Nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) dlouhodobě vyrábí klíčové modely značky Hyundai. Základ výrobní řady tvoří model i30 ve všech variantách včetně sportovní řady N. Vlajkovou lodí automobilky sídlící na Frýdecko-Místecku je model Hyundai Tucson, který tvoří 70% její produkce. A především díky jeho celosvětové distribuci automobilka opět překonala hranici 70 zemí na pěti kontinentech, do kterých ze Slezska vyvezla své vozy.
Celkově automobilka vyrobila 309 500 vozidel a po osmé v řadě překonala hranici tří set tisíc vyrobených vozů. Největšími trhy byly Německo, Velká Británie, Španělsko, Rusko a Polsko. Česká republika byla pro HMMC hned za Itálií sedmým největším trhem s podílem na výrobě 4,2%.
Auta vyrobená v Nošovicích lze potkat od Mexika po Austrálii, od Islandu po Jihoafrickou republiku. V loňském roce narostl vývoz do vybraných evropských zemí, na Blízký východ a do Afriky.
Rok 2019 byl pro automobilku zajímavý i z pohledu historicky významných událostí. „Loňský rok, který byl jedenáctým výrobním v naší historii, byl pro naši společnost mimořádný z pohledu milníků, na které jsme dosáhli. V květnu jsme oslavili tří milióntý vyrobený vůz a v říjnu pak milióntý Tucson vyrobený v Hyundai Motor Manufacturing Czech,“uvedl hodnocení roku Donghwan Yang, prezident společnosti HMMC a dodal. „Náš závod je vybaven technicky velmi vyspělým výrobním zařízením a patří dlouhodobě mezi ty s nejvyšší produktivitou práce v rámci skupiny Hyundai. Nejinak tomu bylo v minulém roce. Dařilo se nám zvyšovat úroveň kvality vyráběných vozidel, aplikovat nové technologie do výrobních procesů, zvýšit stupeň automatizace a optimalizovat spotřeby výrobního materiálu.“
Díky kombinaci těchto faktorů společnost zvýšila zisk meziročně o 2,3% na 7,39 miliardy korun při tržbách 123,14 miliardy korun. Na dani z příjmu společnost zaplatila 1,9 miliardy korun, čímž se opět zařadí mezi největší plátce daně v Česku. V tomto hodnocení, stejně jako z pohledu výše tržeb, patří nošovický Hyundai dlouhodobě mezi deset největších společností v České republice. Což potvrzuje jeho mimořádné postavení jak v rámci regionu Moravskoslezského kraje, tak i celé české ekonomiky.
Výroba převodovekKromě osobních automobilů se v HMMC vyrábějí také 2 typy šestistupňových převodovek, které jsou používány nejen pro vozy vyráběné v HMMC, ale jsou také exportovány do závodu Hyundai Motor Manufacturing Rus v Petrohradě a sesterského závodu Kia Motors Slovakia v Žilině. Celkem bylo loni vyrobeno 331 701 kusů převodovek.
Příprava na inovativní rok 2020„Loňský rok byl pro HMMC také důležitý z pohledu přípravy inovací pro rok letošní. Ten je totiž pro naši společnost speciální z pohledu všech novinek, které jsou velmi důležité pro budoucnost automobilky. Nový Hyundai i30 jsme začali vyrábět od května a již od března vyrábíme první elektrický vůz nové generace v Česku - Konu Electric. Zahájení její výroby byla událost jak českého, tak evropského významu,“ dodal Donghwan Yang, prezident Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Zajímavá čísla roku 2019:Podíl jednotlivých modelů:• Tucson 70 %• i30 21 %• výkonnostní modelová řada N 5 %• ix20 4 % (pozn. výroba tohoto modelu byla ukončena v květnu 2019)
Top 10 země:1. Německo 46 9002. Velká Británie 35 7003. Španělsko 23 9004. Rusko 21 7005. Polsko 15 0006. Itálie 14 7007. Česká republika 13 0008. Francie 11 0009. Belgie 10 10010. Rakousko 8 100Počet kusů vozidel, zaokrouhleno na stovky
Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)Vysokokapacitní závod HMMC s technicky vyspělým výrobním zařízením zahájil výrobu v listopadu 2008. Se svými 3.300 zaměstnanci disponuje kapacitou výroby až 1.400 vozů denně a více než 300.000 automobilů ročně. Nošovický závod oslavil v loňském roce výrobu svého celkově již třímiliontého vozu, jímž byl Hyundai i30 N. Příležitostí k oslavě byla také výroba miliontého vozu Tucson. Automobily z HMMC se prodávají ve více než 70 zemích na pěti kontinentech. HMMC vyrábí kromě nových modelů i30 Hatchback, Fastback a kombi také modely i30 N, Kona Electric a Tucson.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.