Nicolas Lapierre vyhral pre svoju krajinu prvé víťazstvo v dramatickom šprinte systémom štart-cieľ.
Na nemeckom okruhu Lausitzring bola pre účely A1GP použitá okrem časti oválu aj jeho vnútorná časť. Vládlo pekné slnečné počasie.
Letmý štart bol hneď z úvodu viac než nervózny a v prvej zákrute sa o najväčší zvrat v priebehu pretekov postaral Scott Speed z tímu USA, ktorý nenechal priestor pre Robbieho Kerra z Veľkej Británie. Došlo k veľkej kolízii, ktorá bola okrem spomínanej dvojice osudná aj pre Josa Verstappena z Holanska a Adama Khana z Pakistanu.
Po tejto rošáde došlo k výrazným zmenám v pozícii oproti kvalifikácii a čelo pretekov sa ustálilo v poradí: Francúzsko, Švajčiarsko, Brazília, prekvapivo zo štrnástej pozície na štarte Nový Zéland, Nemecko, Malajzia, Kanada, Taliansko, Mexiko.
Tomáš Enge takisto doplatil na chybu Speeda a po drobnej kolízii s Talianskym a Nemeckým autom sa posunul až na 20. miesto za Portugalca Alvara Parenteho.
Adam Khan (Pakistan) napriek poškodeniu geometrie usyloval o udržanie na trati, ale nakoniec tento boj s veternými mlynmi ukončil po dvoch kolách. Jos Verstappen (Holandsko) sa so zjavne zlomeným závesom snažil dostať do boxov, aby mohli mechanici čím skôr začať s prípravou na hlavné preteky.
U viacerých pilotov dochádzalo na cielovej rovine k odpadávaniu poškodených častí auta čo znečistilo trať natoľko, že sa komisári rozhodli poslať v treťom kole na trať Safety Car. V tom čase odstúpil pre poruchu Portugalec Alvaro Parente.
Safety Car opustil trať príchodom šiesteho kola a po reštarte došlo k tesným súbojom. Nemecké auto okamžite útočilo na auto Nového Zélandu, ale Timovi Scheiderovi sa až do konca pretekov napriek tvrdým útokom nepodarilo Jonnyho Reida prekonať.
Ďalšou zaujímavou skopunou bolo auto Alexa Yonga z Malayzie, nasledovaný Kanadou a Talianskom. Tomáš Enge v tom čase jazdil na sedemnástom mieste, ale následná kolízia Libanonu a Číny mu dopomohla k posunu o dve miesta dopredu.
Týmto krokom začala jeho stíhacia jazda a postupne za seba dostal indické auto pilotované Karunom Chandhokom, ktorý spravil chybu v jednej zo zákrut a Tomasa Schecktera z Južnej Afriky. Jeho postup sa zastavil na dvanástom mieste za Japoncom Hideki Nodom.
Čelo pretekov sa po počiatočných kolíziach ustálilo až do konca a Francúzsko tak uvidelo šachovnicovú vlajku ako prvé nasledované Švajčiarskom a Brazíliou, ktorá si ešte časom 1:34.736 zabezpečila o bod nyvyše za najrýchlejšie kolo.
Lausitzring - výsledky 1.preteku - šprint
Foto: Sutton Motorsport Images
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.