I když to tak původně být nemělo, Indycar se v roce 2006 stane sérií jediného motoru.
Již po celý letošní rok se vědělo, že Chevrolet šampionát opustí. Toyota oficiálně tvrdila, že hodlá dostát své smlouvy a zůstane v Indy ještě příští rok, ale nyní se potvrdily spekulace, že seriál opustí již nyní.
Honda se tak stane jediným dodavatelem motorů pro celé závodní pole, a to od roku 2006 minimálně do roku 2009. Jedním z hlavním důvodů pro jediného dodavatele motorů bylo výrazně snížit cenu závodění v této sérii. Ta se během několika let vyšplhala do poměrně astronomických částek především díky soupeření dvou japonských gigantů Hondy a Toyoty.
Indycar se tak ale může dostat do poměrně nelehké situace, protože jak Honda, tak Toyota a pravděpodobně i Chevrolet finančně podporovali některé týmy. Další ztrátou bude i status továrního týmu. Toho si například letos užíval tým Andretti Green, nyní však bude Honda dodávat úplně stejnou techniku celému závodnímu poli.
Foto: Dan Wheldon
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?