Premiéra Tomáše Engeho ve světovém poháru motoristického sportu nedopadla šťastně, když v obou závodech byl nezaviněně zatažen do kolizí. Český tým přesto prokázal v závodech slušnou rychlost.
Letmý start sprinterského závodu byl neuvěřitelně těsný, celé startovní pole bylo namačkáno dohromady. V první zatáčce došlo k nehodám, které mimo jiné vyřadily vozy USA a Velké Británie. Český vůz byl poškozen, ale Enge dokázal dojet do boxů a vrátit se do závodu. Ředitel závodu mezitím neměl jinou možnost, než vyslat zpomalovací vůz, protože na trati bylo mnoho úlomků. Enge pak prokázal bojovného ducha, ačkoliv vůz nebyl stoprocentní a probil se na 12. místo. To byla solidní pozice pro start hlavního závodu, později navíc postoupil na 11. místo, komisaři totiž potrestali Toccacela za kolizi.
Český jezdec měl skvělý start do hlavního závodu a dokázal se v první zatáčce vyhnout problémům. Rychle postoupil na páté místo, ale pak musel odpykat penalizaci v podobě průjezdu boxy kvůli předčasnému startu, ačkoliv to nebyla jeho chyba. Poté opět ukázal svou bojovnost a postupoval vpřed. Kritická situace nastala při restartu devět kol před cílem, kdy byl těsně za body. Na cílové rovince jel bok po boku s vozy Brazílie a Japonska, jenže tyto dva vozy se dotkly a brazilský vůz byl následně odhozen přímo na Engeho. Český tým poté musel odstoupit s poškozeným řízením.
Tomáš Enge: „Je opravdu škoda, že jsme dnes nebodovali, protože vůz byl, jak jsme očekávali, v závodním nastavení podstatně konkurenceschopnější. Start sprintu byl hodně hektický, protože celé startovní pole bylo asi až příliš namačkané. Najednou jsem neměl kam jet a musel jsem spoléhat na jiné jezdce. Bohužel Toccacelo mi vjel do cesty a musel jsem s poškozeným vozem do boxů. Samozřejmě nám potom hodně pomohl zpomalovací vůz, protože jsem díky tomu mohl dotáhnout startovní pole. Zbytek závodu byl dost zábavný, probojovával jsem se vpřed. Start hlavního závodu byl pro mě těžký, protože spojka zabírala i přesto, že jsem ji měl plně zmáčknutou a vůz se malinko hýbal – kvůli tomu jsem dostal penalizaci, protože jsem jinak odstartoval až po zhasnutí světel. Pořád jsme měli šanci na body, ale bohužel mě zasáhnul Piquet, kterému vjel do cesty japonský jezdec. Celkově si myslím, že jsme v obou závodech ukázali slušnou rychlost. Po zastávce jsem jel za Piquetem a naše tempo bylo podobné, což je povzbuzující, protože patří mezi nejrychlejší. Jsem přesvědčený, že v Estorilu budeme silnější – vozu už více rozumíme a také já si na něj zvykám.“BPA sport marketing, a.s.Foto: Sutton Motorsport Images
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?