Na maďarském Hungaroringu uplynulý víkend začala nová sezona šampionátu Zóny střední Evropy FIA CEZ. Ačkoliv těsně před závodním víkendem zasypal trať sníh a narychlo se musel měnit časový harmonogram, známe první vítěze.
Sprint+2000
Vozy GT3 platí za nejoblíbenější a nejdostupnější sportovní vozy na trhu, a tak není divu, že tyto speciály závodí na světě po stovkách. Auta třídy GT3 pak vládnou i šampionátu FIA CEZ. Hned během úvodního závodního víkendu se dočkali fanoušci skvělého souboje dvou vozů BMW M6 GT3.
Zatímco Jirko Malchárek s tímto speciálem odjel vloni podstatnou část sezony, pro Jakuba Knolla z týmu Šenkýř Motorsport to byla premiéra za volantem tohoto speciálu. Malchárek tak v prvním sprintu sezony zužitkoval své loňské zkušenosti a dojel si pro zasloužené vítězství ve třídě D4+3500. Druhé místo bral právě Jakub Knoll a třetí skončil nováček ve FIA CEZ Marcel Jedlinski s Porsche 991 GT3R. Nutno podotknout, že v absolutním pořadí zvítězil Václav Janík s Normou.
Na evropské tratě se po několikaleté pauze vrátil rodinný klan Chladů. Richard Chlad jun. krotil Audi R8 LMS Ultra ve sprintech a v tom prvním si dojel pro čtvrté místo v Divizi 4 +3500 ccm. Šesté místo v absolutním pořadí a vítězství v D4-GTC bral Josef Záruba s Lamborghini týmu Mičánek Motorsport.
Ve druhém sprintu se fanoušci dočkali kýženého souboje dvou bavorských speciálů. Knollovi se sice po startu podařilo překonat polesittera Malchárka, ten se však o několik zatáček dál vrátil do vedení. A to si udržel až do cíle i přesto, že na něj Knoll neustále dotíral.
Druhý závod sezony zdramatizovala kolize mezi Marcelem Jedlinskim a Petrem Kačírkem. Viník nehody Jedlinski v závodu mohl pokračovat. Kačírek byl naopak nucen odstoupit. Pro něj to navíc byla premiéra v BMW Z4 GT3. Od příštího závodního víkendu se však vrací zpět do týmu K&K Duck Racing, kde bude opět sdílet Audi R8 LMS Ultra s Marcelem Kusínem.
Výsledky 1. závoduVýsledky 2. závodu
Sprint-2000
Ve sprintu do 2000 ccm obstarali skvělou show Zoran Kastratović s Petrem Mandelíkem. Díky tomu si tak fanoušci užili dvou výjimečných závodů, kdy o vítězství bojovalo okřídlené Clio proti hbitému Lotusu.
V obou závodech startoval z první pozice Kastratović, nicméně v obou případech se před Srba ihned po startu dokázal Mandelík dostat. Zatímco v prvním případě se jezdec týmu KT Motorsport bránil zuby nehty dokonce i bez střechy, která mu odletěla na cílové rovince, v poslední zatáčce závodu se před něj Kastratović dostal.
Naopak ve druhém závodě Mandelík odolal a oslavil vítězství v absolutním hodnocení. Český jezdec však, naštěstí pro srbského závodníka, neboduje do seriálu FIA CEZ, a tak si Kastratović z Maďarska odvezl plný počet bodů.
Výsledky 1. závoduVýsledky 2. závodu
Formule
Loňským fenoménem kategorie monopostů se stal Paolo Brajnik. Na italského dlouhána se hodí rčení „přišel, viděl, zvítězil“. A i proto se očekávalo, že bude tento jezdec udávat tempo i letos. Brajnik ovládl úvodní kvalifikaci rozdílem třídy, jenže v prvním závodě přišly komplikace.
Krátce po startu se však před něj dostal Bartolomiej Mirecki s formulí Renault 2.0. Brajnik se sice snažil dostat na první místo po celou dobu závodu, ale špatně zvolené pneumatiky nedovolily Italovi získat lepší jak druhou příčku. Pro třetí místo si dojel János Magyar.
Ve druhém závodě sezony se Brajnik přece jen radoval. Druhou pole position beze zbytku využil, nicméně Mirecki mu byl, i přes start ze čtvrté příčky, celý závod v patách. Třetí opět skončil János Magyar.
Výsledky 1. závoduVýsledky 2. závodu
Endurance
Ve vytrvalosti o sobě dával nejhlasitěji najevo tým Janík Motorsport. Především pak jeho nová akvizice-mladík Tomáš Korený. Ten vloni sedlal monopost Gloria, který pro letošní rok vyměnil za prototyp Norma M20 FC. Korený v kvalifikaci ohromil všechny ostatní. Jeho čas byl téměř o tři sekundy rychlejší, jak čas nejbližších pronásledovatelů a šternberský tým si počínal skvěle i v samotném závodě. Zbrusu nová Norma sice startovala díky svému zařazení do D5 z poslední pozice, ale v cíli slavila posádka Korený-Janík absolutní vítězství.
Největší boj však probíhal ve třídě D4+3500, kde se proti sobě opět postavily dva speciály M6 GT3. A i tentokrát byl úspěšnější vůz slovenského týmu Trevor Racing. Jirko Malchárek díky tomu oslavil vítězný hattrick, ke kterému mu dopomohl jeho syn Christian, se kterým během vytrvalostního závodu sdílel kokpit. Druhé místo brali Jakub Knoll s Robertem Šenkýřem a třetí skončil Dan Skalický, a to během své premiéry s BMW Z4 GT3.
Výsledky závodu
Šampionát FIA CEZ bude pokračovat již za necelý měsíc v malebném podhůří štýrských Alp na rakouském Red Bull Ringu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?