Ford nemá díly, zaměstnance ani zákazníky. Zastavuje výrobu v Evropě

Ford
Ford, foto: Ford
AutoRoad.cz 17. března 2020 22:09
Sdílej:

Ford dočasně pozastavuje výrobu automobilů a motorů ve svých závodech v kontinentální Evropě. Reaguje tak na sílící dopady nového koronaviru. Opatření bude účinné od čtvrtka 19. března a Ford předpokládá, že zůstane v platnosti několik týdnů.

Krok následuje poté, co Světová zdravotnická organizace označila Evropu za nové epicentrum koronavirové epidemie. Evidované počty nakažených v posledních dnech výrazně narostly a očekává se, že budou rychle stoupat i v následujících dnech. Rozhodnutí Fordu pozastavit výrobu také přispěje ke snahám o zpomalení šíření viru.

„Přestože dosavadní dopady koronaviru na naše závody jsou naštěstí nevelké, jeho vliv na naše zaměstnance, prodejce, dodavatele a zákazníky, stejně jako na celou evropskou společnost, je bezprecedentní,“ řekl Stuart Rowley, prezident Ford of Europe. „Kvůli dramatickým důsledkům této krize na evropský trh a dodavatelský průmysl dočasně pozastavujeme výrobu v našich hlavních výrobních závodech v kontinentální Evropě.“

Dodávky dílů do evropských závodů Fordu se potýkaly se stále častějšími výpadky, zatímco prodej automobilů v celém oboru klesá, protože prodejcům bylo v některých zemích nařízeno dočasně přerušit činnost. Údržba automobilů je nicméně vnímána jako významný společenský zájem a prodejci Fordu po celém kontinentu nadále zajišťují nezbytné servisní práce.

Výrobní závody Fordu v Kolíně nad Rýnem, Saarlouis a Craiově dočasně zastaví výrobu ve čtvrtek 19. března. Montážní závod a motorárna ve Valencii dočasně zastavily výrobu již v pondělí 16. března v návaznosti na skutečnost, že u tří zaměstnanců byl během víkendu potvrzen koronavirus. V uzavřených továrnách budou probíhat pouze nezbytné činnosti jako údržba a ostraha.

Dotčené zaměstnance nyní kontaktují jejich nadřízení s podrobnějšími informacemi.

Ford doufá, že opatření bude muset zůstat v platnosti pouze krátce, přesná doba trvání bude nicméně záviset na několika faktorech: šíření koronaviru; omezení vnitřního a přeshraničního pohybu v jednotlivých zemích; schopnosti dodavatelského průmyslu zajišťovat dodávky dílů; a návratu zákazníků do showroomů, jichž je nyní řada uzavřena v důsledku úředních nařízení na národní úrovni.

Již minulý týden vyzval Ford všechny zaměstnance, aby pracovali z domova, pokud nevykonávají kriticky důležitou činnost vyžadující přítomnost na pracovišti. Politiku práce z domova bude společnost uplatňovat i nadále ve snaze přispět ke zpomalení šíření viru. Ford také přijímá předběžná opatření na ochranu těch zaměstnanců, kteří z domova pracovat nemohou.

„V takto těžkých dobách musíme stát při sobě a myslet především na lidi,“ řekl Rowley. „My ve Fordu budeme v následujících týdnech dělat, co je v našich silách, abychom přispěli k překonání krize.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.