Za ČR v Estorilu nastoupí Enge a Charouz

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 21. října 2005 16:36
Sdílej:

Tomáš Enge a Jan Charouz nastoupí za tým České republiky ve třetím podniku světového poháru motoristického sportu, který se jede 23. října v portugalském Estorilu.

Jarka Janiše v témže termínu čeká boj o titul vicemistra v celkovém pořadí v závěrečném závodě italského šampionátu F3000.

Tým České republiky v Portugalsku poprvé využije možnosti nominovat k závodnímu víkendu více jezdců do jednotlivých tréninků, protože už dostane druhý vůz, ale v závodu může nastoupit vždy jen jeden z nich. Jan Charouz startoval v premiérovém závodu A1GP v britském Brands Hatch, Enge reprezentoval v německém Lausitzringu.

Organizátoři připravili pro jezdce, novináře a fanoušky zajímavý program. Jezdci a zástupci médií byli ve středu pozvání na golf do překrásného areálu Penha Longa, který je jen pár minut jízdy od okruhu. Další den je čekala zábava v prostředí, které je jim bližší - v Palmera Kartodrome se utkali na motokárách, našim jezdcům patřilo druhé místo. V sobotu je čeká charitativní závod na kolech (Luis Figo Foundation) na 10 kilometrů. Fanoušci se v průběhu víkendu můžou těšit na dvě hodně oblíbené autogramiády.

Tomáš Enge: "V Estorilu jsem sice nikdy nezávodil, ale okruh znám velmi dobře, protože jsem tam testoval s F3000 i se sportovními vozy, díky poloze je to oblíbená lokalita v zimním období. Na Lausitzringu jsme hodně pracovali na nastavení vozu, myslím, že jdeme správným směrem a v Portugalsku budeme konkurenceschopnější. Určité rezervy vidím ještě v kvalifikaci, kvůli omezenému počtu sad pneumatik na víkend je obtížné najít prostor na ladění pro jediné kolo. V závodech bychom měli být silnější, mým cílem je dostat se mezi pět nejlepších."

Jan Charouz: "Je to pro mě další nová trať, takže to bude o učení. Jsem si jistý, že Tomáš bude dobrým měřítkem. Ještě nevím, který trénink pojedu. Nicméně je dobré být na trati a cítit atmosféru. Navštívil jsem golfové setkání s dalšími jezdci a bavilo mě to."

Antonín Charouz, šéf týmu: "V Estorilu budeme mít poprvé k dispozici dva vozy a to nám umožní prostřídat v trénincích jezdce. Volba padla logicky na Tomáše s Honzou, pro Jarka je prioritou pojistit titul vicemistra v italském šampionátu F3000. Lídrem bude pochopitelně Tomáš, Honza bude sbírat hlavně další zkušenosti, bude mít výbornou možnost srovnání."

Okruh Estoril leží asi 25 km od hlavního města Portugalska Lisabonu. Okruh byl vybudován na kamenité plošině nad Estorilem a byl otevřen v roce 1972, ale na první Grand Prix musel čekat až do roku 1984, tehdy hostil závěrečný závod sezony. Trať nabízí mnoho změn sklonu, což je příjemné zpestření. Okruh hostil v osmdesátých a devadesátých letech celkem 13 závodů F1. V současné době jsou pro Estoril - dobře známé středisko na pobřeží - největšími událostmi MotoGP a právě série A1 Grand Prix.

Třetí závod Světového poháru motoristického sportu - Estoril 

Datum: 21.-23. říjnaDélka tratě: 4 183 metrůČasový posun: -1 hodina

Pátek09:30-10:10 Special test session10:50-11:30 Special test session13:00-14:00 Volný trénink16:00-17:00 Volný trénink

Sobota11:00-12:00 Volný trénink14:15-15:45 Kvalifikace

Neděle13:30-14:00 Sprint15:00-16:00 Hlavní závod

Foto: A1TEAMCZE
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?