Takmer tretina pilotov neuvidela šachovnicovú vlajku vrátane Engeho, ktorý skončil po havárii hneď v úvode.
Japonský okruh Twin Ring Motegi dnes nemal o dramatický priebeh núdzu. Víťaz pretekov Helio Castroneves využil pole position naplno a prvenstvo si udržal hneď od odviatia zelených vlajok.
Prvý dramatický scénar sa odohral takmer v začiatku v 26.kole, keď po poruche na prednom závese ako prvý na smútok českých fanúšikov skončil v stene Tomáš Enge, do ktorého vzápätí narazil Ed Carpenter. Pre oboch to znamenalo koniec a pre zvyšok poľa príležitosť na prvú zastávku v boxoch kôli výjazdu bezpečnostného auta.
Po reštarte sa poradie na predných miestach ustálilo následovne: Castroneves, Wheldon, Franchitti, Kanaan. Preteky však opäť museli byť prerušené po ešte dramatickejšom priebehu, kedy Scott Sharp havaroval a odniesli si to s ním aj ďalší dvaja piloti Chesson a Simmons.
Odpratávanie trosiek si na nejaký čas opäť vyžiadal výjazd Safety Car, ktorý po odrúžení potrebných kôl a následnej strate v boxoch odštartoval ďalšiu časť pretekov. Na Castronevesa neustále dýchal na chrbát obhájca titulu Dan Wheldon, ale dobrú formu pilota a tímu Penske nevedel prekonať.
Zastávky v boxoch zhruba v polovici pretekov znamenali opäť výraznú zmenu poradia, keď Franchitti nedokázal ideálne zastaviť a narazil do dvoch mechanikov. Tento incident ho stál niekoľko kôl straty. S úsmevom na tvári do boxov nedošiel ani Scott Dixon, pretože kolo pred príchodom došiel do boxov už iba zotrvačnosťou, pretože mu došlo palivo. Po skončení pretekov mohol aspoň odísť s úsmevom na tvári za body získané najrýchlejším kolom.
Helio Castroneves si tak po vyhnutí sa všetkým problémom došel pre druhé víťazstvo v sezóne a drží sa tak na čele tabuľky pred Danom Wheldonom aj zásluhou zisku bodov za líderstvo v pretekoch.
O mesiac 28.5.2006 sú v kalendári Indy Car ďalšie a zároveň prestížne jubilejné 90. preteky Indianapolis 500, ktoré lákajú svojou atraktivitou nielen pozornosť motoristického sveta, ale aj pozornosť divákov. Už tradične patria k skupine najsledovanejších motoristických súťaži vrámci roka.
Foto: IndyCar Media , BPA sport marketing, a.s., Target Chip Ganassi Racing
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?