Ford dočasně pozastavuje výrobu automobilů a motorů ve svých závodech v kontinentální Evropě. Reaguje tak na sílící dopady nového koronaviru. Opatření bude účinné od čtvrtka 19. března a Ford předpokládá, že zůstane v platnosti několik týdnů.
Krok následuje poté, co Světová zdravotnická organizace označila Evropu za nové epicentrum koronavirové epidemie. Evidované počty nakažených v posledních dnech výrazně narostly a očekává se, že budou rychle stoupat i v následujících dnech. Rozhodnutí Fordu pozastavit výrobu také přispěje ke snahám o zpomalení šíření viru.
„Přestože dosavadní dopady koronaviru na naše závody jsou naštěstí nevelké, jeho vliv na naše zaměstnance, prodejce, dodavatele a zákazníky, stejně jako na celou evropskou společnost, je bezprecedentní,“ řekl Stuart Rowley, prezident Ford of Europe. „Kvůli dramatickým důsledkům této krize na evropský trh a dodavatelský průmysl dočasně pozastavujeme výrobu v našich hlavních výrobních závodech v kontinentální Evropě.“
Dodávky dílů do evropských závodů Fordu se potýkaly se stále častějšími výpadky, zatímco prodej automobilů v celém oboru klesá, protože prodejcům bylo v některých zemích nařízeno dočasně přerušit činnost. Údržba automobilů je nicméně vnímána jako významný společenský zájem a prodejci Fordu po celém kontinentu nadále zajišťují nezbytné servisní práce.
Výrobní závody Fordu v Kolíně nad Rýnem, Saarlouis a Craiově dočasně zastaví výrobu ve čtvrtek 19. března. Montážní závod a motorárna ve Valencii dočasně zastavily výrobu již v pondělí 16. března v návaznosti na skutečnost, že u tří zaměstnanců byl během víkendu potvrzen koronavirus. V uzavřených továrnách budou probíhat pouze nezbytné činnosti jako údržba a ostraha.
Dotčené zaměstnance nyní kontaktují jejich nadřízení s podrobnějšími informacemi.
Ford doufá, že opatření bude muset zůstat v platnosti pouze krátce, přesná doba trvání bude nicméně záviset na několika faktorech: šíření koronaviru; omezení vnitřního a přeshraničního pohybu v jednotlivých zemích; schopnosti dodavatelského průmyslu zajišťovat dodávky dílů; a návratu zákazníků do showroomů, jichž je nyní řada uzavřena v důsledku úředních nařízení na národní úrovni.
Již minulý týden vyzval Ford všechny zaměstnance, aby pracovali z domova, pokud nevykonávají kriticky důležitou činnost vyžadující přítomnost na pracovišti. Politiku práce z domova bude společnost uplatňovat i nadále ve snaze přispět ke zpomalení šíření viru. Ford také přijímá předběžná opatření na ochranu těch zaměstnanců, kteří z domova pracovat nemohou.
„V takto těžkých dobách musíme stát při sobě a myslet především na lidi,“ řekl Rowley. „My ve Fordu budeme v následujících týdnech dělat, co je v našich silách, abychom přispěli k překonání krize.“
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.