Počasie a havárie zohrali hlavnú úlohu v priebeh pretekov., ktoré boli predčasne ukončené
Počasie na okruhu pilotom nepraje a mokrej trati sa nevyhli ani dnes. Vrámci sprievodných akcií okruhu sa jazdí aj šampionát Mini Challenge. Práve počas týchto pretekov došlo k dvom tvrdým haváriám, ktoré poškodili bariéry a vyžiadali si predčasné ukončenie. V jednej z havárii si jazdec vyskúšal niekoľkonásobné vzdušné salto. Náročná oprava bariér opozdila preteky GP2 o viac než hodinu.
Preteky vypísané na osemnásť kôl sa začali za sprievodu Safety Car a z bezpečnostných dôvodov piloti absolvovali letmý štart. Svoje prvenstvo si po štarte udržal Adam Carroll. V prvom kole predviedol nádhernú piruetu Lopez, ale bez ujmy pokračoval v pretekoch.
Napriek mokrej trati dochádzalo k tvrdým súbojom, a dravosť sa vyplácala Ernestovi Visovi, keď v 4. kole predbehol štvrtého Negraa a o kolo neskôr sa dostal aj pred tretieho Alvareza. V tom čase havaroval Piccione a svoju účasť v pretekoch predčasne ukončil.
V 6. kole bolo postavenie na čele následovné: Carroll, Garcia, Alvarez, Viso, Negrao, Speed, Rosberg, Lopez.
Alvarez a Negrao sa postupne trápili a prepadli sa až za dvojicu Speed, Rosberg. Scott Speed sa tak prebojoval na štvrté miesto.
V polovici pretekov musel predčasne skončiť Ernest Viso, pretože nezvládol náročnú zákrutu Eau Rouge a narazil do bariér. To však nebolo nič v porovnaní s haváriou Neila Janiho, ktorý kolidoval s Yoshimotom. Trosky z monopostu boli roztrieštené po celej trati.
Na rad prišiel Safety Car, ale kôli zlej viditeľnosti a náročnosti prejazdu sa organizátori rozhodli vyvesiť červenú vlajku, ktorá znamenala pozastavenie pretekov. Jazdci sa tak chystali na druhý štart na sedem posledných sedem kôl.
Napriek intenzívnemu čisteniu trate sa organizátori rozhodli nepokračovať a vzhľadom k tomu, že nebolo odjazdených viac ako 75 percent pretekov, bodovaní piloti sa mohli tešiť z polovičnej porcie bodov. Víťazom sa tak stal Adam Carroll, s ktorým sa na pódium postavili ešte Garciom a Speedom.
2. Belgicko - výsledky:
1A. CarrollSuper Nova10 kôl2B. GarciaRacing Eng.00'17"9323S. SpeediSport00'34"2214N. RosbergART00'40"7765J. AlvarezCampos Racing00'43"0706A. NegrăoHitech Piquet00'45"5497J. LopezDAMS00'46"2198H. KovalainenArden00'47"8889O. PlaDPR00'54"41810G. PantanoSuper Nova00'57"89611A. PrematART01'01"59312T. VilanderColoni01'02"47413N. PiquetHitech Piquet01'04"68814F. FauzyDAMS01'10"38215G. BruniDurango01'12"37816C. PiccioneDurango01'17"46617S. HernandezCampos Racing01'23"16718G. MondiniDPR01'33"72319N. LapierreArden01'42"96320E. VisoBCN Comp.nedokončil21H. YoshimotoBCN Comp.nedokončil22N. JaniRacing Eng.nehokončil23C. ArtamiSportnedokončil24M. LaudaColoninedokončil
Foto: www.gp2series.com
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.