San Jose - 1.kvalifikácia: Bourdais sa opäť prebral k životu, ale na veterána a svojho rivala dnes svojim výkonom nemal.
Kvalifikácia, ktorá v prípade najlepšieho času zabezpečuje okrem jedného majstrovského bodu aj isté postavenie v prvej rade bola od začiatku pod taktom A.J. Allmendingera. Po dosiahnutí najlepšieho času sa mu bohužiaľ podarilo vyletieť mimo trať v siedmej zákrute, čo spôsobilo prerušenie kvalifikácie.
Od komisárov si Američan vyslúžil penalizáciu v podobe zmazania najlepšieho času kvalifikácie, čí sa zaradil za Sebastiena Bourdaisa. Z úzadia číhajúci Paul Tracy po dlhšom čase opäť potvrdil, že ešte nepatrí do starého železa, čo potvrdil porážkou Bourdaisa.
Pred kvalifikáciou si v tréningu poškodil monopost Nelson Philippe, ale mechanici tímu CTE Racing vyvinuli enormné úsielie a Francúz sa predsa len objavil na trati. Naopak Will Power z tímu Australia už také šťastie nemal a po tom, čo havaroval ešte v prvom tréningu, dnes viac za volant nesadol.
Foto: Champ Car
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.