Pomerne ľahkým spôsobom si Sebastien došiel pre ďalšie víťazstvo vo svojej kariére na mestskom kalifornskom okruhu.
K odmávaniu zelenej vlajky došlo o kolo neskôr, než bolo v pláne po tom, čo neboli auta regulérne zoradené a piloti si museli zopakovať zavádzacie kolo. Do prvej 180 stupňovej zákruty mestského okruhu nedobrzdil Paul Tracy a o zadné koleso Sebastiena Bourdaisa si zlomil predné krídlo, čo ho stálo neplánovanú zastávku v boxoch.
Iba tri kolá stačili, aby došlo k prvému výjazdu bezpečnostného auta. Opäť pred prvou zákrutou vzájomne kolidovali Servia, Junqueira a Power. Pre prvých dvoch to znamenal predčasný koniec.
Po reštarte sa poradie na čele ustálilo následovne: Bourdais, Allmendinger, da Matta, Clarke, Dominguez a Ranger. Vynikajúco si počínal Dan Clarke, ktorý sa zakrátko dokázal dostať pred Cristiana da Mattu.
V 36.kole opäť došlo k prerušeniu pretekov po tom, čo Katherine Legge narazila do bariéry z pneumatík v 6. zákrute. Napriek tomu sa podarilo auto dopraviť do boxov a po oprave mohla Katherine pokračovať so sedem kolovou stratou. Žltú fázu využilo takmer celé štartovné pole zastávky v boxoch.
Po reštarte sa na čele poradie nezmenilo, ale príchodom polovice pretekov si vynikajúco jazdiaci nováčik Dan Clarke vybral smolu v podobe zlyhania techniky a o prvom pódiovom umiestnení mohol naďalej iba snívať. Osud už nezmenil ani po následnom kopaní do svojho odstaveného monopostu.
Napriek odstavenému monopostu na trati nebolo nutné povolať bezpečnostné auto, ktoré však zakrátko vyšlo po kolízii Tracyho a Taglianiho, ktorá pokračovala aj mimo trate medzi pilotmi...
Tracy totiž nestihol dobrzdiť pred šiestou zákrutou a skončil vo výbehovej zóne. Následne sa však dopustil školáckej chyby, keď po otočení monopostu okamžite vyšiel na trať, ale absolútne ignoroval prichádzajúceho Alexa Taglianiho, do ktorého narazil. Mimo trate sa piloti na moment aj fyzicky napadli po výčitkách Taglianiho.
Zaujímavým momentom bolo, že počas žltej fáze sa do vedenia dostal Charles Zwolsman jazdiaci bežne v druhej polovici štartovného poľa. Dôvodom bola neskoršie naplánovaná zastávka podobne, ako u Oriola Serviu.
Serviovi dlho netrvalo a dostal sa do vedia do tej doby, než táto dvojica zašla do boxov a vo vedení sa objavil Bourdais, ktorý si po šnúre víťazstiev Allmendingera opäť došiel pre ďalšie víťazstvo jeho kariéry. Na pódium sa s ním spoločne postavil po výbornom výkone Cristiano da Matta a Justin Wilson.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic, Champ Car
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?