Premiéra Tomáše Engeho ve světovém poháru motoristického sportu nedopadla šťastně, když v obou závodech byl nezaviněně zatažen do kolizí. Český tým přesto prokázal v závodech slušnou rychlost.
Letmý start sprinterského závodu byl neuvěřitelně těsný, celé startovní pole bylo namačkáno dohromady. V první zatáčce došlo k nehodám, které mimo jiné vyřadily vozy USA a Velké Británie. Český vůz byl poškozen, ale Enge dokázal dojet do boxů a vrátit se do závodu. Ředitel závodu mezitím neměl jinou možnost, než vyslat zpomalovací vůz, protože na trati bylo mnoho úlomků. Enge pak prokázal bojovného ducha, ačkoliv vůz nebyl stoprocentní a probil se na 12. místo. To byla solidní pozice pro start hlavního závodu, později navíc postoupil na 11. místo, komisaři totiž potrestali Toccacela za kolizi.
Český jezdec měl skvělý start do hlavního závodu a dokázal se v první zatáčce vyhnout problémům. Rychle postoupil na páté místo, ale pak musel odpykat penalizaci v podobě průjezdu boxy kvůli předčasnému startu, ačkoliv to nebyla jeho chyba. Poté opět ukázal svou bojovnost a postupoval vpřed. Kritická situace nastala při restartu devět kol před cílem, kdy byl těsně za body. Na cílové rovince jel bok po boku s vozy Brazílie a Japonska, jenže tyto dva vozy se dotkly a brazilský vůz byl následně odhozen přímo na Engeho. Český tým poté musel odstoupit s poškozeným řízením.
Tomáš Enge: „Je opravdu škoda, že jsme dnes nebodovali, protože vůz byl, jak jsme očekávali, v závodním nastavení podstatně konkurenceschopnější. Start sprintu byl hodně hektický, protože celé startovní pole bylo asi až příliš namačkané. Najednou jsem neměl kam jet a musel jsem spoléhat na jiné jezdce. Bohužel Toccacelo mi vjel do cesty a musel jsem s poškozeným vozem do boxů. Samozřejmě nám potom hodně pomohl zpomalovací vůz, protože jsem díky tomu mohl dotáhnout startovní pole. Zbytek závodu byl dost zábavný, probojovával jsem se vpřed. Start hlavního závodu byl pro mě těžký, protože spojka zabírala i přesto, že jsem ji měl plně zmáčknutou a vůz se malinko hýbal – kvůli tomu jsem dostal penalizaci, protože jsem jinak odstartoval až po zhasnutí světel. Pořád jsme měli šanci na body, ale bohužel mě zasáhnul Piquet, kterému vjel do cesty japonský jezdec. Celkově si myslím, že jsme v obou závodech ukázali slušnou rychlost. Po zastávce jsem jel za Piquetem a naše tempo bylo podobné, což je povzbuzující, protože patří mezi nejrychlejší. Jsem přesvědčený, že v Estorilu budeme silnější – vozu už více rozumíme a také já si na něj zvykám.“BPA sport marketing, a.s.Foto: Sutton Motorsport Images
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.