Široká trať Clevelandského letiska lákala jazdcov k riskantným manévrom, vďaka čomu nebolo o havárie núdza, na ktoré takmer životom doplatil Sebastien Bourdais.
Tak ako na bežných cestných komunikáciách, tak aj na letiskovej dráhe Clevelandu fungoval bežný jav - Keď mám miesto, prečo by som to neriskol? Túto otázku si zrejme v hlave premietla väčšina pilotov, čo sa už tradične na tejto trati premietlo pri prejazde prvou zákrutou. V nej sa do kolízii dostalo viacero pilotov.
Po výjazde tesne za prvým sitom došlo k najdramatickejšej udalosti pretekov, keď Paul Tracy narazil do auta Sebastiena Bourdaisa tak nešťastne, že sa celý monopost previezol podad hlavu obhájcu titulu. Paul Tracy napriek tvrdému pristátiu na letiskovej dráhe a poškodeniu pravého zadného kolesa dobehol do boxov, aby tak mohol po oprave pokračovať v pretekoch.
Incident si pochopiteľne vyžiadal prvý s mnohonásobnej série výjazdov bezpečnostného auta. K Sebastienovi Bourdaisovi dobehli na trávnatú plochu záchranári a trvalo im niekoľko minúť, kým bezládneho a na prvý pohľad na hlave poraneného pilota tímu Newman-Haas vyprostili z monopostu, aby ho neskôr previezli do nemocnice. Podľa predbežných informácií utrpel francúzský pilot poranenie ruky a hlavy, ale mal by byť celkovo v poriadku. Bude však otázne, či bude schopný nastúpiť do ďalších pretekov.
Poškodené monoposty zašli do boxov opraviť obaja piloti Forsythe Racing spoločne s da Mattom a Rangerom. Všetcia sa do pretekov vrátili, aj keď Cristiano da Matta až po dvadsiatich kolách. Pre dlhú žltú fázu si boxy ešte dva krát zopakovali na dotankovanie paliva Allmendinger a Tracy.
Do vedenia sa dostal Servia s Wilsonom, za ktorých sa zaradila početná skupina nováčikov. Reštart v 11.kole zďaleka neznamenal pokojný priebeh a najmä incidenty v prvej a poslednej zákrute mali za následok viacnásobné prerušenie pretekov, pričom vo vedení sa postupne prestriedali Junqueira, Tagliani a Allmendinger.
Paul Tracy sa so svojim osudom nechcel zmieriť a napriek prvotnej havárii a následne po prvej tretine pretekov po kolízií s Pastorellim jeho monopost odolával, až kým neprišlo 42.kolo, kedy monopost definitívne dostal poslednú ranu milosti na betónovej stene pri výjazde z ôsmej zákruty.
V nasledujúcom priebehu si vedenie opäť viackrát prestriedali Tagliani, Phillippe a Clarke. Po zájdení do boxov v podobe Domingueza a Clarka sa do vedenia prepracoval Phillippe, ale šťastená sa tomuto pilotovi tímu CTE Racing odvrátila po tom, čo ho postihli technické problémy a až po dvoch kolách pokračoval v pretekoch na desiatom mieste. V tom čase skončil svoju púť aj Justin Wilson jazdiaci na druhom mieste po tom, čo sa mu zlomil záves pravého predného kolesa.
Opätovný výjazd bezpečnostného auta znamenal vjazd do boxov pre vedúceho Taglianiho a vo vedení sa tak objavil Allmendinger. Svoje vedenie si udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky po predčasnom ukončení z dôvodu prekročenia dvojhodinového časového limitu. Na svoje konto si tak jediný Američan štartovného poľa pripisuje druhé víťazstvo v poradí.
Do poslednej chvíle to vyzeralo, že na pódium sa spoločne s ním postaví Mário Dominguez a Dan Clarke. Clarke sa bohužial v poslednom kole v prvej zákrute pokúšal o zisk druhého miesta, ale nedokázal svoj monopost ovládnuť a dostal hodiny. Roztočenému monopostu sa nevyhol ani Dominguez a pečený holub z neba spadol do kokpitu Junqueirovi a Serviovi. Dan Clarke svoj znev neskrýval, ale búšením si po hlave a po volante už svoju jazdeckú chybu nedokázal zvrátiť.
Foto: Champ Car, Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?