Po zisku najlepšieho a veľmi dôležitého štartovného miesta na monackej trati pilot tímu ART Grand Prix nezaváhal a odnáša si cenný triumf z pretekov, kde dokončila iba polovica pilotov.
Monte Carlo vždy znamenalo v motoršporte niečo extra a inak tomu nebolo ani v dnešných jediných pretekoch víkendu pre pilotov seriálu GP2. S nástrahami úzkej mestskej trate sa najlepšie vysporiadal víťaz kvalifikácie Lewis Hamilton, keď do cieľa dorazil s viac ako osem sekundovým nádskokom pred druhým Franckom Pererom. Ako tretí sa na schodiskové monacké pódium postavil Alexander Premat.
Čelo startovního pole zvládlo start dobře, vedení se ujal Hamilton. V zadní části se však dostal Gommendy do kontaktu s Lopezem a následovala kolize, která poškodila vícero jezdců. V závodě pak nepokračovali Negrao, Gommendy, Lapierre a Vila. Lapierreho dokonce odvezli do lékařského střediska k pozorování. Loňský vítěz Carroll odstoupil záhy a Bruni se dostal s poškozeným vozem pouze ke svým mechanikům.
Lewis Hamilton byl v úvodu závodu velice rychlý a před zastávkou u mechaniků si získal desetisekundový náskok před Pererou, na třetím místě jezdil domácí Piccione. Perera však zvládl zastávku v boxech v rekordním čase a s provozem na trati v případě vedoucího Brita snížil ztrátu jen na tři vteřiny.
Vítěz kvalifikace si však vedení vzít nenechal, naopak se soupeři vzdálil. Piccione podlehl v boji na dálku při zastávce v boxech Prematovi, jenž v závěru musel odolávat tlaku monackého jezdce až do šachovnicové vlajky. Páté místo získal nováček sezony Zuber, jenž jako poslední nebyl překonán vedoucí dvojicí o kolo. Porteiro, Ammermüller a Hernandez si pak rozdělili poslední monacké body.
Franck Perera dnes otevřel své bodové konto, a to prvotřídním výkonem při boji o vítězství. Hamilton se ujal vedení, neboť Nelson Piquet skončil se ztrátou 5 kol jako dvanáctý klasifikovaný. Bod za nejrychlejší kolo obdržel do celkového hodnocení di Grassi z týmu Durango.
Foto: www.gp2series.com
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?