Jan Charouz hájící barvy České republiky v premiérovém závodním víkendu Světového poháru motorsportu obsadil v kvalifikaci 20. místo.
Druhý den jízd na okruhu Brands Hatch přilákal slušnou diváckou kulisu, která si užívala bohatého programu. Rovněž počasí ukázalo vlídnější tvář a celý program se odjel na suché trati. Český tým v posledním tréninku pokračoval v dolaďování vozu a Charouz zajel 15. čas.
Odpoledne přišla ke slovu kvalifikace, jejíž formát byl vymyšlen speciálně pro A1GP. O postavení na startu rozhoduje součet dvou nejlepších časů ze čtyř bloků po 15 minutách, každý jezdec může vyjet kdy chce, ale má k dispozici jediné letmé kolo. Osmnáctiletý Charouz zajel svůj nejlepší čas v poslední jízdě, druhý nejlepší pak ve druhé a součet časů ho zařadil na 20. místo, když za sebou nechal mimo jiné zkušenějšího Mathiase Laudu hájícího barvy Rakouska. Suverénním vítězem kvalifikace se stala Brazílie s mladým Nelsonem Piquetem v kokpitu. Nedělní program tvoří kromě zahřívacího tréninku sprinterský a hlavní závod.
Jan Charouz: „Nemyslím si, že bych v kvalifikaci dosáhnul maxima. Možná to bude znít divně, ale jen poslední kolo bylo dobré. Poprvé jsme vyjeli na starších pneumatikách, protože při limitu pěti sad na celý víkend jsme už neměli čtyři nové sady a očekávali jsme, že se trať bude postupně zrychlovat. Ve druhé jízdě byl vůz hodně přetáčivý, pro další dvě jízdy se nám ho ale podařilo doladit. Při třetím ataku jsem měl smůlu na žluté vlajky v posledním sektoru zahřívacího kola, což mě stálo rychlost na cílové rovince, ani jsem nedal šestku. Až poslední jízda se povedla. Suma sumárum to mohlo být lepší, ačkoliv výsledná pozice by se příliš nelišila. Závod bude náročný, předjíždět se tady moc nedá, o to důležitější bude start.“
Foto: A1GP MediaBPA sport marketing, a.s.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?