Laguna Seca - 1.tréning: Tím USA vsadil na skúsenosť pilota zámorského šampionátu Indycar a hneď v úvode sa zapísal na samotný vrchol tabuľky.
Nedávno premočená trať v Laguna Seca, ktorá takmer znamenala zrušenie celého podujatia sa ešte pred samotným začiatkom leskla od kaluží od utíchajúceho dažďa. V samotnom závere už bola trať suchá a piloti až vtedy dosahovali najlepšie časy.
Na radosť domáceho publika dokázal najlepší čas odjazdiť Bryan Herta nasledovaný Mexičanom Salvadorom Duranom. Vo švajčiarskom tíme sa potvrdzujú kvality odídeného Neela Janiho, keď jeho nástupca Giorgio Mondini sa so svojim autom iba zoznamuje. Táto situácia pochopiteľne nahráva do kariet francúzskemu tímu.
U Mondiniho zatiaľ nie je predpoklad, že by dokázal natoľko stiahnúť nádskok Francúzska v priebehu víkendu a prekaziť tak predčasné otváranie šampanského na oslavy zisku titulu pohára národov.
V rámci českého tímu začína víkend obviklým optimistickým scenárom. Siedmy najlepší čas Tomáša Engeho znamená sľubný úvod a nám zostáva dúfať, že najmä vďaka skúsenostiam z tejto trate dokáže vyťažiť liberecký rodák maximum. Určitou pomocou by mohol byť dážď, ktorý je v tejto oblasti v súčasnosti bežnou vecou a tím už viac krát potvrdil, že v takýchto podmienkach dosahuje lepšie výsledky pri patričnej dávke šťastia.
USA - Laguna Seca, Kalifornia - výsledky 1. tréningu (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?