Syn bývalého šampióna F1 triumfoval v dramatickom priebehu pretekov, kde nebola núdza o pohľad na Safety Car.
Z dôvodu pribúdajúceho dažďa sa priebeh pretekov postupne dramatizoval a pomerne veľa pilotov neuvidelo šachovnicovú zástavu.
Ani dve kolá neodkrúžili piloti po štarte a Safety Car prvý a rozhodne nie posledný krát vyšiel na trať po nevydarenom začiatku Lapierra. Po reštarte sa situácia opakovala z dôvodu havárie Yoshimota a výpadku Artama. V tom čase predviedol ukážkové hodiny Adam Carroll, ale dokázal svoj monopost skrotiť a mohol tak pokračovať v pretekoch.
Víťaz kvalifikácie Gianmaria Bruni vyskúšal tvrdosť bariér v ôsmom kole a opäť vyšiel na trať Safety Car. V postupnom priebehu pretekov a pribúdajúcim dažďom sa o vedenie desať kôl pred koncom pripravil po jazdeckej chybe Carroll a vedenia sa ujal vedúci muž šampionátu Kovalainen.
Vďaka chaotickému priebehu a taktike v boxoch sa do čela prebojoval Nelson Piquet a svoje prvenstvo si ustrážil do konca. Druhý skončil Ernest Viso nasledovaný Nicom Rosbergom, ktorý sa týmto výkonom dostal do čela šampionátu.
Kovalainen sa v závere snažil získať aspoň magické ôsme miesto pre pole position do zajtrajších pretekov, ale po súboji s Adamom Carrollom nakoniec preteky ani nedokončil.
Najrýchlejšie kolo sa podarilo zajazdiť Alexovi Prematovi. Z bodov za tento výkon sa však nakoniec neradoval, pretože nebol v závere klasifikovaný a tešiť sa tak mohol druhý najrýchlejší Adam Carroll, ktorý si obhájil aj pole position na zajtrajší šprint.
1. Belgicko: výsledky pretekov:
1N. PiquetHitech Piquet1h:08:13.2242E. VisoBCN Comp.+ 3.0493N. RosbergART+ 9.9304S. SpeediSport+ 15.9155J. AlvarezCampos Racing+ 18.0006B. GarciaRacing Eng.+ 18.9767A. NegraoHitech Piquet+ 35.0658A. CarrollSuper Nova+ 42.2639M. LaudaColoni+ 43.33710J. LopezDAMS+ 44.12811O. PlaDPR+ 58.01112C. PiccioneBCN Comp.+ 58.60213F. FauzyDurango+ 1:18.27914T. VilanderColoni+ 1:58.50115H. KovalainenArden+ 1 kolo16N. JaniRacing Eng.+ 2 kolá17S. HernandezCampos RacingDNF 22.k.18G. PantanoSuper NovaDNF 22.k.19A. PrematARTDNF 16.k.20G. Mondini
DPR
DNF 13.k.21G. BruniColoniDNF 8.k.22H. YoshimotoBCNDNF 3.k.23C. ArtamiSportDNF 3.k.24N. LapierreArdenDNF 0 kôlFoto: www.gp2series.com
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.