Janiš v Malajsii doplní Engeho

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 17. listopadu 2005 19:39
Sdílej:

Český tým bude i v Malajsii pokračovat v nasazování dvou jezdců v průběhu závodního víkendu A1GP, Tomáš Enge se o čas na trati podělí s Jarkem Janišem, ...

který poprvé ochutná víkendový program této série za volantem závodního vozu.

Austrálie českému týmu nepřála, z Eastern Creeku odjel bez bodového zisku. Tým se následně věnoval analýze situace, zejména šlo o to, proč se nepodařilo udržet formu z Estorilu, kde Enge bojoval o stupně vítězů. Cíl pro Malajsii je jednoduchý – překonat zklamání z Austrálie a dostat červeno-bílo-modrý vůz na čelní příčky, kde by se měl pohybovat. Enge, který startoval ve třech ze čtyř závodních víkendů, bude poprvé doplněn Jarkem Janišem. Dvaadvacetiletý Janiš letos obsadil druhé místo v italské šampionátu F3000 a má rovněž zkušenosti z evropské i mezinárodní F3000. Enge ani Janiš v Sepangu dosud nikdy nejeli, ale drtivá většina jezdců je ve stejné pozici. Malajská trať je známa nejen svou technickou náročností, ale kvůli vysoké vlhkosti dostane pořádně zabrat i fyzická kondice jezdců, oba si toho jsou dobře vědomi. Janiš pojede v prvním tréninku, do druhého tréninku předá vůz Engemu.  

Tomáš Enge: „Neuvěřitelná vlhkost je první věc, kterou ucítíte hned po příletu. Kvůli ní to bude fyzicky hodně náročný víkend. Okruh vypadá dobře, jsou na něm rychlé zatáčky a dlouhé rovinky. Bude důležité najít správný kompromis v nastavení, protože když jedete s větším přítlakem, získáváte v rychlých zatáčkách, ale ztrácíte na rovinkách. V případě menšího přítlaku je to naopak. Velkou roli může hrát i počasí, silné přeháňky jsou tady běžné. Australský víkend byl z našeho pohledu dost nevydařený, určitě se musíme zlepšit. Hodně jsme přemýšleli o větších změnách v nastavení vozu a víme, co chceme vyzkoušet. Doufáme, že vůz bude díky nim lepší, ale nikdy nevíte, dokud to nevyzkoušíte na trati.“ 

Jarek Janiš: „Jsem velmi rád, že jsem dostal šanci vyzkoušet vůz A1GP během závodního víkendu. Nebude to pro mě snadné, protože jsem s tímto vozem odjel jen pár kol v Silverstone. Okruh vypadá neuvěřitelně, je tam několik opravdu rychlých zatáček a jezdce by to tady mělo hodně bavit. Už před měsícem jsem upravil trénink tak, abych se připravil na vysokou vlhkost, ale v České republice se podobné podmínky nedají úplně přesně nasimulovat.“ 

Antonín Charouz, šéf týmu: „Bylo jen otázkou času, kdy Jarek dostane šanci nastoupit o závodním víkendu. Od začátku patřil do týmu a nyní může A1GP poznat blíže a získat nějaké zkušenosti. Nevíme, jak dlouho bude moci Tomáš v této sérii nastupovat, závisí to na tom, kdy se podepíše nová smlouva v Americe, a musíme být na tuto situaci připraveni. Doufám, že se tým vrátí zpět do formy, kterou měl v Estorilu.“

Okruh Sepang navrhnul německý architekt Hermann Tilke a po všech stránkách nabízí špičkovou kvalitu. Trať byla otevřena v roce 1999 a ve stejném roce poprvé hostila i závod F1. 5542 metrů dlouhá trať má 15 zatáček, některé z nich tvoří ošidné kombinace, a široká dráha umožňuje různé stopy. Hlavním místem pro předjíždění je poslední zatáčka, ale jsou tam i další příležitosti. Přímé přenosy obou závodů vysílá TV Galaxie Sport.

Pátý závod Světového poháru motoristického sportu – Sepang, Malajsie  

Datum: 18.-20. listopaduDélka tratě:      5 542 metrů

Pátek06:00-07:00     Volný trénink09:00-10:00     Volný trénink

Sobota04:00-05:00     Volný trénink07:00-08:30     Kvalifikace

Neděle03:00-03:15     Zahřívací trénink06:30-07:00     Sprint08:00-09:00     Hlavní závod

Časy jsou v SEČ

BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.