Český tým bude i v Malajsii pokračovat v nasazování dvou jezdců v průběhu závodního víkendu A1GP, Tomáš Enge se o čas na trati podělí s Jarkem Janišem, ...
který poprvé ochutná víkendový program této série za volantem závodního vozu.
Austrálie českému týmu nepřála, z Eastern Creeku odjel bez bodového zisku. Tým se následně věnoval analýze situace, zejména šlo o to, proč se nepodařilo udržet formu z Estorilu, kde Enge bojoval o stupně vítězů. Cíl pro Malajsii je jednoduchý – překonat zklamání z Austrálie a dostat červeno-bílo-modrý vůz na čelní příčky, kde by se měl pohybovat. Enge, který startoval ve třech ze čtyř závodních víkendů, bude poprvé doplněn Jarkem Janišem. Dvaadvacetiletý Janiš letos obsadil druhé místo v italské šampionátu F3000 a má rovněž zkušenosti z evropské i mezinárodní F3000. Enge ani Janiš v Sepangu dosud nikdy nejeli, ale drtivá většina jezdců je ve stejné pozici. Malajská trať je známa nejen svou technickou náročností, ale kvůli vysoké vlhkosti dostane pořádně zabrat i fyzická kondice jezdců, oba si toho jsou dobře vědomi. Janiš pojede v prvním tréninku, do druhého tréninku předá vůz Engemu.
Tomáš Enge: „Neuvěřitelná vlhkost je první věc, kterou ucítíte hned po příletu. Kvůli ní to bude fyzicky hodně náročný víkend. Okruh vypadá dobře, jsou na něm rychlé zatáčky a dlouhé rovinky. Bude důležité najít správný kompromis v nastavení, protože když jedete s větším přítlakem, získáváte v rychlých zatáčkách, ale ztrácíte na rovinkách. V případě menšího přítlaku je to naopak. Velkou roli může hrát i počasí, silné přeháňky jsou tady běžné. Australský víkend byl z našeho pohledu dost nevydařený, určitě se musíme zlepšit. Hodně jsme přemýšleli o větších změnách v nastavení vozu a víme, co chceme vyzkoušet. Doufáme, že vůz bude díky nim lepší, ale nikdy nevíte, dokud to nevyzkoušíte na trati.“
Jarek Janiš: „Jsem velmi rád, že jsem dostal šanci vyzkoušet vůz A1GP během závodního víkendu. Nebude to pro mě snadné, protože jsem s tímto vozem odjel jen pár kol v Silverstone. Okruh vypadá neuvěřitelně, je tam několik opravdu rychlých zatáček a jezdce by to tady mělo hodně bavit. Už před měsícem jsem upravil trénink tak, abych se připravil na vysokou vlhkost, ale v České republice se podobné podmínky nedají úplně přesně nasimulovat.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Bylo jen otázkou času, kdy Jarek dostane šanci nastoupit o závodním víkendu. Od začátku patřil do týmu a nyní může A1GP poznat blíže a získat nějaké zkušenosti. Nevíme, jak dlouho bude moci Tomáš v této sérii nastupovat, závisí to na tom, kdy se podepíše nová smlouva v Americe, a musíme být na tuto situaci připraveni. Doufám, že se tým vrátí zpět do formy, kterou měl v Estorilu.“
Okruh Sepang navrhnul německý architekt Hermann Tilke a po všech stránkách nabízí špičkovou kvalitu. Trať byla otevřena v roce 1999 a ve stejném roce poprvé hostila i závod F1. 5542 metrů dlouhá trať má 15 zatáček, některé z nich tvoří ošidné kombinace, a široká dráha umožňuje různé stopy. Hlavním místem pro předjíždění je poslední zatáčka, ale jsou tam i další příležitosti. Přímé přenosy obou závodů vysílá TV Galaxie Sport.
Pátý závod Světového poháru motoristického sportu – Sepang, Malajsie
Datum: 18.-20. listopaduDélka tratě: 5 542 metrů
Pátek06:00-07:00 Volný trénink09:00-10:00 Volný trénink
Sobota04:00-05:00 Volný trénink07:00-08:30 Kvalifikace
Neděle03:00-03:15 Zahřívací trénink06:30-07:00 Sprint08:00-09:00 Hlavní závod
Časy jsou v SEČ
BPA sport marketing, a.s.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.