První den v Motegi začal Enge poznáváním

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 20. dubna 2006 20:28
Sdílej:

Helio Castroneves vyhrál úvodní trénink sobotního závodu na ovále v japonském Twin Ring Motegi.

Tomáš Enge absolvoval bez problémů první den jízd v Twin Ring Motegi, kde s týmem Cheever Racing startuje ve svém prvním letošním závodu IRL. Tým a Enge se hlavně vzájemně poznávali a v průběhu dne se průběžně zlepšovali.

Český jezdec v zimě jezdil sérii A1GP, ve které vyhrál poslední závod v Číně, na oválu však naposledy startoval v říjnu loňského roku na California Speedway. Cheever Racing nabídnul Engemu vítanou příležitost k návratu do IRL v podobě startu ve třetím závod sezony v japonském Motegi. Pro Engeho a tým to byl první den ostré spolupráce na trati, takže se ve čtvrtek přirozeně věnovali nastavení vzájemné spolupráce. Program dne narušil déšť, který organizátory donutil zrušit jeden ze dvou plánovaných tréninků. Enge odjel bez jakýchkoliv problémů celkem 35 kol a dosáhnul 17. času dne.

Tomáš Enge: “Jsem rád, že jsem zpět v IRL, byl to pro nás docela náročný den. Jsem v novém týmu, takže jsme si hlavně zvykali na vzájemnou spolupráci, a to nejen při ladění vozu, ale také při práci se spotterem. Pochopitelně by bylo lepší, kdyby se dnes odjely oba tréninky, ale z dostupného času na trati jsme vytěžili maximum. Pořád ještě potřebuji nějaký čas, abych chytil ten správný rytmus, ale s každým dalším kolem by to mělo být lepší. Samozřejmě mám v paměti loňskou nehodu, ale vím, proč k tomu došlo, takže to neovlivňuje mou jízdu. Víme, co musíme udělat s nastavením vozu pro zítřejší jízdy. Doufám, že zrychlíme a víkend proběhne až do cílové vlajky bez problémů.”BPA sport marketingFoto: IndyCar Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?