Široká trať Clevelandského letiska lákala jazdcov k riskantným manévrom, vďaka čomu nebolo o havárie núdza, na ktoré takmer životom doplatil Sebastien Bourdais.
Tak ako na bežných cestných komunikáciách, tak aj na letiskovej dráhe Clevelandu fungoval bežný jav - Keď mám miesto, prečo by som to neriskol? Túto otázku si zrejme v hlave premietla väčšina pilotov, čo sa už tradične na tejto trati premietlo pri prejazde prvou zákrutou. V nej sa do kolízii dostalo viacero pilotov.
Po výjazde tesne za prvým sitom došlo k najdramatickejšej udalosti pretekov, keď Paul Tracy narazil do auta Sebastiena Bourdaisa tak nešťastne, že sa celý monopost previezol podad hlavu obhájcu titulu. Paul Tracy napriek tvrdému pristátiu na letiskovej dráhe a poškodeniu pravého zadného kolesa dobehol do boxov, aby tak mohol po oprave pokračovať v pretekoch.
Incident si pochopiteľne vyžiadal prvý s mnohonásobnej série výjazdov bezpečnostného auta. K Sebastienovi Bourdaisovi dobehli na trávnatú plochu záchranári a trvalo im niekoľko minúť, kým bezládneho a na prvý pohľad na hlave poraneného pilota tímu Newman-Haas vyprostili z monopostu, aby ho neskôr previezli do nemocnice. Podľa predbežných informácií utrpel francúzský pilot poranenie ruky a hlavy, ale mal by byť celkovo v poriadku. Bude však otázne, či bude schopný nastúpiť do ďalších pretekov.
Poškodené monoposty zašli do boxov opraviť obaja piloti Forsythe Racing spoločne s da Mattom a Rangerom. Všetcia sa do pretekov vrátili, aj keď Cristiano da Matta až po dvadsiatich kolách. Pre dlhú žltú fázu si boxy ešte dva krát zopakovali na dotankovanie paliva Allmendinger a Tracy.
Do vedenia sa dostal Servia s Wilsonom, za ktorých sa zaradila početná skupina nováčikov. Reštart v 11.kole zďaleka neznamenal pokojný priebeh a najmä incidenty v prvej a poslednej zákrute mali za následok viacnásobné prerušenie pretekov, pričom vo vedení sa postupne prestriedali Junqueira, Tagliani a Allmendinger.
Paul Tracy sa so svojim osudom nechcel zmieriť a napriek prvotnej havárii a následne po prvej tretine pretekov po kolízií s Pastorellim jeho monopost odolával, až kým neprišlo 42.kolo, kedy monopost definitívne dostal poslednú ranu milosti na betónovej stene pri výjazde z ôsmej zákruty.
V nasledujúcom priebehu si vedenie opäť viackrát prestriedali Tagliani, Phillippe a Clarke. Po zájdení do boxov v podobe Domingueza a Clarka sa do vedenia prepracoval Phillippe, ale šťastená sa tomuto pilotovi tímu CTE Racing odvrátila po tom, čo ho postihli technické problémy a až po dvoch kolách pokračoval v pretekoch na desiatom mieste. V tom čase skončil svoju púť aj Justin Wilson jazdiaci na druhom mieste po tom, čo sa mu zlomil záves pravého predného kolesa.
Opätovný výjazd bezpečnostného auta znamenal vjazd do boxov pre vedúceho Taglianiho a vo vedení sa tak objavil Allmendinger. Svoje vedenie si udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky po predčasnom ukončení z dôvodu prekročenia dvojhodinového časového limitu. Na svoje konto si tak jediný Američan štartovného poľa pripisuje druhé víťazstvo v poradí.
Do poslednej chvíle to vyzeralo, že na pódium sa spoločne s ním postaví Mário Dominguez a Dan Clarke. Clarke sa bohužial v poslednom kole v prvej zákrute pokúšal o zisk druhého miesta, ale nedokázal svoj monopost ovládnuť a dostal hodiny. Roztočenému monopostu sa nevyhol ani Dominguez a pečený holub z neba spadol do kokpitu Junqueirovi a Serviovi. Dan Clarke svoj znev neskrýval, ale búšením si po hlave a po volante už svoju jazdeckú chybu nedokázal zvrátiť.
Foto: Champ Car, Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.