Defekt pripravil Tomáša o pódium a v hlavných pretekoch bol po nepodarenom štarte diskvalifikovaný.
Šprint sľuboval českému tímu skvelú pozíciu, keď krátko po štarte získal Tomáš Enge tretie miesto zo šiesteho štartovného. Takmer pred koncom pretekov doplatil na nečistoty na trati, ktoré spôsobili na aute defekt a s tým ledva preťal cieľovú pásku na piatej pozícii.
Štart do hlavných pretekov bol ďaleko viac smutnejší. Engemu na rošte zhasol motor. Traťoví komisári odtlačili auto k pitlane, kde ho mechanici naštartovali a auto mohlo pokračovať v pretekoch so stratou. Krátko na to komisári posúdili naštartovanie mimo boxov za priestupok, ktorý znamenal diskvalifikáciu.
Tomáš EngeDnes sme stratili dobrú príležitosť, takže nie je prekvapením, že sme veľmi sklamaní. Šprint prebiehal až do posledného kola dobre. Celý čas som tlačil na Verstappena a dúfal som, že urobí chybu. Tú nakoniec urobil, ale bohužiaľ som už mal v tom čase defekt, ktoré spôsobil prejazd cez pozostatky čínskeho auta. Úprimne povedané, nechápem, prečo nebolo na trať poslané Safety Car, keď bolo čínske auto na nebezpečnom mieste a navyše do neho hneď narazilo ďalšie auto. Hlavné preteky v podstate skončili so zhasnutými svetlami. Mal som trochu nižšie otáčky a motor zhasol.
Antonín Charouz - manažér českého tímuDnes sme mali v oboch pretekoch skončiť na stupňoch víťazov, ale šťastie dnes nebolo na našej strane. Naše auto bolo rýchle, ale defekt nás pripravil minimálne o tretie miesto. Myslím, že po havárii čínskeho auta malo ihneď výjsť Safety Car, pretože okolo neho bolo na trati veľa trosiek. Po štarte hlavných pretekov to bolo ešte horšie, pretože Tomášovi zhasol motor. Motoršport je niekedy náročný, ale aspoň sme rýchli.
Zdroj+Foto: BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?