Tomáš Enge odstartuje do třetího závodu sezony IRL v Motegi ze sedmé řady, když déšť donutil organizátory zrušit další trénink i kvalifikaci.
Nakonec se jel alespoň zahřívací trénink, ve kterém Enge zajel 17. čas. Počasí si už druhý den v řadě vynutilo velké zásahy do původně plánovaného programu. Dopolední trénink padl za oběť dešti a o chvíli později potkal stejný osud i kvalifikaci. Organizátoři se rozhodli, že vzhledem ke zkráceným včerejším tréninkům nevyužijí tyto časy pro tvorbu startovního roštu a místo toho se rozhodli seřadit vozy podle bodů získaných nasazujícím týmem. Pro Engeho to znamená, že do závodu odstartuje ze sedmé řady, těsně před ním bude jeho loňský týmový kolega Tomas Scheckter a vedle něj pak Danica Patrick. Den nakonec skončil lépe než začal, počasí se konečně umoudřilo a mohl se uskutečnit alespoň prodloužený zahřívací trénink. Enge v něm odjel 70 kol a dosáhnul nejlepší průměrné rychlosti na kolo 197,579 mil.
Tomáš Enge: “Není pro nás příjemné, že byl zrušen další trénink i kvalifikace, ale aspoň v zahřívacím tréninku jsme měli šanci odjet hodně kol. Pracovali jsme hlavně na chvování vozu pro závod, aby se dal snadno řídit, a také na využití pneumatik. Myslím, že vzhledem k okolnostem by to mělo být v pořádku. Pořád si zvykám na jízdu oválech a Motegi je hodně ošidný. Je sice 1,5 míle dlouhý, ale zatáčky 3 a 4 jsou úzké jako na krátkých oválech. Chybí mi kilometry z loňského závodu. Můj cíl pro závod se od počátku víkendu nijak nemění, chci odjet závod bez problémů a být odmávnut cílovou vlajkou.”
BPA sport marketingFoto: Red Bull Cheever Racing
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.