Piate preteky sezóny 2006 seriálu Champ Car priniesli okrem prvého víťazstva pre A.J.Allmendingera aj niekoľko zaujímavých štatistiských údajov a kuriozít.
Ako už viac krát zaznelo, tesne pred pretekmi v Portlande došlo k prestupu Allmendigera do tímu Forsythe Racing, kde zasadol po boku Paula Tracyho. Už v priebehu víkendu dal jasne tímu RuSport najavo, že sa v jeho prípade s prepustením zmýlil, čo dokázal svojim prvým víťazstvom v kariére pilota Champ Car. Neoddeliteľným faktom je, že Allmendinger je jediným Američanom v tomto čisto americkom seriáli.
Práve Američanov zvyknutých na časté žlté fázy prekvapila skutočnosť, že okrem opakovaného štartu nebola počas celých pretekov vyhlásená ani jedna žltá fáza, čo naozaj v tomto seriáli nie je zvykom a do cieľa dorazilo všetkých osemnásť štartujúcich pilotov! Paradoxne najrýchlejšie kolo v pretekoch získal na svoje konto Will Power, ktorý dorazil do cieľa ako úplne posledný.
Prestupom Cristana da Mattu do tímu RuSport vznikol tak trochu kuriózny údaj. Tím ma po vzniknutej rošáde k dispozícii najvyššieho a najnižšieho pilota štartovného poľa. Pochopiteľne tým najvyšším je Justin Wilson, ktorý mal s týmho "handycapom" problém aj počas pôsobenia vo Formuli 1. Nebolo totiš jednoduché ho vtesnať do kokpitu.
Foto: Champ Car
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?