Pri havárii Ryana Briscoa tuhla krv v žilách. Napriek brutálne zdemolovanému monopostu to prežil.
Včerajšie preteky ukázali, ako sú bezpečnostné predpisy dôležité pre prežitie tak náročnej havárie, akú absolvoval pilot tímu Target Chip Ganasi.
V dvadsiatom kole došlo ku kolízii Briscoa s Alexom Barronom v rýchlosti cez 300 km/h. Monopost Ryana sa vzniesol do vzduchu a tvrdo narazil do pletiva. Náraz bol natoľko silný, že monopost okamžite roztrhlo na márne kúsky. To, že samostatný blok motora sa nachádzal desiatky metrov od ostatných častí monopostu svedčí o všetkom.
Organizátori sa pre množstvo trosiek a nečistôt na trati rozhodli preteky prerušiť, čo bolo prvý krát od roku 1988, kedy kôli daždu museli zastaviť preteky Indianapolis 500. Na incident takisto doplatil tretí zúčastnený Kosuke Matsuura a okrem Ryana musel byť aj on odvezený do zdravotníckeho centra. Správy zatiaľ hovoria že sú obaja bez vážnejších zranení.
O ich stave vás budeme priebežne informovať, ale faktom zostáva, že takúto haváriu by Ryan pár rokov dozadu nemal najmenšiu šancu prežiť.
Foto: IndyCar Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?