Za ČR v Estorilu nastoupí Enge a Charouz

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 21. října 2005 16:36
Sdílej:

Tomáš Enge a Jan Charouz nastoupí za tým České republiky ve třetím podniku světového poháru motoristického sportu, který se jede 23. října v portugalském Estorilu.

Jarka Janiše v témže termínu čeká boj o titul vicemistra v celkovém pořadí v závěrečném závodě italského šampionátu F3000.

Tým České republiky v Portugalsku poprvé využije možnosti nominovat k závodnímu víkendu více jezdců do jednotlivých tréninků, protože už dostane druhý vůz, ale v závodu může nastoupit vždy jen jeden z nich. Jan Charouz startoval v premiérovém závodu A1GP v britském Brands Hatch, Enge reprezentoval v německém Lausitzringu.

Organizátoři připravili pro jezdce, novináře a fanoušky zajímavý program. Jezdci a zástupci médií byli ve středu pozvání na golf do překrásného areálu Penha Longa, který je jen pár minut jízdy od okruhu. Další den je čekala zábava v prostředí, které je jim bližší - v Palmera Kartodrome se utkali na motokárách, našim jezdcům patřilo druhé místo. V sobotu je čeká charitativní závod na kolech (Luis Figo Foundation) na 10 kilometrů. Fanoušci se v průběhu víkendu můžou těšit na dvě hodně oblíbené autogramiády.

Tomáš Enge: "V Estorilu jsem sice nikdy nezávodil, ale okruh znám velmi dobře, protože jsem tam testoval s F3000 i se sportovními vozy, díky poloze je to oblíbená lokalita v zimním období. Na Lausitzringu jsme hodně pracovali na nastavení vozu, myslím, že jdeme správným směrem a v Portugalsku budeme konkurenceschopnější. Určité rezervy vidím ještě v kvalifikaci, kvůli omezenému počtu sad pneumatik na víkend je obtížné najít prostor na ladění pro jediné kolo. V závodech bychom měli být silnější, mým cílem je dostat se mezi pět nejlepších."

Jan Charouz: "Je to pro mě další nová trať, takže to bude o učení. Jsem si jistý, že Tomáš bude dobrým měřítkem. Ještě nevím, který trénink pojedu. Nicméně je dobré být na trati a cítit atmosféru. Navštívil jsem golfové setkání s dalšími jezdci a bavilo mě to."

Antonín Charouz, šéf týmu: "V Estorilu budeme mít poprvé k dispozici dva vozy a to nám umožní prostřídat v trénincích jezdce. Volba padla logicky na Tomáše s Honzou, pro Jarka je prioritou pojistit titul vicemistra v italském šampionátu F3000. Lídrem bude pochopitelně Tomáš, Honza bude sbírat hlavně další zkušenosti, bude mít výbornou možnost srovnání."

Okruh Estoril leží asi 25 km od hlavního města Portugalska Lisabonu. Okruh byl vybudován na kamenité plošině nad Estorilem a byl otevřen v roce 1972, ale na první Grand Prix musel čekat až do roku 1984, tehdy hostil závěrečný závod sezony. Trať nabízí mnoho změn sklonu, což je příjemné zpestření. Okruh hostil v osmdesátých a devadesátých letech celkem 13 závodů F1. V současné době jsou pro Estoril - dobře známé středisko na pobřeží - největšími událostmi MotoGP a právě série A1 Grand Prix.

Třetí závod Světového poháru motoristického sportu - Estoril 

Datum: 21.-23. říjnaDélka tratě: 4 183 metrůČasový posun: -1 hodina

Pátek09:30-10:10 Special test session10:50-11:30 Special test session13:00-14:00 Volný trénink16:00-17:00 Volný trénink

Sobota11:00-12:00 Volný trénink14:15-15:45 Kvalifikace

Neděle13:30-14:00 Sprint15:00-16:00 Hlavní závod

Foto: A1TEAMCZE
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.