Počasie a havárie zohrali hlavnú úlohu v priebeh pretekov., ktoré boli predčasne ukončené
Počasie na okruhu pilotom nepraje a mokrej trati sa nevyhli ani dnes. Vrámci sprievodných akcií okruhu sa jazdí aj šampionát Mini Challenge. Práve počas týchto pretekov došlo k dvom tvrdým haváriám, ktoré poškodili bariéry a vyžiadali si predčasné ukončenie. V jednej z havárii si jazdec vyskúšal niekoľkonásobné vzdušné salto. Náročná oprava bariér opozdila preteky GP2 o viac než hodinu.
Preteky vypísané na osemnásť kôl sa začali za sprievodu Safety Car a z bezpečnostných dôvodov piloti absolvovali letmý štart. Svoje prvenstvo si po štarte udržal Adam Carroll. V prvom kole predviedol nádhernú piruetu Lopez, ale bez ujmy pokračoval v pretekoch.
Napriek mokrej trati dochádzalo k tvrdým súbojom, a dravosť sa vyplácala Ernestovi Visovi, keď v 4. kole predbehol štvrtého Negraa a o kolo neskôr sa dostal aj pred tretieho Alvareza. V tom čase havaroval Piccione a svoju účasť v pretekoch predčasne ukončil.
V 6. kole bolo postavenie na čele následovné: Carroll, Garcia, Alvarez, Viso, Negrao, Speed, Rosberg, Lopez.
Alvarez a Negrao sa postupne trápili a prepadli sa až za dvojicu Speed, Rosberg. Scott Speed sa tak prebojoval na štvrté miesto.
V polovici pretekov musel predčasne skončiť Ernest Viso, pretože nezvládol náročnú zákrutu Eau Rouge a narazil do bariér. To však nebolo nič v porovnaní s haváriou Neila Janiho, ktorý kolidoval s Yoshimotom. Trosky z monopostu boli roztrieštené po celej trati.
Na rad prišiel Safety Car, ale kôli zlej viditeľnosti a náročnosti prejazdu sa organizátori rozhodli vyvesiť červenú vlajku, ktorá znamenala pozastavenie pretekov. Jazdci sa tak chystali na druhý štart na sedem posledných sedem kôl.
Napriek intenzívnemu čisteniu trate sa organizátori rozhodli nepokračovať a vzhľadom k tomu, že nebolo odjazdených viac ako 75 percent pretekov, bodovaní piloti sa mohli tešiť z polovičnej porcie bodov. Víťazom sa tak stal Adam Carroll, s ktorým sa na pódium postavili ešte Garciom a Speedom.
2. Belgicko - výsledky:
1A. CarrollSuper Nova10 kôl2B. GarciaRacing Eng.00'17"9323S. SpeediSport00'34"2214N. RosbergART00'40"7765J. AlvarezCampos Racing00'43"0706A. NegrăoHitech Piquet00'45"5497J. LopezDAMS00'46"2198H. KovalainenArden00'47"8889O. PlaDPR00'54"41810G. PantanoSuper Nova00'57"89611A. PrematART01'01"59312T. VilanderColoni01'02"47413N. PiquetHitech Piquet01'04"68814F. FauzyDAMS01'10"38215G. BruniDurango01'12"37816C. PiccioneDurango01'17"46617S. HernandezCampos Racing01'23"16718G. MondiniDPR01'33"72319N. LapierreArden01'42"96320E. VisoBCN Comp.nedokončil21H. YoshimotoBCN Comp.nedokončil22N. JaniRacing Eng.nehokončil23C. ArtamiSportnedokončil24M. LaudaColoninedokončil
Foto: www.gp2series.com
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?