Široká trať Clevelandského letiska lákala jazdcov k riskantným manévrom, vďaka čomu nebolo o havárie núdza, na ktoré takmer životom doplatil Sebastien Bourdais.
Tak ako na bežných cestných komunikáciách, tak aj na letiskovej dráhe Clevelandu fungoval bežný jav - Keď mám miesto, prečo by som to neriskol? Túto otázku si zrejme v hlave premietla väčšina pilotov, čo sa už tradične na tejto trati premietlo pri prejazde prvou zákrutou. V nej sa do kolízii dostalo viacero pilotov.
Po výjazde tesne za prvým sitom došlo k najdramatickejšej udalosti pretekov, keď Paul Tracy narazil do auta Sebastiena Bourdaisa tak nešťastne, že sa celý monopost previezol podad hlavu obhájcu titulu. Paul Tracy napriek tvrdému pristátiu na letiskovej dráhe a poškodeniu pravého zadného kolesa dobehol do boxov, aby tak mohol po oprave pokračovať v pretekoch.
Incident si pochopiteľne vyžiadal prvý s mnohonásobnej série výjazdov bezpečnostného auta. K Sebastienovi Bourdaisovi dobehli na trávnatú plochu záchranári a trvalo im niekoľko minúť, kým bezládneho a na prvý pohľad na hlave poraneného pilota tímu Newman-Haas vyprostili z monopostu, aby ho neskôr previezli do nemocnice. Podľa predbežných informácií utrpel francúzský pilot poranenie ruky a hlavy, ale mal by byť celkovo v poriadku. Bude však otázne, či bude schopný nastúpiť do ďalších pretekov.
Poškodené monoposty zašli do boxov opraviť obaja piloti Forsythe Racing spoločne s da Mattom a Rangerom. Všetcia sa do pretekov vrátili, aj keď Cristiano da Matta až po dvadsiatich kolách. Pre dlhú žltú fázu si boxy ešte dva krát zopakovali na dotankovanie paliva Allmendinger a Tracy.
Do vedenia sa dostal Servia s Wilsonom, za ktorých sa zaradila početná skupina nováčikov. Reštart v 11.kole zďaleka neznamenal pokojný priebeh a najmä incidenty v prvej a poslednej zákrute mali za následok viacnásobné prerušenie pretekov, pričom vo vedení sa postupne prestriedali Junqueira, Tagliani a Allmendinger.
Paul Tracy sa so svojim osudom nechcel zmieriť a napriek prvotnej havárii a následne po prvej tretine pretekov po kolízií s Pastorellim jeho monopost odolával, až kým neprišlo 42.kolo, kedy monopost definitívne dostal poslednú ranu milosti na betónovej stene pri výjazde z ôsmej zákruty.
V nasledujúcom priebehu si vedenie opäť viackrát prestriedali Tagliani, Phillippe a Clarke. Po zájdení do boxov v podobe Domingueza a Clarka sa do vedenia prepracoval Phillippe, ale šťastená sa tomuto pilotovi tímu CTE Racing odvrátila po tom, čo ho postihli technické problémy a až po dvoch kolách pokračoval v pretekoch na desiatom mieste. V tom čase skončil svoju púť aj Justin Wilson jazdiaci na druhom mieste po tom, čo sa mu zlomil záves pravého predného kolesa.
Opätovný výjazd bezpečnostného auta znamenal vjazd do boxov pre vedúceho Taglianiho a vo vedení sa tak objavil Allmendinger. Svoje vedenie si udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky po predčasnom ukončení z dôvodu prekročenia dvojhodinového časového limitu. Na svoje konto si tak jediný Američan štartovného poľa pripisuje druhé víťazstvo v poradí.
Do poslednej chvíle to vyzeralo, že na pódium sa spoločne s ním postaví Mário Dominguez a Dan Clarke. Clarke sa bohužial v poslednom kole v prvej zákrute pokúšal o zisk druhého miesta, ale nedokázal svoj monopost ovládnuť a dostal hodiny. Roztočenému monopostu sa nevyhol ani Dominguez a pečený holub z neba spadol do kokpitu Junqueirovi a Serviovi. Dan Clarke svoj znev neskrýval, ale búšením si po hlave a po volante už svoju jazdeckú chybu nedokázal zvrátiť.
Foto: Champ Car, Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.