Takmer tretina pilotov neuvidela šachovnicovú vlajku vrátane Engeho, ktorý skončil po havárii hneď v úvode.
Japonský okruh Twin Ring Motegi dnes nemal o dramatický priebeh núdzu. Víťaz pretekov Helio Castroneves využil pole position naplno a prvenstvo si udržal hneď od odviatia zelených vlajok.
Prvý dramatický scénar sa odohral takmer v začiatku v 26.kole, keď po poruche na prednom závese ako prvý na smútok českých fanúšikov skončil v stene Tomáš Enge, do ktorého vzápätí narazil Ed Carpenter. Pre oboch to znamenalo koniec a pre zvyšok poľa príležitosť na prvú zastávku v boxoch kôli výjazdu bezpečnostného auta.
Po reštarte sa poradie na predných miestach ustálilo následovne: Castroneves, Wheldon, Franchitti, Kanaan. Preteky však opäť museli byť prerušené po ešte dramatickejšom priebehu, kedy Scott Sharp havaroval a odniesli si to s ním aj ďalší dvaja piloti Chesson a Simmons.
Odpratávanie trosiek si na nejaký čas opäť vyžiadal výjazd Safety Car, ktorý po odrúžení potrebných kôl a následnej strate v boxoch odštartoval ďalšiu časť pretekov. Na Castronevesa neustále dýchal na chrbát obhájca titulu Dan Wheldon, ale dobrú formu pilota a tímu Penske nevedel prekonať.
Zastávky v boxoch zhruba v polovici pretekov znamenali opäť výraznú zmenu poradia, keď Franchitti nedokázal ideálne zastaviť a narazil do dvoch mechanikov. Tento incident ho stál niekoľko kôl straty. S úsmevom na tvári do boxov nedošiel ani Scott Dixon, pretože kolo pred príchodom došiel do boxov už iba zotrvačnosťou, pretože mu došlo palivo. Po skončení pretekov mohol aspoň odísť s úsmevom na tvári za body získané najrýchlejším kolom.
Helio Castroneves si tak po vyhnutí sa všetkým problémom došel pre druhé víťazstvo v sezóne a drží sa tak na čele tabuľky pred Danom Wheldonom aj zásluhou zisku bodov za líderstvo v pretekoch.
O mesiac 28.5.2006 sú v kalendári Indy Car ďalšie a zároveň prestížne jubilejné 90. preteky Indianapolis 500, ktoré lákajú svojou atraktivitou nielen pozornosť motoristického sveta, ale aj pozornosť divákov. Už tradične patria k skupine najsledovanejších motoristických súťaži vrámci roka.
Foto: IndyCar Media , BPA sport marketing, a.s., Target Chip Ganassi Racing
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.