Jan Charouz hájící barvy České republiky v premiérovém závodním víkendu Světového poháru motorsportu obsadil v kvalifikaci 20. místo.
Druhý den jízd na okruhu Brands Hatch přilákal slušnou diváckou kulisu, která si užívala bohatého programu. Rovněž počasí ukázalo vlídnější tvář a celý program se odjel na suché trati. Český tým v posledním tréninku pokračoval v dolaďování vozu a Charouz zajel 15. čas.
Odpoledne přišla ke slovu kvalifikace, jejíž formát byl vymyšlen speciálně pro A1GP. O postavení na startu rozhoduje součet dvou nejlepších časů ze čtyř bloků po 15 minutách, každý jezdec může vyjet kdy chce, ale má k dispozici jediné letmé kolo. Osmnáctiletý Charouz zajel svůj nejlepší čas v poslední jízdě, druhý nejlepší pak ve druhé a součet časů ho zařadil na 20. místo, když za sebou nechal mimo jiné zkušenějšího Mathiase Laudu hájícího barvy Rakouska. Suverénním vítězem kvalifikace se stala Brazílie s mladým Nelsonem Piquetem v kokpitu. Nedělní program tvoří kromě zahřívacího tréninku sprinterský a hlavní závod.
Jan Charouz: „Nemyslím si, že bych v kvalifikaci dosáhnul maxima. Možná to bude znít divně, ale jen poslední kolo bylo dobré. Poprvé jsme vyjeli na starších pneumatikách, protože při limitu pěti sad na celý víkend jsme už neměli čtyři nové sady a očekávali jsme, že se trať bude postupně zrychlovat. Ve druhé jízdě byl vůz hodně přetáčivý, pro další dvě jízdy se nám ho ale podařilo doladit. Při třetím ataku jsem měl smůlu na žluté vlajky v posledním sektoru zahřívacího kola, což mě stálo rychlost na cílové rovince, ani jsem nedal šestku. Až poslední jízda se povedla. Suma sumárum to mohlo být lepší, ačkoliv výsledná pozice by se příliš nelišila. Závod bude náročný, předjíždět se tady moc nedá, o to důležitější bude start.“
Foto: A1GP MediaBPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?