Po zisku najlepšieho a veľmi dôležitého štartovného miesta na monackej trati pilot tímu ART Grand Prix nezaváhal a odnáša si cenný triumf z pretekov, kde dokončila iba polovica pilotov.
Monte Carlo vždy znamenalo v motoršporte niečo extra a inak tomu nebolo ani v dnešných jediných pretekoch víkendu pre pilotov seriálu GP2. S nástrahami úzkej mestskej trate sa najlepšie vysporiadal víťaz kvalifikácie Lewis Hamilton, keď do cieľa dorazil s viac ako osem sekundovým nádskokom pred druhým Franckom Pererom. Ako tretí sa na schodiskové monacké pódium postavil Alexander Premat.
Čelo startovního pole zvládlo start dobře, vedení se ujal Hamilton. V zadní části se však dostal Gommendy do kontaktu s Lopezem a následovala kolize, která poškodila vícero jezdců. V závodě pak nepokračovali Negrao, Gommendy, Lapierre a Vila. Lapierreho dokonce odvezli do lékařského střediska k pozorování. Loňský vítěz Carroll odstoupil záhy a Bruni se dostal s poškozeným vozem pouze ke svým mechanikům.
Lewis Hamilton byl v úvodu závodu velice rychlý a před zastávkou u mechaniků si získal desetisekundový náskok před Pererou, na třetím místě jezdil domácí Piccione. Perera však zvládl zastávku v boxech v rekordním čase a s provozem na trati v případě vedoucího Brita snížil ztrátu jen na tři vteřiny.
Vítěz kvalifikace si však vedení vzít nenechal, naopak se soupeři vzdálil. Piccione podlehl v boji na dálku při zastávce v boxech Prematovi, jenž v závěru musel odolávat tlaku monackého jezdce až do šachovnicové vlajky. Páté místo získal nováček sezony Zuber, jenž jako poslední nebyl překonán vedoucí dvojicí o kolo. Porteiro, Ammermüller a Hernandez si pak rozdělili poslední monacké body.
Franck Perera dnes otevřel své bodové konto, a to prvotřídním výkonem při boji o vítězství. Hamilton se ujal vedení, neboť Nelson Piquet skončil se ztrátou 5 kol jako dvanáctý klasifikovaný. Bod za nejrychlejší kolo obdržel do celkového hodnocení di Grassi z týmu Durango.
Foto: www.gp2series.com
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.