Nicolas Lapierre vyhral pre svoju krajinu prvé víťazstvo v dramatickom šprinte systémom štart-cieľ.
Na nemeckom okruhu Lausitzring bola pre účely A1GP použitá okrem časti oválu aj jeho vnútorná časť. Vládlo pekné slnečné počasie.
Letmý štart bol hneď z úvodu viac než nervózny a v prvej zákrute sa o najväčší zvrat v priebehu pretekov postaral Scott Speed z tímu USA, ktorý nenechal priestor pre Robbieho Kerra z Veľkej Británie. Došlo k veľkej kolízii, ktorá bola okrem spomínanej dvojice osudná aj pre Josa Verstappena z Holanska a Adama Khana z Pakistanu.
Po tejto rošáde došlo k výrazným zmenám v pozícii oproti kvalifikácii a čelo pretekov sa ustálilo v poradí: Francúzsko, Švajčiarsko, Brazília, prekvapivo zo štrnástej pozície na štarte Nový Zéland, Nemecko, Malajzia, Kanada, Taliansko, Mexiko.
Tomáš Enge takisto doplatil na chybu Speeda a po drobnej kolízii s Talianskym a Nemeckým autom sa posunul až na 20. miesto za Portugalca Alvara Parenteho.
Adam Khan (Pakistan) napriek poškodeniu geometrie usyloval o udržanie na trati, ale nakoniec tento boj s veternými mlynmi ukončil po dvoch kolách. Jos Verstappen (Holandsko) sa so zjavne zlomeným závesom snažil dostať do boxov, aby mohli mechanici čím skôr začať s prípravou na hlavné preteky.
U viacerých pilotov dochádzalo na cielovej rovine k odpadávaniu poškodených častí auta čo znečistilo trať natoľko, že sa komisári rozhodli poslať v treťom kole na trať Safety Car. V tom čase odstúpil pre poruchu Portugalec Alvaro Parente.
Safety Car opustil trať príchodom šiesteho kola a po reštarte došlo k tesným súbojom. Nemecké auto okamžite útočilo na auto Nového Zélandu, ale Timovi Scheiderovi sa až do konca pretekov napriek tvrdým útokom nepodarilo Jonnyho Reida prekonať.
Ďalšou zaujímavou skopunou bolo auto Alexa Yonga z Malayzie, nasledovaný Kanadou a Talianskom. Tomáš Enge v tom čase jazdil na sedemnástom mieste, ale následná kolízia Libanonu a Číny mu dopomohla k posunu o dve miesta dopredu.
Týmto krokom začala jeho stíhacia jazda a postupne za seba dostal indické auto pilotované Karunom Chandhokom, ktorý spravil chybu v jednej zo zákrut a Tomasa Schecktera z Južnej Afriky. Jeho postup sa zastavil na dvanástom mieste za Japoncom Hideki Nodom.
Čelo pretekov sa po počiatočných kolíziach ustálilo až do konca a Francúzsko tak uvidelo šachovnicovú vlajku ako prvé nasledované Švajčiarskom a Brazíliou, ktorá si ešte časom 1:34.736 zabezpečila o bod nyvyše za najrýchlejšie kolo.
Lausitzring - výsledky 1.preteku - šprint
Foto: Sutton Motorsport Images
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.