Tím Holandska môže oslavovať svoje prvé víťazstvo v A1GP po prebrodení sa štartovným poľom zo 16. miesta. České auto skončilo už na štarte.
Atmosféra pred štartom naznačovala napätie v podobe priebehu, ktorý tak ako v šprinte, tak aj v hlavných pretekoch ponúkla mestská trať pobrežného Durbanu. Pre český tím sa pobyt na trati rapídne skrátil po tom, čo Tomáš Enge zostal stáť na štarte pre zhasnutý motor a po naštartovaní pokračoval. Za naštartovanie mimo boxov však od komisárov nekompromisne dostal čiernu vlajku a tím tak mohol začať baliť techniku.
V tesnom priestore trate sa najlepšie podarilo zorientovať Neelovi Janimu, ktorý sa dostal do čela pretekov pred Francuzsko, Veľkú Britániu, Írsko a Nemecko.
Hneď tri kolá po štarte zašlo čelo pretekov do boxov, ale Francúzsko si tento krát vybralo svoju daň za doterajšie pôsobenie v šampionáte a problémy s pravým predným kolesom znamenali stratu niekoľkých miest.
Na scénu prišiel prvý výjazd Safety Car po kolízii Amerického a Austrálskeho auta. Kurióznou sa stala zastávka pre Veľkú Britániu. Robbie Kerr takisto doplatil na horšie nasadzovanie kolesa, ale aby toho nebolo málo, pri odjazde utrhol pneumatickú hadicu, ktorú za sebou ťahal v plnej rýchlosti celé jedno kolo, čo ho stálo ďalšie nutné zastavenie. Po pár kolách nakoniec Veľká Británia odstúpila.
Bezpečnostné auto si v boxoch dlho nepobudlo, keď nerozvážnym manévrom poslal Indonézsky pretekár Ananda Mikola seba aj Inda Armaana Ebrahima mimo trať. Ebrahim svoje rozhorčenie neskrýval a Mikolovi začal kolíziu na mieste tvrdo vyčítať.
Polovica pretekov znamenala po prestriedaní jazdcov v boxoch poradie Brazília, Švajčiarsko, Nemecko, Portugalsko a zo šestnásteho miesta štartujúce Holandsko.
Nelson Piquet ml. vedel, že musí vytvoriť dostatočný nádskok, pretože napriek tomu, že jazdil na prvom mieste, čakala ho ešte povinná zastávka v boxoch. Jeho snahu o únik zmaril opäť výjazd bezpečnostného auta vďaka kontaktu Alexa Yoonga z Malajzie, ktorý si do tej doby počínal jazdecky veľmi dobre.
Piquet sa tak mohol uspokojiť iba so snahou o čo najmenšiu stratu pred vjazdom do boxov. Mierne mu v tejto situácii napomohla havária Nemeckého auta z tretieho miesta. Jeho zastávka však nebola čistá a dokonca mu zhasol aj motor. Brazília sa tak mohla uspokojiť iba s deviatym miestom a najrýchlejším kolom pretekov.
Jos Verstappen opäť zažiaril, keď v tej istej predposlednej zákrute, kde v šprinte spravil osudovú chybu, predbehol Neela Janiho zo Švajčiarska a Holandsko sa tak mohlo tešiť z prvého víťazstva v A1GP. Neel Jani po pretekoch neskrýval sklamanie, keď k vytúženému prvému víťazstvu opäť iba privoňal. Na pódium si ako tretí vystúpil Alvaro Parente z Portugalska.
Durban - Južná Afrika - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Priebežné poradie v šampionáte (PDF)
Foto: A1 Grand Prix Media, Sutton Motorsport Images
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?