Laguna Seca - 1.tréning: Tím USA vsadil na skúsenosť pilota zámorského šampionátu Indycar a hneď v úvode sa zapísal na samotný vrchol tabuľky.
Nedávno premočená trať v Laguna Seca, ktorá takmer znamenala zrušenie celého podujatia sa ešte pred samotným začiatkom leskla od kaluží od utíchajúceho dažďa. V samotnom závere už bola trať suchá a piloti až vtedy dosahovali najlepšie časy.
Na radosť domáceho publika dokázal najlepší čas odjazdiť Bryan Herta nasledovaný Mexičanom Salvadorom Duranom. Vo švajčiarskom tíme sa potvrdzujú kvality odídeného Neela Janiho, keď jeho nástupca Giorgio Mondini sa so svojim autom iba zoznamuje. Táto situácia pochopiteľne nahráva do kariet francúzskemu tímu.
U Mondiniho zatiaľ nie je predpoklad, že by dokázal natoľko stiahnúť nádskok Francúzska v priebehu víkendu a prekaziť tak predčasné otváranie šampanského na oslavy zisku titulu pohára národov.
V rámci českého tímu začína víkend obviklým optimistickým scenárom. Siedmy najlepší čas Tomáša Engeho znamená sľubný úvod a nám zostáva dúfať, že najmä vďaka skúsenostiam z tejto trate dokáže vyťažiť liberecký rodák maximum. Určitou pomocou by mohol byť dážď, ktorý je v tejto oblasti v súčasnosti bežnou vecou a tím už viac krát potvrdil, že v takýchto podmienkach dosahuje lepšie výsledky pri patričnej dávke šťastia.
USA - Laguna Seca, Kalifornia - výsledky 1. tréningu (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?