Nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) dlouhodobě vyrábí klíčové modely značky Hyundai. Základ výrobní řady tvoří model i30 ve všech variantách včetně sportovní řady N. Vlajkovou lodí automobilky sídlící na Frýdecko-Místecku je model Hyundai Tucson, který tvoří 70% její produkce. A především díky jeho celosvětové distribuci automobilka opět překonala hranici 70 zemí na pěti kontinentech, do kterých ze Slezska vyvezla své vozy.
Celkově automobilka vyrobila 309 500 vozidel a po osmé v řadě překonala hranici tří set tisíc vyrobených vozů. Největšími trhy byly Německo, Velká Británie, Španělsko, Rusko a Polsko. Česká republika byla pro HMMC hned za Itálií sedmým největším trhem s podílem na výrobě 4,2%.
Auta vyrobená v Nošovicích lze potkat od Mexika po Austrálii, od Islandu po Jihoafrickou republiku. V loňském roce narostl vývoz do vybraných evropských zemí, na Blízký východ a do Afriky.
Rok 2019 byl pro automobilku zajímavý i z pohledu historicky významných událostí. „Loňský rok, který byl jedenáctým výrobním v naší historii, byl pro naši společnost mimořádný z pohledu milníků, na které jsme dosáhli. V květnu jsme oslavili tří milióntý vyrobený vůz a v říjnu pak milióntý Tucson vyrobený v Hyundai Motor Manufacturing Czech,“uvedl hodnocení roku Donghwan Yang, prezident společnosti HMMC a dodal. „Náš závod je vybaven technicky velmi vyspělým výrobním zařízením a patří dlouhodobě mezi ty s nejvyšší produktivitou práce v rámci skupiny Hyundai. Nejinak tomu bylo v minulém roce. Dařilo se nám zvyšovat úroveň kvality vyráběných vozidel, aplikovat nové technologie do výrobních procesů, zvýšit stupeň automatizace a optimalizovat spotřeby výrobního materiálu.“
Díky kombinaci těchto faktorů společnost zvýšila zisk meziročně o 2,3% na 7,39 miliardy korun při tržbách 123,14 miliardy korun. Na dani z příjmu společnost zaplatila 1,9 miliardy korun, čímž se opět zařadí mezi největší plátce daně v Česku. V tomto hodnocení, stejně jako z pohledu výše tržeb, patří nošovický Hyundai dlouhodobě mezi deset největších společností v České republice. Což potvrzuje jeho mimořádné postavení jak v rámci regionu Moravskoslezského kraje, tak i celé české ekonomiky.
Výroba převodovekKromě osobních automobilů se v HMMC vyrábějí také 2 typy šestistupňových převodovek, které jsou používány nejen pro vozy vyráběné v HMMC, ale jsou také exportovány do závodu Hyundai Motor Manufacturing Rus v Petrohradě a sesterského závodu Kia Motors Slovakia v Žilině. Celkem bylo loni vyrobeno 331 701 kusů převodovek.
Příprava na inovativní rok 2020„Loňský rok byl pro HMMC také důležitý z pohledu přípravy inovací pro rok letošní. Ten je totiž pro naši společnost speciální z pohledu všech novinek, které jsou velmi důležité pro budoucnost automobilky. Nový Hyundai i30 jsme začali vyrábět od května a již od března vyrábíme první elektrický vůz nové generace v Česku - Konu Electric. Zahájení její výroby byla událost jak českého, tak evropského významu,“ dodal Donghwan Yang, prezident Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Zajímavá čísla roku 2019:Podíl jednotlivých modelů:• Tucson 70 %• i30 21 %• výkonnostní modelová řada N 5 %• ix20 4 % (pozn. výroba tohoto modelu byla ukončena v květnu 2019)
Top 10 země:1. Německo 46 9002. Velká Británie 35 7003. Španělsko 23 9004. Rusko 21 7005. Polsko 15 0006. Itálie 14 7007. Česká republika 13 0008. Francie 11 0009. Belgie 10 10010. Rakousko 8 100Počet kusů vozidel, zaokrouhleno na stovky
Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)Vysokokapacitní závod HMMC s technicky vyspělým výrobním zařízením zahájil výrobu v listopadu 2008. Se svými 3.300 zaměstnanci disponuje kapacitou výroby až 1.400 vozů denně a více než 300.000 automobilů ročně. Nošovický závod oslavil v loňském roce výrobu svého celkově již třímiliontého vozu, jímž byl Hyundai i30 N. Příležitostí k oslavě byla také výroba miliontého vozu Tucson. Automobily z HMMC se prodávají ve více než 70 zemích na pěti kontinentech. HMMC vyrábí kromě nových modelů i30 Hatchback, Fastback a kombi také modely i30 N, Kona Electric a Tucson.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.