Takmer tretina pilotov neuvidela šachovnicovú vlajku vrátane Engeho, ktorý skončil po havárii hneď v úvode.
Japonský okruh Twin Ring Motegi dnes nemal o dramatický priebeh núdzu. Víťaz pretekov Helio Castroneves využil pole position naplno a prvenstvo si udržal hneď od odviatia zelených vlajok.
Prvý dramatický scénar sa odohral takmer v začiatku v 26.kole, keď po poruche na prednom závese ako prvý na smútok českých fanúšikov skončil v stene Tomáš Enge, do ktorého vzápätí narazil Ed Carpenter. Pre oboch to znamenalo koniec a pre zvyšok poľa príležitosť na prvú zastávku v boxoch kôli výjazdu bezpečnostného auta.
Po reštarte sa poradie na predných miestach ustálilo následovne: Castroneves, Wheldon, Franchitti, Kanaan. Preteky však opäť museli byť prerušené po ešte dramatickejšom priebehu, kedy Scott Sharp havaroval a odniesli si to s ním aj ďalší dvaja piloti Chesson a Simmons.
Odpratávanie trosiek si na nejaký čas opäť vyžiadal výjazd Safety Car, ktorý po odrúžení potrebných kôl a následnej strate v boxoch odštartoval ďalšiu časť pretekov. Na Castronevesa neustále dýchal na chrbát obhájca titulu Dan Wheldon, ale dobrú formu pilota a tímu Penske nevedel prekonať.
Zastávky v boxoch zhruba v polovici pretekov znamenali opäť výraznú zmenu poradia, keď Franchitti nedokázal ideálne zastaviť a narazil do dvoch mechanikov. Tento incident ho stál niekoľko kôl straty. S úsmevom na tvári do boxov nedošiel ani Scott Dixon, pretože kolo pred príchodom došiel do boxov už iba zotrvačnosťou, pretože mu došlo palivo. Po skončení pretekov mohol aspoň odísť s úsmevom na tvári za body získané najrýchlejším kolom.
Helio Castroneves si tak po vyhnutí sa všetkým problémom došel pre druhé víťazstvo v sezóne a drží sa tak na čele tabuľky pred Danom Wheldonom aj zásluhou zisku bodov za líderstvo v pretekoch.
O mesiac 28.5.2006 sú v kalendári Indy Car ďalšie a zároveň prestížne jubilejné 90. preteky Indianapolis 500, ktoré lákajú svojou atraktivitou nielen pozornosť motoristického sveta, ale aj pozornosť divákov. Už tradične patria k skupine najsledovanejších motoristických súťaži vrámci roka.
Foto: IndyCar Media , BPA sport marketing, a.s., Target Chip Ganassi Racing
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.