. Po návratu na dráhu měl před druhým Vitorem Meirou náskok dvě a půl vteřiny. Do cíle zbývalo třiadvacet kol. „Ke konci závodu jsem jel jako maniak,“ řekl šťastný vítěz. „Byl jsem velmi agresivní. Deset kol před cílem jsem si říkal, že je vše v pohodě, ale ve zpětných zrcátkách jsem uviděl oranžovou. Nemohl jsem uvěřit, že mě (Meira) dohnal.“
Vitor Meira nakonec zůstal druhý, přesto je se svým výsledkem maximálně spokojen. Dan Wheldon, úřadující šampión, skončil na třetím místě. V průběhu závodu se v čele ocitl na čtrnáct kol, ale v závěru mu chyběla rychlost na pronásledování vedoucí dvojice.
Smolný den měla Danica Patrick, která se ze čtrnáctého místa propracovala do první desítky. Bohužel, jakmile byla Castronevesovi mávána bílá vlajka značící poslední kolo, Patrick došlo palivo a nakonec skončila na sedmnáctém místě.
foto: IndyCar Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?