Pri havárii Ryana Briscoa tuhla krv v žilách. Napriek brutálne zdemolovanému monopostu to prežil.
Včerajšie preteky ukázali, ako sú bezpečnostné predpisy dôležité pre prežitie tak náročnej havárie, akú absolvoval pilot tímu Target Chip Ganasi.
V dvadsiatom kole došlo ku kolízii Briscoa s Alexom Barronom v rýchlosti cez 300 km/h. Monopost Ryana sa vzniesol do vzduchu a tvrdo narazil do pletiva. Náraz bol natoľko silný, že monopost okamžite roztrhlo na márne kúsky. To, že samostatný blok motora sa nachádzal desiatky metrov od ostatných častí monopostu svedčí o všetkom.
Organizátori sa pre množstvo trosiek a nečistôt na trati rozhodli preteky prerušiť, čo bolo prvý krát od roku 1988, kedy kôli daždu museli zastaviť preteky Indianapolis 500. Na incident takisto doplatil tretí zúčastnený Kosuke Matsuura a okrem Ryana musel byť aj on odvezený do zdravotníckeho centra. Správy zatiaľ hovoria že sú obaja bez vážnejších zranení.
O ich stave vás budeme priebežne informovať, ale faktom zostáva, že takúto haváriu by Ryan pár rokov dozadu nemal najmenšiu šancu prežiť.
Foto: IndyCar Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?