Tím Forsithe Racing si zásluhou Allmendingera a Tracyho odnáša z kanadskej mestskej trate double.
Odviatie zelenej vlajky Justina Wilsona nerozhodilo a svoje prvenstvo si obhájil nasledovaný Allmendingerom. Na tretie miesto sa prebojoval Tracy pred Bourdaisom. Francúz sa s mimopódiovým miestom neuspokojil a hneď v druhom kole porazil svojho večného rivala. Dominguez zakrátko musel neplánovane zájsť do boxov pre poškodenie predného krídla v úvodnej tlačenici.
Poradie v prvej desiatke po úvodných súbojoch bolo nasledovné: Wilson, Allmendinger, Bourdais, Tracy, Phillippe, Servia, Ranger, Junqueira, Power a Tagliani.
Deviatym kolom prišla na rad prvá žltá fáza po tom, čo Jan Heylen zavrel v tretej zákrute Katherine Legge a následne sa otočil do protismeru, čím zablokoval samotnú Katherine a Dana Clarka. Počas jazdy bezpečnostného auta našťastie všetky tri autá komisári roztlačili a v pretekoch sa mohlo pokračovať po troch spomalených kolách.
Situácie využilo mnoho pilotov na prvé boxy, pričom najdôležitejším momentom bolo tesné prebojovanie Allmendingera pred Wilsona pri výjazde z boxov. Phillippa jazdiaceho na prvom mieste nasledoval ešte Servia a Junqueira. Francúzskeho pilota tímu CTE Racing neodradila od boxov ani ďalšia žltá fáza, ktorú spôsobila kolízia Zwolsmana a Clarka v 3.zákrute. Pre Dana Clarka to znamenalo predčasný koniec.
V 36.kole sa na čele jazdiaci Phillippe, nasledovaný Junqueirom konečne rozhodli pre prvú zastávku a vo vedení sa tak objavil A.J.Allmendinger. Pilot tímu Forsythe Racing si začal vytvárať na Justina Wilsona nádskok. Za nimi sa schyľovalo k súboju dvoch rivalov. Paul Tracy útočil na Bourdaisa, ktorého napokon predbehol na najdlhšej rovinke za pomoci prídavného výkonu. Pri chuti zo zisku pódiového umiestnenia zakrátko rovnakým spôsobom zdolal aj Justina Wilsona v boji o druhé miesto.
Tímová dvojica Forsythe Racing si postupne vytvárala na Bourdaisa obrovský nádskok. Bohužial bol zmazaný poslednou žltou fázou v závere pretekov pre kolíziu Serviu a Phillippa v nájazde do tretej zákruty. Nelson sa jednoducho rozhodol neskôr brzdiť v snahe o zisk piatého miesta, ale nemal na to dostatok priestoru a Serviovi vybehol na chrbát a následne obaja narazili do bariér z pneumatík.
Reštart prišiel na rad iba štyri kolá pred koncom, ale ako sa ukázalo, jediní, kto ešte mohol prehovoriť do postavenia na pódiu bol párik holubov stojacich v strede trate. Až po prejazde vedúcej dvojice minúca párik sa holuby rozhodli dohrkútať svoje problémy a vzlietli tesne pred prichádzajúcim Bourdaisom.
Americký rodák si tak po dnešku opäť drží čisté konto po prestupe do nového tímu a na radosť domáceho publika ho nasledoval tímový kolega Paul Tracy. Vďaka tomu si tento veterán polepšil až o päť miest v priebežnom poradí šampionátu.
Bod za najrýchlejšie kolo si z Toronta odnáša Alex Tagliani z tímu Australia Racing, ale za povšimnutie stojí zaznamenanie štvrtého najrýchlejšieho času v podaní Katherine Legge, ktorú okrem Taglianiho porazila iba vedúca dvojica dnešných pretekov.
Jediná žena na trati napriek rýchlej jazde pre vlasnú chybu prvý krát počas pôsobenia v šampionáte vypadla, keď si drobným nárazom o stenu poškodila prevodovku dvadsať kôl pred koncom.
Foto: Champ Car, Photo by Phil Abbott, USA LAT Photographic
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.