I když to tak původně být nemělo, Indycar se v roce 2006 stane sérií jediného motoru.
Již po celý letošní rok se vědělo, že Chevrolet šampionát opustí. Toyota oficiálně tvrdila, že hodlá dostát své smlouvy a zůstane v Indy ještě příští rok, ale nyní se potvrdily spekulace, že seriál opustí již nyní.
Honda se tak stane jediným dodavatelem motorů pro celé závodní pole, a to od roku 2006 minimálně do roku 2009. Jedním z hlavním důvodů pro jediného dodavatele motorů bylo výrazně snížit cenu závodění v této sérii. Ta se během několika let vyšplhala do poměrně astronomických částek především díky soupeření dvou japonských gigantů Hondy a Toyoty.
Indycar se tak ale může dostat do poměrně nelehké situace, protože jak Honda, tak Toyota a pravděpodobně i Chevrolet finančně podporovali některé týmy. Další ztrátou bude i status továrního týmu. Toho si například letos užíval tým Andretti Green, nyní však bude Honda dodávat úplně stejnou techniku celému závodnímu poli.
Foto: Dan Wheldon
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?