Premiéra Tomáše Engeho ve světovém poháru motoristického sportu nedopadla šťastně, když v obou závodech byl nezaviněně zatažen do kolizí. Český tým přesto prokázal v závodech slušnou rychlost.
Letmý start sprinterského závodu byl neuvěřitelně těsný, celé startovní pole bylo namačkáno dohromady. V první zatáčce došlo k nehodám, které mimo jiné vyřadily vozy USA a Velké Británie. Český vůz byl poškozen, ale Enge dokázal dojet do boxů a vrátit se do závodu. Ředitel závodu mezitím neměl jinou možnost, než vyslat zpomalovací vůz, protože na trati bylo mnoho úlomků. Enge pak prokázal bojovného ducha, ačkoliv vůz nebyl stoprocentní a probil se na 12. místo. To byla solidní pozice pro start hlavního závodu, později navíc postoupil na 11. místo, komisaři totiž potrestali Toccacela za kolizi.
Český jezdec měl skvělý start do hlavního závodu a dokázal se v první zatáčce vyhnout problémům. Rychle postoupil na páté místo, ale pak musel odpykat penalizaci v podobě průjezdu boxy kvůli předčasnému startu, ačkoliv to nebyla jeho chyba. Poté opět ukázal svou bojovnost a postupoval vpřed. Kritická situace nastala při restartu devět kol před cílem, kdy byl těsně za body. Na cílové rovince jel bok po boku s vozy Brazílie a Japonska, jenže tyto dva vozy se dotkly a brazilský vůz byl následně odhozen přímo na Engeho. Český tým poté musel odstoupit s poškozeným řízením.
Tomáš Enge: „Je opravdu škoda, že jsme dnes nebodovali, protože vůz byl, jak jsme očekávali, v závodním nastavení podstatně konkurenceschopnější. Start sprintu byl hodně hektický, protože celé startovní pole bylo asi až příliš namačkané. Najednou jsem neměl kam jet a musel jsem spoléhat na jiné jezdce. Bohužel Toccacelo mi vjel do cesty a musel jsem s poškozeným vozem do boxů. Samozřejmě nám potom hodně pomohl zpomalovací vůz, protože jsem díky tomu mohl dotáhnout startovní pole. Zbytek závodu byl dost zábavný, probojovával jsem se vpřed. Start hlavního závodu byl pro mě těžký, protože spojka zabírala i přesto, že jsem ji měl plně zmáčknutou a vůz se malinko hýbal – kvůli tomu jsem dostal penalizaci, protože jsem jinak odstartoval až po zhasnutí světel. Pořád jsme měli šanci na body, ale bohužel mě zasáhnul Piquet, kterému vjel do cesty japonský jezdec. Celkově si myslím, že jsme v obou závodech ukázali slušnou rychlost. Po zastávce jsem jel za Piquetem a naše tempo bylo podobné, což je povzbuzující, protože patří mezi nejrychlejší. Jsem přesvědčený, že v Estorilu budeme silnější – vozu už více rozumíme a také já si na něj zvykám.“BPA sport marketing, a.s.Foto: Sutton Motorsport Images
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.