Počasie a havárie zohrali hlavnú úlohu v priebeh pretekov., ktoré boli predčasne ukončené
Počasie na okruhu pilotom nepraje a mokrej trati sa nevyhli ani dnes. Vrámci sprievodných akcií okruhu sa jazdí aj šampionát Mini Challenge. Práve počas týchto pretekov došlo k dvom tvrdým haváriám, ktoré poškodili bariéry a vyžiadali si predčasné ukončenie. V jednej z havárii si jazdec vyskúšal niekoľkonásobné vzdušné salto. Náročná oprava bariér opozdila preteky GP2 o viac než hodinu.
Preteky vypísané na osemnásť kôl sa začali za sprievodu Safety Car a z bezpečnostných dôvodov piloti absolvovali letmý štart. Svoje prvenstvo si po štarte udržal Adam Carroll. V prvom kole predviedol nádhernú piruetu Lopez, ale bez ujmy pokračoval v pretekoch.
Napriek mokrej trati dochádzalo k tvrdým súbojom, a dravosť sa vyplácala Ernestovi Visovi, keď v 4. kole predbehol štvrtého Negraa a o kolo neskôr sa dostal aj pred tretieho Alvareza. V tom čase havaroval Piccione a svoju účasť v pretekoch predčasne ukončil.
V 6. kole bolo postavenie na čele následovné: Carroll, Garcia, Alvarez, Viso, Negrao, Speed, Rosberg, Lopez.
Alvarez a Negrao sa postupne trápili a prepadli sa až za dvojicu Speed, Rosberg. Scott Speed sa tak prebojoval na štvrté miesto.
V polovici pretekov musel predčasne skončiť Ernest Viso, pretože nezvládol náročnú zákrutu Eau Rouge a narazil do bariér. To však nebolo nič v porovnaní s haváriou Neila Janiho, ktorý kolidoval s Yoshimotom. Trosky z monopostu boli roztrieštené po celej trati.
Na rad prišiel Safety Car, ale kôli zlej viditeľnosti a náročnosti prejazdu sa organizátori rozhodli vyvesiť červenú vlajku, ktorá znamenala pozastavenie pretekov. Jazdci sa tak chystali na druhý štart na sedem posledných sedem kôl.
Napriek intenzívnemu čisteniu trate sa organizátori rozhodli nepokračovať a vzhľadom k tomu, že nebolo odjazdených viac ako 75 percent pretekov, bodovaní piloti sa mohli tešiť z polovičnej porcie bodov. Víťazom sa tak stal Adam Carroll, s ktorým sa na pódium postavili ešte Garciom a Speedom.
2. Belgicko - výsledky:
1A. CarrollSuper Nova10 kôl2B. GarciaRacing Eng.00'17"9323S. SpeediSport00'34"2214N. RosbergART00'40"7765J. AlvarezCampos Racing00'43"0706A. NegrăoHitech Piquet00'45"5497J. LopezDAMS00'46"2198H. KovalainenArden00'47"8889O. PlaDPR00'54"41810G. PantanoSuper Nova00'57"89611A. PrematART01'01"59312T. VilanderColoni01'02"47413N. PiquetHitech Piquet01'04"68814F. FauzyDAMS01'10"38215G. BruniDurango01'12"37816C. PiccioneDurango01'17"46617S. HernandezCampos Racing01'23"16718G. MondiniDPR01'33"72319N. LapierreArden01'42"96320E. VisoBCN Comp.nedokončil21H. YoshimotoBCN Comp.nedokončil22N. JaniRacing Eng.nehokončil23C. ArtamiSportnedokončil24M. LaudaColoninedokončil
Foto: www.gp2series.com
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.