Po zisku najlepšieho a veľmi dôležitého štartovného miesta na monackej trati pilot tímu ART Grand Prix nezaváhal a odnáša si cenný triumf z pretekov, kde dokončila iba polovica pilotov.
Monte Carlo vždy znamenalo v motoršporte niečo extra a inak tomu nebolo ani v dnešných jediných pretekoch víkendu pre pilotov seriálu GP2. S nástrahami úzkej mestskej trate sa najlepšie vysporiadal víťaz kvalifikácie Lewis Hamilton, keď do cieľa dorazil s viac ako osem sekundovým nádskokom pred druhým Franckom Pererom. Ako tretí sa na schodiskové monacké pódium postavil Alexander Premat.
Čelo startovního pole zvládlo start dobře, vedení se ujal Hamilton. V zadní části se však dostal Gommendy do kontaktu s Lopezem a následovala kolize, která poškodila vícero jezdců. V závodě pak nepokračovali Negrao, Gommendy, Lapierre a Vila. Lapierreho dokonce odvezli do lékařského střediska k pozorování. Loňský vítěz Carroll odstoupil záhy a Bruni se dostal s poškozeným vozem pouze ke svým mechanikům.
Lewis Hamilton byl v úvodu závodu velice rychlý a před zastávkou u mechaniků si získal desetisekundový náskok před Pererou, na třetím místě jezdil domácí Piccione. Perera však zvládl zastávku v boxech v rekordním čase a s provozem na trati v případě vedoucího Brita snížil ztrátu jen na tři vteřiny.
Vítěz kvalifikace si však vedení vzít nenechal, naopak se soupeři vzdálil. Piccione podlehl v boji na dálku při zastávce v boxech Prematovi, jenž v závěru musel odolávat tlaku monackého jezdce až do šachovnicové vlajky. Páté místo získal nováček sezony Zuber, jenž jako poslední nebyl překonán vedoucí dvojicí o kolo. Porteiro, Ammermüller a Hernandez si pak rozdělili poslední monacké body.
Franck Perera dnes otevřel své bodové konto, a to prvotřídním výkonem při boji o vítězství. Hamilton se ujal vedení, neboť Nelson Piquet skončil se ztrátou 5 kol jako dvanáctý klasifikovaný. Bod za nejrychlejší kolo obdržel do celkového hodnocení di Grassi z týmu Durango.
Foto: www.gp2series.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?