Pre Alexandra Premata boli hlavné preteky iba obhajobou pole position. Česko sa zo zadu poľa dostalo na svoje prvé pódium!!!
Víťazstvá sa začínajú podobať Schumacherománii z roku 2003, kedy pomaly poznáme víťaza už pred štartom. Inak tomu nebolo ani teraz a Francúzsky tím si opäť ôsmy krát za sebou odnáša najlepšie umiestnenie. Jedinou výnimkou je strata jedného bodu za najrýchlejšie kolo, ktoré dosiahol holandský zástupca Jos Verstappen v 29. kole.
Štart sa stal nepríjemným pre Brazíliu a Holandsko, ktorých autá zostali stáť na štarte. Priebeh hlavných pretekov znamenal prevrat pre český tím a Tomáš Enge si dnes konečne vybral daň za všetkú smolu, ktorú pochytil počas tohtoročnej sezóny v IndyCar a samotnej A1GP.
Kľúčovým momentom počas pretekov sa stali povinné zastávky v boxoch. Prakticky všetcia okrem Francúzska a Česka mali problémy pri výmene pneumatík, čo znamenalo raketový posun do čela pretekov. V závere sa Tomáš ešte tlačil na Neela Janiho, na ktorého teoreticky mal, ale vzhľadom k tomu, že sa v závere pretekov spustil dážď, nechcel už tak skvelú pozíciu ohroziť a došiel si tak do cieľa pre najlepší výsledok českého tímu v šampionáte A1GP.
Záverečný dážď znamenal pre viacero pilotov problémy a chybám s hodinami sa nevyhol Libanon a Nemecko. Alex Yoong z Malayzie, ktorý spočiatku takisto dostal hodiny, si túto chybu vynahradil následným nádherným súbojom s Novým Zélandom.
Tvrdým haváriam sa bohužiaľ ani tento krát pretekanie nevyhlo a po kolízii Číny s Portugalskom sa čínske auto vznieslo do vzduchu, ktoré po niekoľkých piruetách skončilo na kolesách bez ujmy na zdraví pilota. O kolo neskôr bolo rovnaké miesto svedkom kolízie medzi Armaanom Ebrahimom z Indie a Pakistáncom Adamom Khanom. Ebrahim pokračoval v pretekoch, ale za pomoc komisárov pri vyprostení bol z pretekov následne vylúčený.
Sepang - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Priebežné poradie v šampionáte (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images, BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?