Pomerne ľahkým spôsobom si Sebastien došiel pre ďalšie víťazstvo vo svojej kariére na mestskom kalifornskom okruhu.
K odmávaniu zelenej vlajky došlo o kolo neskôr, než bolo v pláne po tom, čo neboli auta regulérne zoradené a piloti si museli zopakovať zavádzacie kolo. Do prvej 180 stupňovej zákruty mestského okruhu nedobrzdil Paul Tracy a o zadné koleso Sebastiena Bourdaisa si zlomil predné krídlo, čo ho stálo neplánovanú zastávku v boxoch.
Iba tri kolá stačili, aby došlo k prvému výjazdu bezpečnostného auta. Opäť pred prvou zákrutou vzájomne kolidovali Servia, Junqueira a Power. Pre prvých dvoch to znamenal predčasný koniec.
Po reštarte sa poradie na čele ustálilo následovne: Bourdais, Allmendinger, da Matta, Clarke, Dominguez a Ranger. Vynikajúco si počínal Dan Clarke, ktorý sa zakrátko dokázal dostať pred Cristiana da Mattu.
V 36.kole opäť došlo k prerušeniu pretekov po tom, čo Katherine Legge narazila do bariéry z pneumatík v 6. zákrute. Napriek tomu sa podarilo auto dopraviť do boxov a po oprave mohla Katherine pokračovať so sedem kolovou stratou. Žltú fázu využilo takmer celé štartovné pole zastávky v boxoch.
Po reštarte sa na čele poradie nezmenilo, ale príchodom polovice pretekov si vynikajúco jazdiaci nováčik Dan Clarke vybral smolu v podobe zlyhania techniky a o prvom pódiovom umiestnení mohol naďalej iba snívať. Osud už nezmenil ani po následnom kopaní do svojho odstaveného monopostu.
Napriek odstavenému monopostu na trati nebolo nutné povolať bezpečnostné auto, ktoré však zakrátko vyšlo po kolízii Tracyho a Taglianiho, ktorá pokračovala aj mimo trate medzi pilotmi...
Tracy totiž nestihol dobrzdiť pred šiestou zákrutou a skončil vo výbehovej zóne. Následne sa však dopustil školáckej chyby, keď po otočení monopostu okamžite vyšiel na trať, ale absolútne ignoroval prichádzajúceho Alexa Taglianiho, do ktorého narazil. Mimo trate sa piloti na moment aj fyzicky napadli po výčitkách Taglianiho.
Zaujímavým momentom bolo, že počas žltej fáze sa do vedenia dostal Charles Zwolsman jazdiaci bežne v druhej polovici štartovného poľa. Dôvodom bola neskoršie naplánovaná zastávka podobne, ako u Oriola Serviu.
Serviovi dlho netrvalo a dostal sa do vedia do tej doby, než táto dvojica zašla do boxov a vo vedení sa objavil Bourdais, ktorý si po šnúre víťazstiev Allmendingera opäť došiel pre ďalšie víťazstvo jeho kariéry. Na pódium sa s ním spoločne postavil po výbornom výkone Cristiano da Matta a Justin Wilson.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic, Champ Car
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?