Štartové pole je ochudobnené o tím Japonska.
Podobne, ako na nemeckom Lausitzringu bude na trati v portugalskom Estorile jeszdiť za český tím Tomáš Enge, ktorý už na tréningoch ukázal, že zisk prvých bodov by nemal byť veľký problém.
Oproti posledným pretekom sa pozícia prvého jazdca zmenila takmer u polovice tímov. Okrem nemecka, kde namiesto Timo Scheidera bude debutovať Adrian Sutil, sa zmena udiala aj u posledného víťaza tímu Francúzska. Dvojnásobného víťaza Nicolasa Lapierra nahradí jeho krajan Alexandre Premat.
Tím Ruska po prestávke bude v Estorile pretekať s Alexandrom Truryuminom. Naopak tento krát neuvidíme štartovať japonský tím.
Nominovaní piloti v Estorile:A1 TímJazdec 1Jazdec 2AustráliaChristian JonesWill DavidsonRakúskoMathias Lauda BrazíliaNelson Piquet JrTuka RochaKanadaSean McIntosh ČínaTengyi Jiang Česká republikaTomas EngeJan CharouzFrancúzskoAlexandre PrematNicolas LapierreNemeckoAdrian Sutil Veľká BritániaRobbie KerrAlex LloydIndiaArmaan Ebrahim IndonéziaAnanda Mikola ÍrskoRalph FirmanMichael DevaneyTalianskoEnrico ToccaceloMatteo CressoniLibanonBasil ShaabanKhalil BeschirMalayziaFairuz Fauzy MexikoSalvador Duran HolanskoJos VerstappenJeroen BleekemolenNový ZélandJonny ReidMatt HallidayPakistanAdam Khan PortugalskoAlvaro ParenteJoao BarbosaRuskoAlexander TruryuminMikhail AleshinJužná AfrikaStephen SimpsonTomas ScheckterŠvajčiarskoNeel Jani USAScott Speed
Foto: Sutton Motorsport Images
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?