Tomáš Enge odstartuje do třetího závodu sezony IRL v Motegi ze sedmé řady, když déšť donutil organizátory zrušit další trénink i kvalifikaci.
Nakonec se jel alespoň zahřívací trénink, ve kterém Enge zajel 17. čas. Počasí si už druhý den v řadě vynutilo velké zásahy do původně plánovaného programu. Dopolední trénink padl za oběť dešti a o chvíli později potkal stejný osud i kvalifikaci. Organizátoři se rozhodli, že vzhledem ke zkráceným včerejším tréninkům nevyužijí tyto časy pro tvorbu startovního roštu a místo toho se rozhodli seřadit vozy podle bodů získaných nasazujícím týmem. Pro Engeho to znamená, že do závodu odstartuje ze sedmé řady, těsně před ním bude jeho loňský týmový kolega Tomas Scheckter a vedle něj pak Danica Patrick. Den nakonec skončil lépe než začal, počasí se konečně umoudřilo a mohl se uskutečnit alespoň prodloužený zahřívací trénink. Enge v něm odjel 70 kol a dosáhnul nejlepší průměrné rychlosti na kolo 197,579 mil.
Tomáš Enge: “Není pro nás příjemné, že byl zrušen další trénink i kvalifikace, ale aspoň v zahřívacím tréninku jsme měli šanci odjet hodně kol. Pracovali jsme hlavně na chvování vozu pro závod, aby se dal snadno řídit, a také na využití pneumatik. Myslím, že vzhledem k okolnostem by to mělo být v pořádku. Pořád si zvykám na jízdu oválech a Motegi je hodně ošidný. Je sice 1,5 míle dlouhý, ale zatáčky 3 a 4 jsou úzké jako na krátkých oválech. Chybí mi kilometry z loňského závodu. Můj cíl pro závod se od počátku víkendu nijak nemění, chci odjet závod bez problémů a být odmávnut cílovou vlajkou.”
BPA sport marketingFoto: Red Bull Cheever Racing
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.