Helio Castroneves vyhrál úvodní trénink sobotního závodu na ovále v japonském Twin Ring Motegi.
Tomáš Enge absolvoval bez problémů první den jízd v Twin Ring Motegi, kde s týmem Cheever Racing startuje ve svém prvním letošním závodu IRL. Tým a Enge se hlavně vzájemně poznávali a v průběhu dne se průběžně zlepšovali.
Český jezdec v zimě jezdil sérii A1GP, ve které vyhrál poslední závod v Číně, na oválu však naposledy startoval v říjnu loňského roku na California Speedway. Cheever Racing nabídnul Engemu vítanou příležitost k návratu do IRL v podobě startu ve třetím závod sezony v japonském Motegi. Pro Engeho a tým to byl první den ostré spolupráce na trati, takže se ve čtvrtek přirozeně věnovali nastavení vzájemné spolupráce. Program dne narušil déšť, který organizátory donutil zrušit jeden ze dvou plánovaných tréninků. Enge odjel bez jakýchkoliv problémů celkem 35 kol a dosáhnul 17. času dne.
Tomáš Enge: “Jsem rád, že jsem zpět v IRL, byl to pro nás docela náročný den. Jsem v novém týmu, takže jsme si hlavně zvykali na vzájemnou spolupráci, a to nejen při ladění vozu, ale také při práci se spotterem. Pochopitelně by bylo lepší, kdyby se dnes odjely oba tréninky, ale z dostupného času na trati jsme vytěžili maximum. Pořád ještě potřebuji nějaký čas, abych chytil ten správný rytmus, ale s každým dalším kolem by to mělo být lepší. Samozřejmě mám v paměti loňskou nehodu, ale vím, proč k tomu došlo, takže to neovlivňuje mou jízdu. Víme, co musíme udělat s nastavením vozu pro zítřejší jízdy. Doufám, že zrychlíme a víkend proběhne až do cílové vlajky bez problémů.”BPA sport marketingFoto: IndyCar Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?