Enge: Budú to preteky o prežitie

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
Jozef Smrtník 28. ledna 2006 23:48
Sdílej:

V Južnej Afrike vyštartuje Tomáš Enge z tretej rady. Očakáva sa napínyvý súboj, kde sa piloti pravdepodobne nevyhnú nehodám.

Vysoké nároky mestskej trate dali zabrať viacerím pilotom a jediný tréning dňa sa nezaobyšiel bez nehôd, ktoré mali za následok časté prerušovanie. Engemu sa podarilo vyhnúť sa týmto problémom a odjazdil 23 kôl.

Pred kvalifikáciou musel tím vymyslieť stratégiu použitia pneumatík, pretože k dispozícii mali ibe dve nové sady. Česko použilo nové pneumatiky v prvej a štvrtej kvalifikácii. V prvej sa podarilo Engemu zajazdiť najlepší čas, ale pogumovaním trate sa podmienky menili. Druhá kvalifikácia bola tak trochu osudná, pretože po ľahkom kontakte svoj čas nezaznamenal. Porucha nebola tak vážna a podarilo sa ju hneď odstrániť. V posledných dvoch kvalifikáciách zajazdil Tomáš svoje najlepšie časy, ale stačilo to iba na zisk šiesteho miesta na štarte.

Tomáš EngeChceli sme byť v prvých dvoch radách a sme v tretej, takže je to relatívne dobré. Dnes to bol taktický boj a načasovanie jázd na nových pneumatikách bolo kritické. Zo spätného pohľadu by bolo možno lepšie použiť oboch nových sád neskôr, ale je tu vždy riziko červených vlajok, takže jedna, alebo dve kvalifikácie mohli byť kľudne zrušené. Najlepšie kolo som asi odjazdil v tretej kvalifikácii aj keď posledné bolo najrýchlejšie, ale to som už mal nové gumy. V druhej jazde som urobil drobnú chybu, ale poškodenie auta bolo našťastie minimálne. Štart pretekov bude vzrušujúci a mám obavy z prvej zákruty. Pred ňou je relatívne dlhá rovinka a potom nasleduje vlásenka na jednotku. Najdôležitejšie bude prejsť bez úhony, pretože je to tam tak tesné, že havária môže trať úplne upchať. Budú to preteky o prežitie.

Zdroj: BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?