Charouz odstartuje do premiéry A1GP až 20.

Fomenko, Nikolay
Fomenko, Nikolay, foto: A1 Grand Prix Media
ar1 24. září 2005 20:18
Sdílej:

Jan Charouz hájící barvy České republiky v premiérovém závodním víkendu Světového poháru motorsportu obsadil v kvalifikaci 20. místo.

Druhý den jízd na okruhu Brands Hatch přilákal slušnou diváckou kulisu, která si užívala bohatého programu. Rovněž počasí ukázalo vlídnější tvář a celý program se odjel na suché trati. Český tým v posledním tréninku pokračoval v dolaďování vozu a Charouz zajel 15. čas.

Odpoledne přišla ke slovu kvalifikace, jejíž formát byl vymyšlen speciálně pro A1GP. O postavení na startu rozhoduje součet dvou nejlepších časů ze čtyř bloků po 15 minutách, každý jezdec může vyjet kdy chce, ale má k dispozici jediné letmé kolo. Osmnáctiletý Charouz zajel svůj nejlepší čas v poslední jízdě, druhý nejlepší pak ve druhé a součet časů ho zařadil na 20. místo, když za sebou nechal mimo jiné zkušenějšího Mathiase Laudu hájícího barvy Rakouska. Suverénním vítězem kvalifikace se stala Brazílie s mladým Nelsonem Piquetem v kokpitu. Nedělní program tvoří kromě zahřívacího tréninku sprinterský a hlavní závod.

Jan Charouz: „Nemyslím si, že bych v kvalifikaci dosáhnul maxima. Možná to bude znít divně, ale jen poslední kolo bylo dobré.  Poprvé jsme vyjeli na starších pneumatikách, protože při limitu pěti sad na celý víkend jsme už neměli čtyři nové sady a očekávali jsme, že se trať bude postupně zrychlovat. Ve druhé jízdě byl vůz hodně přetáčivý, pro další dvě jízdy se nám ho ale podařilo doladit. Při třetím ataku jsem měl smůlu na žluté vlajky v posledním sektoru zahřívacího kola, což mě stálo rychlost na cílové rovince, ani jsem nedal šestku. Až poslední jízda se povedla.  Suma sumárum to mohlo být lepší, ačkoliv výsledná pozice by se příliš nelišila. Závod bude náročný, předjíždět se tady moc nedá, o to důležitější bude start.“

Foto: A1GP MediaBPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.