Tým České republiky se v kvalifikaci potýkal s vyvážením vozu a i přes zlepšení v samém závěru odstartuje do sprintérského závodu v Eastern Creeku z 16. místa.
Sobota nabídla malinko lepší počasí než úvodní, den sice bylo zataženo, ale déšť zůstal stranou. Český tým se v průběhu dne musel vypořádat s horší ovladatelností vozu a bohužel nedokázal navázat na dobrý výkon z Estorilu. Tomáš Enge byl v posledním volném tréninku 12., když tým usilovně pracoval na vylepšení vyvážení vozu. Chování vozu se podařilo v průběhu kvalifikace vylepšit, což se odrazilo na devátém času v poslední kvalifikační jízdě. V předchozích třech pokusech zajel Enge 19., 16. a 19. čas, do součtu dvou nejlepších kol se tak započítaly časy z druhé a čtvrté jízdy. Výsledek pochopitelně nenaplnil očekávání, ale český tým v předchozích podnicích ukázal, že je obvykle silnější v závodním nastavení.
Tomáš Enge: „S výsledkem nejsme spokojeni, nebyl to náš den. Včera jsme měli problémy s nerovnostmi, ale to nebyl dnešní hlavní problém. Trápili jsme se s vyvážením vozu, který byl přetačivý a vylepšili jsme ho příliš pozdě. Nepomohlo nám ani to, že organizátoři rozhodli o použití jen dvou sad nových pneumatik, namísto obvyklých tří. Doufáme, že v závodu vylepšíme naši pozici, ale musíme být realisty.“
BPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?