Široká trať Clevelandského letiska lákala jazdcov k riskantným manévrom, vďaka čomu nebolo o havárie núdza, na ktoré takmer životom doplatil Sebastien Bourdais.
Tak ako na bežných cestných komunikáciách, tak aj na letiskovej dráhe Clevelandu fungoval bežný jav - Keď mám miesto, prečo by som to neriskol? Túto otázku si zrejme v hlave premietla väčšina pilotov, čo sa už tradične na tejto trati premietlo pri prejazde prvou zákrutou. V nej sa do kolízii dostalo viacero pilotov.
Po výjazde tesne za prvým sitom došlo k najdramatickejšej udalosti pretekov, keď Paul Tracy narazil do auta Sebastiena Bourdaisa tak nešťastne, že sa celý monopost previezol podad hlavu obhájcu titulu. Paul Tracy napriek tvrdému pristátiu na letiskovej dráhe a poškodeniu pravého zadného kolesa dobehol do boxov, aby tak mohol po oprave pokračovať v pretekoch.
Incident si pochopiteľne vyžiadal prvý s mnohonásobnej série výjazdov bezpečnostného auta. K Sebastienovi Bourdaisovi dobehli na trávnatú plochu záchranári a trvalo im niekoľko minúť, kým bezládneho a na prvý pohľad na hlave poraneného pilota tímu Newman-Haas vyprostili z monopostu, aby ho neskôr previezli do nemocnice. Podľa predbežných informácií utrpel francúzský pilot poranenie ruky a hlavy, ale mal by byť celkovo v poriadku. Bude však otázne, či bude schopný nastúpiť do ďalších pretekov.
Poškodené monoposty zašli do boxov opraviť obaja piloti Forsythe Racing spoločne s da Mattom a Rangerom. Všetcia sa do pretekov vrátili, aj keď Cristiano da Matta až po dvadsiatich kolách. Pre dlhú žltú fázu si boxy ešte dva krát zopakovali na dotankovanie paliva Allmendinger a Tracy.
Do vedenia sa dostal Servia s Wilsonom, za ktorých sa zaradila početná skupina nováčikov. Reštart v 11.kole zďaleka neznamenal pokojný priebeh a najmä incidenty v prvej a poslednej zákrute mali za následok viacnásobné prerušenie pretekov, pričom vo vedení sa postupne prestriedali Junqueira, Tagliani a Allmendinger.
Paul Tracy sa so svojim osudom nechcel zmieriť a napriek prvotnej havárii a následne po prvej tretine pretekov po kolízií s Pastorellim jeho monopost odolával, až kým neprišlo 42.kolo, kedy monopost definitívne dostal poslednú ranu milosti na betónovej stene pri výjazde z ôsmej zákruty.
V nasledujúcom priebehu si vedenie opäť viackrát prestriedali Tagliani, Phillippe a Clarke. Po zájdení do boxov v podobe Domingueza a Clarka sa do vedenia prepracoval Phillippe, ale šťastená sa tomuto pilotovi tímu CTE Racing odvrátila po tom, čo ho postihli technické problémy a až po dvoch kolách pokračoval v pretekoch na desiatom mieste. V tom čase skončil svoju púť aj Justin Wilson jazdiaci na druhom mieste po tom, čo sa mu zlomil záves pravého predného kolesa.
Opätovný výjazd bezpečnostného auta znamenal vjazd do boxov pre vedúceho Taglianiho a vo vedení sa tak objavil Allmendinger. Svoje vedenie si udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky po predčasnom ukončení z dôvodu prekročenia dvojhodinového časového limitu. Na svoje konto si tak jediný Američan štartovného poľa pripisuje druhé víťazstvo v poradí.
Do poslednej chvíle to vyzeralo, že na pódium sa spoločne s ním postaví Mário Dominguez a Dan Clarke. Clarke sa bohužial v poslednom kole v prvej zákrute pokúšal o zisk druhého miesta, ale nedokázal svoj monopost ovládnuť a dostal hodiny. Roztočenému monopostu sa nevyhol ani Dominguez a pečený holub z neba spadol do kokpitu Junqueirovi a Serviovi. Dan Clarke svoj znev neskrýval, ale búšením si po hlave a po volante už svoju jazdeckú chybu nedokázal zvrátiť.
Foto: Champ Car, Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.