Cleveland: A.J. prvý, Bourdais zranený

Allmendinger, A.J.
Allmendinger, A.J., foto: Champ Car World Series
Jozef Smrtník 25. června 2006 22:49
Sdílej:

Široká trať Clevelandského letiska lákala jazdcov k riskantným manévrom, vďaka čomu nebolo o havárie núdza, na ktoré takmer životom doplatil Sebastien Bourdais.

Tak ako na bežných cestných komunikáciách, tak aj na letiskovej dráhe Clevelandu fungoval bežný jav - Keď mám miesto, prečo by som to neriskol? Túto otázku si zrejme v hlave premietla väčšina pilotov, čo sa už tradične na tejto trati premietlo pri prejazde prvou zákrutou. V nej sa do kolízii dostalo viacero pilotov.

Po výjazde tesne za prvým sitom došlo k najdramatickejšej udalosti pretekov, keď Paul Tracy narazil do auta Sebastiena Bourdaisa tak nešťastne, že sa celý monopost previezol podad hlavu obhájcu titulu. Paul Tracy napriek tvrdému pristátiu na letiskovej dráhe a poškodeniu pravého zadného kolesa dobehol do boxov, aby tak mohol po oprave pokračovať v pretekoch.

Incident si pochopiteľne vyžiadal prvý s mnohonásobnej série výjazdov bezpečnostného auta. K Sebastienovi Bourdaisovi dobehli na trávnatú plochu záchranári a trvalo im niekoľko minúť, kým bezládneho a na prvý pohľad na hlave poraneného pilota tímu Newman-Haas vyprostili z monopostu, aby ho neskôr previezli do nemocnice. Podľa predbežných informácií utrpel francúzský pilot poranenie ruky a hlavy, ale mal by byť celkovo v poriadku. Bude však otázne, či bude schopný nastúpiť do ďalších pretekov.

Poškodené monoposty zašli do boxov opraviť obaja piloti Forsythe Racing spoločne s da Mattom a Rangerom. Všetcia sa do pretekov vrátili, aj keď Cristiano da Matta až po dvadsiatich kolách. Pre dlhú žltú fázu si boxy ešte dva krát zopakovali na dotankovanie paliva Allmendinger a Tracy.

Do vedenia sa dostal Servia s Wilsonom, za ktorých sa zaradila početná skupina nováčikov. Reštart v 11.kole zďaleka neznamenal pokojný priebeh a najmä incidenty v prvej a poslednej zákrute mali za následok viacnásobné prerušenie pretekov, pričom vo vedení sa postupne prestriedali Junqueira, Tagliani a Allmendinger.

Paul Tracy sa so svojim osudom nechcel zmieriť a napriek prvotnej havárii a následne po prvej tretine pretekov po kolízií s Pastorellim jeho monopost odolával, až kým neprišlo 42.kolo, kedy monopost definitívne dostal poslednú ranu milosti na betónovej stene pri výjazde z ôsmej zákruty.

V nasledujúcom priebehu si vedenie opäť viackrát prestriedali Tagliani, Phillippe a Clarke. Po zájdení do boxov v podobe Domingueza a Clarka sa do vedenia prepracoval Phillippe, ale šťastená sa tomuto pilotovi tímu CTE Racing odvrátila po tom, čo ho postihli technické problémy a až po dvoch kolách pokračoval v pretekoch na desiatom mieste. V tom čase skončil svoju púť aj Justin Wilson jazdiaci na druhom mieste po tom, čo sa mu zlomil záves pravého predného kolesa.

Opätovný výjazd bezpečnostného auta znamenal vjazd do boxov pre vedúceho Taglianiho a vo vedení sa tak objavil Allmendinger. Svoje vedenie si udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky po predčasnom ukončení z dôvodu prekročenia dvojhodinového časového limitu. Na svoje konto si tak jediný Američan štartovného poľa pripisuje druhé víťazstvo v poradí.

Do poslednej chvíle to vyzeralo, že na pódium sa spoločne s ním postaví Mário Dominguez a Dan Clarke. Clarke sa bohužial v poslednom kole v prvej zákrute pokúšal o zisk druhého miesta, ale nedokázal svoj monopost ovládnuť a dostal hodiny. Roztočenému monopostu sa nevyhol ani Dominguez a pečený holub z neba spadol do kokpitu Junqueirovi a Serviovi. Dan Clarke svoj znev neskrýval, ale búšením si po hlave a po volante už svoju jazdeckú chybu nedokázal zvrátiť.

Foto: Champ Car, Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?