Pre Alexandra Premata boli hlavné preteky iba obhajobou pole position. Česko sa zo zadu poľa dostalo na svoje prvé pódium!!!
Víťazstvá sa začínajú podobať Schumacherománii z roku 2003, kedy pomaly poznáme víťaza už pred štartom. Inak tomu nebolo ani teraz a Francúzsky tím si opäť ôsmy krát za sebou odnáša najlepšie umiestnenie. Jedinou výnimkou je strata jedného bodu za najrýchlejšie kolo, ktoré dosiahol holandský zástupca Jos Verstappen v 29. kole.
Štart sa stal nepríjemným pre Brazíliu a Holandsko, ktorých autá zostali stáť na štarte. Priebeh hlavných pretekov znamenal prevrat pre český tím a Tomáš Enge si dnes konečne vybral daň za všetkú smolu, ktorú pochytil počas tohtoročnej sezóny v IndyCar a samotnej A1GP.
Kľúčovým momentom počas pretekov sa stali povinné zastávky v boxoch. Prakticky všetcia okrem Francúzska a Česka mali problémy pri výmene pneumatík, čo znamenalo raketový posun do čela pretekov. V závere sa Tomáš ešte tlačil na Neela Janiho, na ktorého teoreticky mal, ale vzhľadom k tomu, že sa v závere pretekov spustil dážď, nechcel už tak skvelú pozíciu ohroziť a došiel si tak do cieľa pre najlepší výsledok českého tímu v šampionáte A1GP.
Záverečný dážď znamenal pre viacero pilotov problémy a chybám s hodinami sa nevyhol Libanon a Nemecko. Alex Yoong z Malayzie, ktorý spočiatku takisto dostal hodiny, si túto chybu vynahradil následným nádherným súbojom s Novým Zélandom.
Tvrdým haváriam sa bohužiaľ ani tento krát pretekanie nevyhlo a po kolízii Číny s Portugalskom sa čínske auto vznieslo do vzduchu, ktoré po niekoľkých piruetách skončilo na kolesách bez ujmy na zdraví pilota. O kolo neskôr bolo rovnaké miesto svedkom kolízie medzi Armaanom Ebrahimom z Indie a Pakistáncom Adamom Khanom. Ebrahim pokračoval v pretekoch, ale za pomoc komisárov pri vyprostení bol z pretekov následne vylúčený.
Sepang - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Priebežné poradie v šampionáte (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images, BPA sport marketing, a.s.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?