Velmi dobrá zpráva přichází z Brna! Šenkýř Motorsport – tým kolem úspěšného jezdce a manažera Roberta Šenkýře přestupuje na novou techniku – BMW M6 GT3.
Brněnský tým se dnes vrátil z dvoudenních testů a prvního rolloutu na německém Oscherslebenu, kde proběhlo zaškolení a předání vozu. Kromě Roberta Šenkýře se při testu ve voze objevil i dánský jezdec Frederik Nymark.
Tovární speciál je vybaven aktuální specifikací 2017 a bude určen pro starty v mezinárodních seriálech GT Open, DMV GTC, případně i ADAC GT Masters. Pro testování tým využije i vybrané závody FIA CEZ.
Zajímavostí je, že na podzim 2016 právě s tímto vozem startoval Alessandro Zanardi, který hostoval při finále italského mistrovství GT v Mugellu a hned při svém prvním a jediném startu s M6 GT3 zvítězil.
„Po dvou letech s BMW Z4 GT3 cítíme, že je třeba se posunout zase o kousek dál. Našim dlouhodobým cílem je startovat v kvalitních zahraničních GT sériích, které nabízí vysoce kvalitní sport i společenskou a marketingovou úroveň. Toto je ale možné pouze s vozem aktuální specifikace.
Čeká nás teď mnoho práce a příprav, a to jak po technické, tak i manažerské stránce. Díky dlouholetým vztahům máme zajištěnu technickou i materiální podporu továrny BMW, což je u tohoto technicky složitějšího vozu velmi důležité.
Začínají také jednání s partnery a jezdci od nás i ze zahraničí. Uvidíme, kam se v nejbližší době posuneme. V naší první sezóně s BMW M6 GT3 se zúčastníme pouze vybraných závodů International GT Open a DMV GTC a možná zkusíme i hostující start v ADAC GT Masters nebo Blancpain GT Series,“ uvedl šéf týmu Robert Šenkýř.
Tisková zpráva týmu Šenkýř Motorsport
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.