Tomáš Enge a Jan Charouz nastoupí za tým České republiky ve třetím podniku světového poháru motoristického sportu, který se jede 23. října v portugalském Estorilu.
Jarka Janiše v témže termínu čeká boj o titul vicemistra v celkovém pořadí v závěrečném závodě italského šampionátu F3000.
Tým České republiky v Portugalsku poprvé využije možnosti nominovat k závodnímu víkendu více jezdců do jednotlivých tréninků, protože už dostane druhý vůz, ale v závodu může nastoupit vždy jen jeden z nich. Jan Charouz startoval v premiérovém závodu A1GP v britském Brands Hatch, Enge reprezentoval v německém Lausitzringu.
Organizátoři připravili pro jezdce, novináře a fanoušky zajímavý program. Jezdci a zástupci médií byli ve středu pozvání na golf do překrásného areálu Penha Longa, který je jen pár minut jízdy od okruhu. Další den je čekala zábava v prostředí, které je jim bližší - v Palmera Kartodrome se utkali na motokárách, našim jezdcům patřilo druhé místo. V sobotu je čeká charitativní závod na kolech (Luis Figo Foundation) na 10 kilometrů. Fanoušci se v průběhu víkendu můžou těšit na dvě hodně oblíbené autogramiády.
Tomáš Enge: "V Estorilu jsem sice nikdy nezávodil, ale okruh znám velmi dobře, protože jsem tam testoval s F3000 i se sportovními vozy, díky poloze je to oblíbená lokalita v zimním období. Na Lausitzringu jsme hodně pracovali na nastavení vozu, myslím, že jdeme správným směrem a v Portugalsku budeme konkurenceschopnější. Určité rezervy vidím ještě v kvalifikaci, kvůli omezenému počtu sad pneumatik na víkend je obtížné najít prostor na ladění pro jediné kolo. V závodech bychom měli být silnější, mým cílem je dostat se mezi pět nejlepších."
Jan Charouz: "Je to pro mě další nová trať, takže to bude o učení. Jsem si jistý, že Tomáš bude dobrým měřítkem. Ještě nevím, který trénink pojedu. Nicméně je dobré být na trati a cítit atmosféru. Navštívil jsem golfové setkání s dalšími jezdci a bavilo mě to."
Antonín Charouz, šéf týmu: "V Estorilu budeme mít poprvé k dispozici dva vozy a to nám umožní prostřídat v trénincích jezdce. Volba padla logicky na Tomáše s Honzou, pro Jarka je prioritou pojistit titul vicemistra v italském šampionátu F3000. Lídrem bude pochopitelně Tomáš, Honza bude sbírat hlavně další zkušenosti, bude mít výbornou možnost srovnání."
Okruh Estoril leží asi 25 km od hlavního města Portugalska Lisabonu. Okruh byl vybudován na kamenité plošině nad Estorilem a byl otevřen v roce 1972, ale na první Grand Prix musel čekat až do roku 1984, tehdy hostil závěrečný závod sezony. Trať nabízí mnoho změn sklonu, což je příjemné zpestření. Okruh hostil v osmdesátých a devadesátých letech celkem 13 závodů F1. V současné době jsou pro Estoril - dobře známé středisko na pobřeží - největšími událostmi MotoGP a právě série A1 Grand Prix.
Třetí závod Světového poháru motoristického sportu - Estoril
Datum: 21.-23. říjnaDélka tratě: 4 183 metrůČasový posun: -1 hodina
Pátek09:30-10:10 Special test session10:50-11:30 Special test session13:00-14:00 Volný trénink16:00-17:00 Volný trénink
Sobota11:00-12:00 Volný trénink14:15-15:45 Kvalifikace
Neděle13:30-14:00 Sprint15:00-16:00 Hlavní závod
Foto: A1TEAMCZEKdyž jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?