Jan Charouz hájící barvy České republiky v premiérovém závodním víkendu Světového poháru motorsportu obsadil v kvalifikaci 20. místo.
Druhý den jízd na okruhu Brands Hatch přilákal slušnou diváckou kulisu, která si užívala bohatého programu. Rovněž počasí ukázalo vlídnější tvář a celý program se odjel na suché trati. Český tým v posledním tréninku pokračoval v dolaďování vozu a Charouz zajel 15. čas.
Odpoledne přišla ke slovu kvalifikace, jejíž formát byl vymyšlen speciálně pro A1GP. O postavení na startu rozhoduje součet dvou nejlepších časů ze čtyř bloků po 15 minutách, každý jezdec může vyjet kdy chce, ale má k dispozici jediné letmé kolo. Osmnáctiletý Charouz zajel svůj nejlepší čas v poslední jízdě, druhý nejlepší pak ve druhé a součet časů ho zařadil na 20. místo, když za sebou nechal mimo jiné zkušenějšího Mathiase Laudu hájícího barvy Rakouska. Suverénním vítězem kvalifikace se stala Brazílie s mladým Nelsonem Piquetem v kokpitu. Nedělní program tvoří kromě zahřívacího tréninku sprinterský a hlavní závod.
Jan Charouz: „Nemyslím si, že bych v kvalifikaci dosáhnul maxima. Možná to bude znít divně, ale jen poslední kolo bylo dobré. Poprvé jsme vyjeli na starších pneumatikách, protože při limitu pěti sad na celý víkend jsme už neměli čtyři nové sady a očekávali jsme, že se trať bude postupně zrychlovat. Ve druhé jízdě byl vůz hodně přetáčivý, pro další dvě jízdy se nám ho ale podařilo doladit. Při třetím ataku jsem měl smůlu na žluté vlajky v posledním sektoru zahřívacího kola, což mě stálo rychlost na cílové rovince, ani jsem nedal šestku. Až poslední jízda se povedla. Suma sumárum to mohlo být lepší, ačkoliv výsledná pozice by se příliš nelišila. Závod bude náročný, předjíždět se tady moc nedá, o to důležitější bude start.“
Foto: A1GP MediaBPA sport marketing, a.s.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.