Syn bývalého šampióna F1 triumfoval v dramatickom priebehu pretekov, kde nebola núdza o pohľad na Safety Car.
Z dôvodu pribúdajúceho dažďa sa priebeh pretekov postupne dramatizoval a pomerne veľa pilotov neuvidelo šachovnicovú zástavu.
Ani dve kolá neodkrúžili piloti po štarte a Safety Car prvý a rozhodne nie posledný krát vyšiel na trať po nevydarenom začiatku Lapierra. Po reštarte sa situácia opakovala z dôvodu havárie Yoshimota a výpadku Artama. V tom čase predviedol ukážkové hodiny Adam Carroll, ale dokázal svoj monopost skrotiť a mohol tak pokračovať v pretekoch.
Víťaz kvalifikácie Gianmaria Bruni vyskúšal tvrdosť bariér v ôsmom kole a opäť vyšiel na trať Safety Car. V postupnom priebehu pretekov a pribúdajúcim dažďom sa o vedenie desať kôl pred koncom pripravil po jazdeckej chybe Carroll a vedenia sa ujal vedúci muž šampionátu Kovalainen.
Vďaka chaotickému priebehu a taktike v boxoch sa do čela prebojoval Nelson Piquet a svoje prvenstvo si ustrážil do konca. Druhý skončil Ernest Viso nasledovaný Nicom Rosbergom, ktorý sa týmto výkonom dostal do čela šampionátu.
Kovalainen sa v závere snažil získať aspoň magické ôsme miesto pre pole position do zajtrajších pretekov, ale po súboji s Adamom Carrollom nakoniec preteky ani nedokončil.
Najrýchlejšie kolo sa podarilo zajazdiť Alexovi Prematovi. Z bodov za tento výkon sa však nakoniec neradoval, pretože nebol v závere klasifikovaný a tešiť sa tak mohol druhý najrýchlejší Adam Carroll, ktorý si obhájil aj pole position na zajtrajší šprint.
1. Belgicko: výsledky pretekov:
1N. PiquetHitech Piquet1h:08:13.2242E. VisoBCN Comp.+ 3.0493N. RosbergART+ 9.9304S. SpeediSport+ 15.9155J. AlvarezCampos Racing+ 18.0006B. GarciaRacing Eng.+ 18.9767A. NegraoHitech Piquet+ 35.0658A. CarrollSuper Nova+ 42.2639M. LaudaColoni+ 43.33710J. LopezDAMS+ 44.12811O. PlaDPR+ 58.01112C. PiccioneBCN Comp.+ 58.60213F. FauzyDurango+ 1:18.27914T. VilanderColoni+ 1:58.50115H. KovalainenArden+ 1 kolo16N. JaniRacing Eng.+ 2 kolá17S. HernandezCampos RacingDNF 22.k.18G. PantanoSuper NovaDNF 22.k.19A. PrematARTDNF 16.k.20G. Mondini
DPR
DNF 13.k.21G. BruniColoniDNF 8.k.22H. YoshimotoBCNDNF 3.k.23C. ArtamiSportDNF 3.k.24N. LapierreArdenDNF 0 kôlFoto: www.gp2series.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?