Helio Castroneves a tým Penske rychlou zastávkou převzali vedení a získali tak své první vítězství na oválu Michigan International Speedway.
Nadšený Castroneves si opět neodpustil šplhání po plotu lemující dráhu. Jenže tentokrát s ním mnoho diváku radost nesdílelo. Závod byl totiž kvůli dešti posunut o tři hodiny. Castroneves se zpočátku držel těsně za zády Hornishe a jako červenobílý vláček vedli v počáteční fázi závodu. V 61. kole se k Horsnishovi obrátilo štěstí zády. Do té doby vedoucí muž průběžného pořadí byl díky problémům s chlazením nucen odstoupit ze závodu.
Při posledních zastávkách byli Castronevesovi mechanici naprosto jedineční a svého jezdce odbavili ze všech nejrychleji. Po návratu na dráhu měl před druhým Vitorem Meirou náskok dvě a půl vteřiny. Do cíle zbývalo třiadvacet kol. „Ke konci závodu jsem jel jako maniak,“ řekl šťastný vítěz. „Byl jsem velmi agresivní. Deset kol před cílem jsem si říkal, že je vše v pohodě, ale ve zpětných zrcátkách jsem uviděl oranžovou. Nemohl jsem uvěřit, že mě (Meira) dohnal.“
Vitor Meira nakonec zůstal druhý, přesto je se svým výsledkem maximálně spokojen. Dan Wheldon, úřadující šampión, skončil na třetím místě. V průběhu závodu se v čele ocitl na čtrnáct kol, ale v závěru mu chyběla rychlost na pronásledování vedoucí dvojice.
Smolný den měla Danica Patrick, která se ze čtrnáctého místa propracovala do první desítky. Bohužel, jakmile byla Castronevesovi mávána bílá vlajka značící poslední kolo, Patrick došlo palivo a nakonec skončila na sedmnáctém místě.
foto: IndyCar Media
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?