Nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) dlouhodobě vyrábí klíčové modely značky Hyundai. Základ výrobní řady tvoří model i30 ve všech variantách včetně sportovní řady N. Vlajkovou lodí automobilky sídlící na Frýdecko-Místecku je model Hyundai Tucson, který tvoří 70% její produkce. A především díky jeho celosvětové distribuci automobilka opět překonala hranici 70 zemí na pěti kontinentech, do kterých ze Slezska vyvezla své vozy.
Celkově automobilka vyrobila 309 500 vozidel a po osmé v řadě překonala hranici tří set tisíc vyrobených vozů. Největšími trhy byly Německo, Velká Británie, Španělsko, Rusko a Polsko. Česká republika byla pro HMMC hned za Itálií sedmým největším trhem s podílem na výrobě 4,2%.
Auta vyrobená v Nošovicích lze potkat od Mexika po Austrálii, od Islandu po Jihoafrickou republiku. V loňském roce narostl vývoz do vybraných evropských zemí, na Blízký východ a do Afriky.
Rok 2019 byl pro automobilku zajímavý i z pohledu historicky významných událostí. „Loňský rok, který byl jedenáctým výrobním v naší historii, byl pro naši společnost mimořádný z pohledu milníků, na které jsme dosáhli. V květnu jsme oslavili tří milióntý vyrobený vůz a v říjnu pak milióntý Tucson vyrobený v Hyundai Motor Manufacturing Czech,“uvedl hodnocení roku Donghwan Yang, prezident společnosti HMMC a dodal. „Náš závod je vybaven technicky velmi vyspělým výrobním zařízením a patří dlouhodobě mezi ty s nejvyšší produktivitou práce v rámci skupiny Hyundai. Nejinak tomu bylo v minulém roce. Dařilo se nám zvyšovat úroveň kvality vyráběných vozidel, aplikovat nové technologie do výrobních procesů, zvýšit stupeň automatizace a optimalizovat spotřeby výrobního materiálu.“
Díky kombinaci těchto faktorů společnost zvýšila zisk meziročně o 2,3% na 7,39 miliardy korun při tržbách 123,14 miliardy korun. Na dani z příjmu společnost zaplatila 1,9 miliardy korun, čímž se opět zařadí mezi největší plátce daně v Česku. V tomto hodnocení, stejně jako z pohledu výše tržeb, patří nošovický Hyundai dlouhodobě mezi deset největších společností v České republice. Což potvrzuje jeho mimořádné postavení jak v rámci regionu Moravskoslezského kraje, tak i celé české ekonomiky.
Výroba převodovekKromě osobních automobilů se v HMMC vyrábějí také 2 typy šestistupňových převodovek, které jsou používány nejen pro vozy vyráběné v HMMC, ale jsou také exportovány do závodu Hyundai Motor Manufacturing Rus v Petrohradě a sesterského závodu Kia Motors Slovakia v Žilině. Celkem bylo loni vyrobeno 331 701 kusů převodovek.
Příprava na inovativní rok 2020„Loňský rok byl pro HMMC také důležitý z pohledu přípravy inovací pro rok letošní. Ten je totiž pro naši společnost speciální z pohledu všech novinek, které jsou velmi důležité pro budoucnost automobilky. Nový Hyundai i30 jsme začali vyrábět od května a již od března vyrábíme první elektrický vůz nové generace v Česku - Konu Electric. Zahájení její výroby byla událost jak českého, tak evropského významu,“ dodal Donghwan Yang, prezident Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Zajímavá čísla roku 2019:Podíl jednotlivých modelů:• Tucson 70 %• i30 21 %• výkonnostní modelová řada N 5 %• ix20 4 % (pozn. výroba tohoto modelu byla ukončena v květnu 2019)
Top 10 země:1. Německo 46 9002. Velká Británie 35 7003. Španělsko 23 9004. Rusko 21 7005. Polsko 15 0006. Itálie 14 7007. Česká republika 13 0008. Francie 11 0009. Belgie 10 10010. Rakousko 8 100Počet kusů vozidel, zaokrouhleno na stovky
Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)Vysokokapacitní závod HMMC s technicky vyspělým výrobním zařízením zahájil výrobu v listopadu 2008. Se svými 3.300 zaměstnanci disponuje kapacitou výroby až 1.400 vozů denně a více než 300.000 automobilů ročně. Nošovický závod oslavil v loňském roce výrobu svého celkově již třímiliontého vozu, jímž byl Hyundai i30 N. Příležitostí k oslavě byla také výroba miliontého vozu Tucson. Automobily z HMMC se prodávají ve více než 70 zemích na pěti kontinentech. HMMC vyrábí kromě nových modelů i30 Hatchback, Fastback a kombi také modely i30 N, Kona Electric a Tucson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?