Tomáš Enge a Jan Charouz nastoupí za tým České republiky ve třetím podniku světového poháru motoristického sportu, který se jede 23. října v portugalském Estorilu.
Jarka Janiše v témže termínu čeká boj o titul vicemistra v celkovém pořadí v závěrečném závodě italského šampionátu F3000.
Tým České republiky v Portugalsku poprvé využije možnosti nominovat k závodnímu víkendu více jezdců do jednotlivých tréninků, protože už dostane druhý vůz, ale v závodu může nastoupit vždy jen jeden z nich. Jan Charouz startoval v premiérovém závodu A1GP v britském Brands Hatch, Enge reprezentoval v německém Lausitzringu.
Organizátoři připravili pro jezdce, novináře a fanoušky zajímavý program. Jezdci a zástupci médií byli ve středu pozvání na golf do překrásného areálu Penha Longa, který je jen pár minut jízdy od okruhu. Další den je čekala zábava v prostředí, které je jim bližší - v Palmera Kartodrome se utkali na motokárách, našim jezdcům patřilo druhé místo. V sobotu je čeká charitativní závod na kolech (Luis Figo Foundation) na 10 kilometrů. Fanoušci se v průběhu víkendu můžou těšit na dvě hodně oblíbené autogramiády.
Tomáš Enge: "V Estorilu jsem sice nikdy nezávodil, ale okruh znám velmi dobře, protože jsem tam testoval s F3000 i se sportovními vozy, díky poloze je to oblíbená lokalita v zimním období. Na Lausitzringu jsme hodně pracovali na nastavení vozu, myslím, že jdeme správným směrem a v Portugalsku budeme konkurenceschopnější. Určité rezervy vidím ještě v kvalifikaci, kvůli omezenému počtu sad pneumatik na víkend je obtížné najít prostor na ladění pro jediné kolo. V závodech bychom měli být silnější, mým cílem je dostat se mezi pět nejlepších."
Jan Charouz: "Je to pro mě další nová trať, takže to bude o učení. Jsem si jistý, že Tomáš bude dobrým měřítkem. Ještě nevím, který trénink pojedu. Nicméně je dobré být na trati a cítit atmosféru. Navštívil jsem golfové setkání s dalšími jezdci a bavilo mě to."
Antonín Charouz, šéf týmu: "V Estorilu budeme mít poprvé k dispozici dva vozy a to nám umožní prostřídat v trénincích jezdce. Volba padla logicky na Tomáše s Honzou, pro Jarka je prioritou pojistit titul vicemistra v italském šampionátu F3000. Lídrem bude pochopitelně Tomáš, Honza bude sbírat hlavně další zkušenosti, bude mít výbornou možnost srovnání."
Okruh Estoril leží asi 25 km od hlavního města Portugalska Lisabonu. Okruh byl vybudován na kamenité plošině nad Estorilem a byl otevřen v roce 1972, ale na první Grand Prix musel čekat až do roku 1984, tehdy hostil závěrečný závod sezony. Trať nabízí mnoho změn sklonu, což je příjemné zpestření. Okruh hostil v osmdesátých a devadesátých letech celkem 13 závodů F1. V současné době jsou pro Estoril - dobře známé středisko na pobřeží - největšími událostmi MotoGP a právě série A1 Grand Prix.
Třetí závod Světového poháru motoristického sportu - Estoril
Datum: 21.-23. říjnaDélka tratě: 4 183 metrůČasový posun: -1 hodina
Pátek09:30-10:10 Special test session10:50-11:30 Special test session13:00-14:00 Volný trénink16:00-17:00 Volný trénink
Sobota11:00-12:00 Volný trénink14:15-15:45 Kvalifikace
Neděle13:30-14:00 Sprint15:00-16:00 Hlavní závod
Foto: A1TEAMCZENejvětším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?