Podľa pravidiel nie je tímom dovolené testovať na monoposte A1GP pred pretekárskym víkendom na trati, kde sa samotné preteky konajú.
Rozporuplný počin nastal, keď piloti Brazílie, Mexika, Portugalska a Južnej Afriky pred víkendom na pretekárskom okruhu spoznávali trať osobne. Pravidlá porušené neboli, pretože na monoposte A1GP nejazdili. Preto si presadli do iných vozidiel a s čistotou na duši spoznávali vlastnosti Austrálskej trate.
Zvyšku štartovného poľa sa to pochopiteľne nepáčilo, pretože je to proti fair play celej myšlienky šampionátu národov. Vzhľadom k tejto trhline v pravidlách pravdepodobne dôde k rýchlemu jednaniu. Poriadatelia už stihli predostrieť nový návrh, ktorý by mal znamenať zákaz testovania na pretekárskom okruhu minimálne pol roka pred súťažným víkendom. Na prijatie tejto zmeny bude stačiť nadpolovičná väčšina hlasov zo strany tímov.
Foto: Sutton Motorsport Images
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?