Stáj Panther Racing, za níž loni závodil i Čech Tomáš Enge, dnes oznámila podpesání smlouvy s veteránem soutěže Vitorem Meirou.
Vitor Meira, Brazilec, který loni v startoval s vozem týmu Rahal Letterman Racing, bude čtvrtým jezdcem, jenž bude závodit s vozem č. 4 Dallara Honda týmu Pennzoil Panther Racing.Meira loni skončil s celkovým počtem 422 bodů na sedmé pozici, si připsal na své konto také druhé místo ve slavném závodě 500 mil Indianapolisu. Jeho kvality jsou především v rychlosti a zkušenostech. Tým Panther Racing měl těžkou zimní přestávku. Oznámením o odchodu Chevroletu z IndyCar v průběhu sezony začalo těžké období týmu a ztrátou jednoho ze sponzorů vše pokračovalo. Dlouho vypadala situace, že tým své putování v šampionátu ukončí. Obrat k lepšímu zařídil až nový postoj olejářské společnosti Pennzoil, která se rozhodla pokračovat ve spolupráci s týmem. Tím se obstaraly peníze i na motory Honda a tým mohl hledat jezdce.
"Jsme velmi nadšeni podpisem smlouvy s Vitorem Meirou," říká spolumajitel Panther Racing John Barnes. "Ostatní týmy by byly rádi, kdyby jej měly a jsme spokojeni, že se nám společně podařilo dojednat podmínky pro rok 2006. Načim cílem v posledních devíti letech bylo vždy vyhrávat závody a já věřím, že s Pennzoilem, Vitorem a Hondou tomu tak bude i nadále."Panther Racing svůj vztah s Pennzoliem bude udržovat již devátým rokem. tato společnost pomohla týmu si dobýt pozici ve formulovém sportu. Tým získal ale také nové sponzory a chystá se je představit, jakmile budou dojednány podrobnosti těchto kontraktů."Je to ještě velmi čerstvé, jak pro mě, tak i pro Panther Racing," říká Meira. "Nyní ale musíme podniknout rychlý start do sezony. Auto č. 4 týmu Panther Racing bylo mé první, které jsem v Indycar roku 2001 při testech řídil. Jsem rád, že mi umožnili se k tomuto autu vrátit. Zima byla dlouhá a já jsem rád, že jsem s tímto týmem. Věřím, že máme velký potenciál."Foto: IndyCar Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.