TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

EcoWheel Squer mini
EcoWheel Squer mini, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 20. května 2024 08:00
Sdílej:

Mobilita je v dnešní době veliké téma a existuje nespočet různých druhů dopravních prostředků. V poslední době se ve velkém prosazují elektromobily, které se však zatím hodí spíš na kratší vzdálenosti, jenže ne každý má milion na nákupní tašku do města. Pak zde máme skútry a motorky, které jsou ovšem sezónní záležitostí a jízda s nimi může být nebezpečná. Asi už tušíte, že dnešní recenze bude o něčem mezi skútrem a plnotučným elektromobilem. Provětrali jsme malé vozítko, které by mělo být do města tím pravým. Jaká je však realita?

Pro koho se hodí?

Abych byl upřímný, tak jsem byl z kraje trochu skeptický. Čínské vozítko s výkonem 2 kW za 120 – 150 tisíc? To sice nejdřív může znít jako špatný vtip, jenže když se na to člověk podívá z druhé strany, tak zjistí, že má vlastně celkem široké využití. Já osobně bych jej v naší domácnosti na krátké popojíždění po Praze klidně využil. Šlo by o takového sdíleného parťáka, kterého si vezme kdokoliv, kdo ho zrovna potřebuje. Vejde se všude, parkuje zdarma a nechybí zde ani solidní výbava či druhé místo vzadu. Zároveň si v zimě zatopíte, v létě zapnete klimatizaci a auto můžete dálkově zamknout či s ním odvézt menší nákup.

Dalším potenciálním uživatelem by mohl být dospívající puberťák, kterému rodiče logicky nechtějí koupit spalovací Aixam či Ligier za 400 tisíc, bojí se mu pořídit skútr či „namotorovanou“ elektro koloběžku a poté už těch možností kromě veřejné dopravy moc nezbývá. Takový mladík sice nebude nadšený z dynamiky, ale co se bezpečnosti týče a osvojení dopravních předpisů, tak to dává perfektní smysl. Nechybí ani rádio či možnost připojit si chytrý telefon a pouštět si „trendy“ hudbu.

Technika a výbava

O pohon se stará malý elektromotor o výkonu 2000 W. Dynamika není pochopitelně nic moc, ale po městě to vlastně vůbec nevadí. Maximální rychlost je omezena na 45 km/h. Na výběr jsou dvě varianty, které se liší kapacitou baterie (65Ah a 100Ah). V našem voze jsme měli tu větší, díky čemuž by dojezd na jedno nabití měl dosahovat až 120 km. Slabší verze by měla zvládnout až 70 km. Doba nabíjení činí cca 8 hodin z domácí 220 V zásuvky.

Co se výbavy týče, tak zde máme elektrická okna na obou stranách, dvě místa k sezení včetně pásů, střešní okno, klimatizaci, topení, parkovací kameru, dotykový infotainment včetně možnosti připojit si telefon (audio) a centrální zamykání s dálkovým ovladačem.

Rozměry: 2350/1100/1535/1660 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 275 kg

Jízda

První kilometry jsou opravdu zážitkem. Autíčko je uvnitř překvapivě prostornější, než by se mohlo na první pohled z venku zdát. Místa kolem sebe je dostatek, věci si mohu odložit do přihrádky na zemi a nebo pak za sebe. Akcelerace je na maximální rychlost 45 km/h celkem vlažná, ale vlastně mě jízda baví a dle reakcí okolí jsem nebyl jediný, kdo se pobavil. Opravdu dlouho jsem nezažil, abych u focení poutal tolik pozornosti. Během půl hodinky se u mě nezávisle na sobě vystřídali tři různí chlapíci, kteří se vyptávali a vlastně z toho byli nadšení. Má to nějaká ale? Samozřejmě – zpětná zrcátka nejdou nastavit (nebo jsem nešikovný a nenašel ovládání), takže špatně vidím za sebe a podvozek je poměrně nekomfortní a nic vám neodpustí, takže si musíte dát pozor na zpomalovací prahy či díry. Jakmile nějakou takovou typickou nástrahu městského provozu projedete, ozve se pěkná rána a celý vůz nepříjemně poskočí. Auto jinak svítí, brzdí i troubí, takže pocity mimo podvozek v zásadě kladné.

Nejvíc jsem si však užíval parkování, které bylo opravdu zábavné. Díky své délce není problém zaparkovat na podélných místech kolmo k chodníku, což je svým způsobem opravdu uspokojující, obzvláště vyplníte-li zbytečnou mezeru, kam se normální auto nevejde.

Ceny

Cena za slabší variantu činí aktuálně akčních 120 tisíc včetně DPH a pokud byste chtěli námi testovanou verzi se silnější baterkou, tak zaplatíte 140 tisíc. Do našeho testu nám vozítko zapůjčila společnost EcoWheel, která se zabývá prodejem elektrických koloběžek, skútrů, motorek a i těchto čtyřkolových mini elektromobilů.

Závěr

EcoWheel Squer je zajímavou alternativou k ostatním dopravním prostředkům do města s dobrým poměrem cena/výkon. Jedná se o konstrukčně jednoduchý stroj, se kterým se nebudou najíždět vyšší desítky tisíc kilometrů, takže se dá předpokládat i dobrá spolehlivost. Náklady na nabíjení vyjdou díky elektromotoru na pár korun. Překvapí slušná výbava a dostatek prostoru uvnitř. Největší předností je snadné parkování téměř kdekoliv. Stačí na něj řidičský oprávnění AM, tedy jako na skútr s obsahem 50 ccm, ale rozhodně si stojím za tím, že by pro něj našla využití celá domácnost, které by takovéto vozítko mohlo posloužit jako skvělá „nákupní taška“ do města a okolí. EcoWheel Squer mini 100Ah si zaslouží 7/10 bodů, pokud by měl sofistikovanější podvozek a lepší dynamiku, odvezl by si klidně ještě o chlup víc.

Plusy

Kompaktní rozměry

Snadné parkování

Levný provoz

Slušná výbava

Vnitřní prostornost

Proti Aixamu je výrazně levnější

Proti skútru praktičtější a bezpečnější

Poutá více pozornosti než Porsche

Minusy

Dynamika

Nekomfortní podvozek

Lacinější zpracování

Zpětná zrcátka

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.