V Južnej Afrike vyštartuje Tomáš Enge z tretej rady. Očakáva sa napínyvý súboj, kde sa piloti pravdepodobne nevyhnú nehodám.
Vysoké nároky mestskej trate dali zabrať viacerím pilotom a jediný tréning dňa sa nezaobyšiel bez nehôd, ktoré mali za následok časté prerušovanie. Engemu sa podarilo vyhnúť sa týmto problémom a odjazdil 23 kôl.
Pred kvalifikáciou musel tím vymyslieť stratégiu použitia pneumatík, pretože k dispozícii mali ibe dve nové sady. Česko použilo nové pneumatiky v prvej a štvrtej kvalifikácii. V prvej sa podarilo Engemu zajazdiť najlepší čas, ale pogumovaním trate sa podmienky menili. Druhá kvalifikácia bola tak trochu osudná, pretože po ľahkom kontakte svoj čas nezaznamenal. Porucha nebola tak vážna a podarilo sa ju hneď odstrániť. V posledných dvoch kvalifikáciách zajazdil Tomáš svoje najlepšie časy, ale stačilo to iba na zisk šiesteho miesta na štarte.
Tomáš EngeChceli sme byť v prvých dvoch radách a sme v tretej, takže je to relatívne dobré. Dnes to bol taktický boj a načasovanie jázd na nových pneumatikách bolo kritické. Zo spätného pohľadu by bolo možno lepšie použiť oboch nových sád neskôr, ale je tu vždy riziko červených vlajok, takže jedna, alebo dve kvalifikácie mohli byť kľudne zrušené. Najlepšie kolo som asi odjazdil v tretej kvalifikácii aj keď posledné bolo najrýchlejšie, ale to som už mal nové gumy. V druhej jazde som urobil drobnú chybu, ale poškodenie auta bolo našťastie minimálne. Štart pretekov bude vzrušujúci a mám obavy z prvej zákruty. Pred ňou je relatívne dlhá rovinka a potom nasleduje vlásenka na jednotku. Najdôležitejšie bude prejsť bez úhony, pretože je to tam tak tesné, že havária môže trať úplne upchať. Budú to preteky o prežitie.
Zdroj: BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?