Takmer tretina pilotov neuvidela šachovnicovú vlajku vrátane Engeho, ktorý skončil po havárii hneď v úvode.
Japonský okruh Twin Ring Motegi dnes nemal o dramatický priebeh núdzu. Víťaz pretekov Helio Castroneves využil pole position naplno a prvenstvo si udržal hneď od odviatia zelených vlajok.
Prvý dramatický scénar sa odohral takmer v začiatku v 26.kole, keď po poruche na prednom závese ako prvý na smútok českých fanúšikov skončil v stene Tomáš Enge, do ktorého vzápätí narazil Ed Carpenter. Pre oboch to znamenalo koniec a pre zvyšok poľa príležitosť na prvú zastávku v boxoch kôli výjazdu bezpečnostného auta.
Po reštarte sa poradie na predných miestach ustálilo následovne: Castroneves, Wheldon, Franchitti, Kanaan. Preteky však opäť museli byť prerušené po ešte dramatickejšom priebehu, kedy Scott Sharp havaroval a odniesli si to s ním aj ďalší dvaja piloti Chesson a Simmons.
Odpratávanie trosiek si na nejaký čas opäť vyžiadal výjazd Safety Car, ktorý po odrúžení potrebných kôl a následnej strate v boxoch odštartoval ďalšiu časť pretekov. Na Castronevesa neustále dýchal na chrbát obhájca titulu Dan Wheldon, ale dobrú formu pilota a tímu Penske nevedel prekonať.
Zastávky v boxoch zhruba v polovici pretekov znamenali opäť výraznú zmenu poradia, keď Franchitti nedokázal ideálne zastaviť a narazil do dvoch mechanikov. Tento incident ho stál niekoľko kôl straty. S úsmevom na tvári do boxov nedošiel ani Scott Dixon, pretože kolo pred príchodom došiel do boxov už iba zotrvačnosťou, pretože mu došlo palivo. Po skončení pretekov mohol aspoň odísť s úsmevom na tvári za body získané najrýchlejším kolom.
Helio Castroneves si tak po vyhnutí sa všetkým problémom došel pre druhé víťazstvo v sezóne a drží sa tak na čele tabuľky pred Danom Wheldonom aj zásluhou zisku bodov za líderstvo v pretekoch.
O mesiac 28.5.2006 sú v kalendári Indy Car ďalšie a zároveň prestížne jubilejné 90. preteky Indianapolis 500, ktoré lákajú svojou atraktivitou nielen pozornosť motoristického sveta, ale aj pozornosť divákov. Už tradične patria k skupine najsledovanejších motoristických súťaži vrámci roka.
Foto: IndyCar Media , BPA sport marketing, a.s., Target Chip Ganassi Racing
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.