Edmonton - 1.tréning: Druhý pretekársky víkend na kanadskej pôde znamenal opäť dominanciu Allmendingera.
Slnečné počasie, ktoré z rána zďaleka nepripomína tropické podmienky strednej Európy privítalo osemnásť členné štartovné pole na kanadskej trati v Edmontone, aby tak otvorili ôsmi pretekársky víkend deliaci sezónu na dve polovice.
Z úvodu, ako je zvykom u väčšiny motoristických seriálov, vybehli na trať najskôr nováčikovia, z ktorých si najlepšie počínal Will Power nasledujúci Dan Clarkom a Katherine Legge. Favoriti vyčkávali až pol hodiny, ale práve, keď sa na trať vybral líder šampionátu Sebastien Bourdais, došlo s prvému prerušeniu tréningu pre haváriu Nickyho Pastorelliho v 1. zákrute, kde si rozbil zadné krídlo a záves kolesa.
Pozície na prvom mieste si následne striedali Bourdais a Allmendinger. Americký pretekár tímu Forsythe racing sa ujal vedenia až v poslednej minúte. Výborným výkonom sa predviedol nováčik Will Power, ktorý občas prekonal výkon takých borcov, ako Justin Wilson a Paul Tracy.
Foto: Champ Car
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?