Nicolas Lapierre vyhral pre svoju krajinu prvé víťazstvo v dramatickom šprinte systémom štart-cieľ.
Na nemeckom okruhu Lausitzring bola pre účely A1GP použitá okrem časti oválu aj jeho vnútorná časť. Vládlo pekné slnečné počasie.
Letmý štart bol hneď z úvodu viac než nervózny a v prvej zákrute sa o najväčší zvrat v priebehu pretekov postaral Scott Speed z tímu USA, ktorý nenechal priestor pre Robbieho Kerra z Veľkej Británie. Došlo k veľkej kolízii, ktorá bola okrem spomínanej dvojice osudná aj pre Josa Verstappena z Holanska a Adama Khana z Pakistanu.
Po tejto rošáde došlo k výrazným zmenám v pozícii oproti kvalifikácii a čelo pretekov sa ustálilo v poradí: Francúzsko, Švajčiarsko, Brazília, prekvapivo zo štrnástej pozície na štarte Nový Zéland, Nemecko, Malajzia, Kanada, Taliansko, Mexiko.
Tomáš Enge takisto doplatil na chybu Speeda a po drobnej kolízii s Talianskym a Nemeckým autom sa posunul až na 20. miesto za Portugalca Alvara Parenteho.
Adam Khan (Pakistan) napriek poškodeniu geometrie usyloval o udržanie na trati, ale nakoniec tento boj s veternými mlynmi ukončil po dvoch kolách. Jos Verstappen (Holandsko) sa so zjavne zlomeným závesom snažil dostať do boxov, aby mohli mechanici čím skôr začať s prípravou na hlavné preteky.
U viacerých pilotov dochádzalo na cielovej rovine k odpadávaniu poškodených častí auta čo znečistilo trať natoľko, že sa komisári rozhodli poslať v treťom kole na trať Safety Car. V tom čase odstúpil pre poruchu Portugalec Alvaro Parente.
Safety Car opustil trať príchodom šiesteho kola a po reštarte došlo k tesným súbojom. Nemecké auto okamžite útočilo na auto Nového Zélandu, ale Timovi Scheiderovi sa až do konca pretekov napriek tvrdým útokom nepodarilo Jonnyho Reida prekonať.
Ďalšou zaujímavou skopunou bolo auto Alexa Yonga z Malayzie, nasledovaný Kanadou a Talianskom. Tomáš Enge v tom čase jazdil na sedemnástom mieste, ale následná kolízia Libanonu a Číny mu dopomohla k posunu o dve miesta dopredu.
Týmto krokom začala jeho stíhacia jazda a postupne za seba dostal indické auto pilotované Karunom Chandhokom, ktorý spravil chybu v jednej zo zákrut a Tomasa Schecktera z Južnej Afriky. Jeho postup sa zastavil na dvanástom mieste za Japoncom Hideki Nodom.
Čelo pretekov sa po počiatočných kolíziach ustálilo až do konca a Francúzsko tak uvidelo šachovnicovú vlajku ako prvé nasledované Švajčiarskom a Brazíliou, ktorá si ešte časom 1:34.736 zabezpečila o bod nyvyše za najrýchlejšie kolo.
Lausitzring - výsledky 1.preteku - šprint
Foto: Sutton Motorsport Images
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.