Sepang(2): Francúzi stále nepoľavujú

Lapierre, Nicolas
Lapierre, Nicolas, foto: Sutton Images
Jozef Smrtník 20. listopadu 2005 11:51
Sdílej:

Pre Alexandra Premata boli hlavné preteky iba obhajobou pole position. Česko sa zo zadu poľa dostalo na svoje prvé pódium!!!

Víťazstvá sa začínajú podobať Schumacherománii z roku 2003, kedy pomaly poznáme víťaza už pred štartom. Inak tomu nebolo ani teraz a Francúzsky tím si opäť ôsmy krát za sebou odnáša najlepšie umiestnenie. Jedinou výnimkou je strata jedného bodu za najrýchlejšie kolo, ktoré dosiahol holandský zástupca Jos Verstappen v 29. kole.

Štart sa stal nepríjemným pre Brazíliu a Holandsko, ktorých autá zostali stáť na štarte. Priebeh hlavných pretekov znamenal prevrat pre český tím a Tomáš Enge si dnes konečne vybral daň za všetkú smolu, ktorú pochytil počas tohtoročnej sezóny v IndyCar a samotnej A1GP.

Kľúčovým momentom počas pretekov sa stali povinné zastávky v boxoch. Prakticky všetcia okrem Francúzska a Česka mali problémy pri výmene pneumatík, čo znamenalo raketový posun do čela pretekov. V závere sa Tomáš ešte tlačil na Neela Janiho, na ktorého teoreticky mal, ale vzhľadom k tomu, že sa v závere pretekov spustil dážď, nechcel už tak skvelú pozíciu ohroziť a došiel si tak do cieľa pre najlepší výsledok českého tímu v šampionáte A1GP.

Záverečný dážď znamenal pre viacero pilotov problémy a chybám s hodinami sa nevyhol Libanon a Nemecko. Alex Yoong z Malayzie, ktorý spočiatku takisto dostal hodiny, si túto chybu vynahradil následným nádherným súbojom s Novým Zélandom.

Tvrdým haváriam sa bohužiaľ ani tento krát pretekanie nevyhlo a po kolízii Číny s Portugalskom sa čínske auto vznieslo do vzduchu, ktoré po niekoľkých piruetách skončilo na kolesách bez ujmy na zdraví pilota. O kolo neskôr bolo rovnaké miesto svedkom kolízie medzi Armaanom Ebrahimom z Indie a Pakistáncom Adamom Khanom. Ebrahim pokračoval v pretekoch, ale za pomoc komisárov pri vyprostení bol z pretekov následne vylúčený.

Sepang - výsledky hlavných pretekov    (PDF)

Priebežné poradie v šampionáte    (PDF)

Foto: Sutton Motorsport Images, BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?