Tomáš Enge odstartuje do třetího závodu sezony IRL v Motegi ze sedmé řady, když déšť donutil organizátory zrušit další trénink i kvalifikaci.
Nakonec se jel alespoň zahřívací trénink, ve kterém Enge zajel 17. čas. Počasí si už druhý den v řadě vynutilo velké zásahy do původně plánovaného programu. Dopolední trénink padl za oběť dešti a o chvíli později potkal stejný osud i kvalifikaci. Organizátoři se rozhodli, že vzhledem ke zkráceným včerejším tréninkům nevyužijí tyto časy pro tvorbu startovního roštu a místo toho se rozhodli seřadit vozy podle bodů získaných nasazujícím týmem. Pro Engeho to znamená, že do závodu odstartuje ze sedmé řady, těsně před ním bude jeho loňský týmový kolega Tomas Scheckter a vedle něj pak Danica Patrick. Den nakonec skončil lépe než začal, počasí se konečně umoudřilo a mohl se uskutečnit alespoň prodloužený zahřívací trénink. Enge v něm odjel 70 kol a dosáhnul nejlepší průměrné rychlosti na kolo 197,579 mil.
Tomáš Enge: “Není pro nás příjemné, že byl zrušen další trénink i kvalifikace, ale aspoň v zahřívacím tréninku jsme měli šanci odjet hodně kol. Pracovali jsme hlavně na chvování vozu pro závod, aby se dal snadno řídit, a také na využití pneumatik. Myslím, že vzhledem k okolnostem by to mělo být v pořádku. Pořád si zvykám na jízdu oválech a Motegi je hodně ošidný. Je sice 1,5 míle dlouhý, ale zatáčky 3 a 4 jsou úzké jako na krátkých oválech. Chybí mi kilometry z loňského závodu. Můj cíl pro závod se od počátku víkendu nijak nemění, chci odjet závod bez problémů a být odmávnut cílovou vlajkou.”
BPA sport marketingFoto: Red Bull Cheever Racing
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.