Ford dočasně pozastavuje výrobu automobilů a motorů ve svých závodech v kontinentální Evropě. Reaguje tak na sílící dopady nového koronaviru. Opatření bude účinné od čtvrtka 19. března a Ford předpokládá, že zůstane v platnosti několik týdnů.
Krok následuje poté, co Světová zdravotnická organizace označila Evropu za nové epicentrum koronavirové epidemie. Evidované počty nakažených v posledních dnech výrazně narostly a očekává se, že budou rychle stoupat i v následujících dnech. Rozhodnutí Fordu pozastavit výrobu také přispěje ke snahám o zpomalení šíření viru.
„Přestože dosavadní dopady koronaviru na naše závody jsou naštěstí nevelké, jeho vliv na naše zaměstnance, prodejce, dodavatele a zákazníky, stejně jako na celou evropskou společnost, je bezprecedentní,“ řekl Stuart Rowley, prezident Ford of Europe. „Kvůli dramatickým důsledkům této krize na evropský trh a dodavatelský průmysl dočasně pozastavujeme výrobu v našich hlavních výrobních závodech v kontinentální Evropě.“
Dodávky dílů do evropských závodů Fordu se potýkaly se stále častějšími výpadky, zatímco prodej automobilů v celém oboru klesá, protože prodejcům bylo v některých zemích nařízeno dočasně přerušit činnost. Údržba automobilů je nicméně vnímána jako významný společenský zájem a prodejci Fordu po celém kontinentu nadále zajišťují nezbytné servisní práce.
Výrobní závody Fordu v Kolíně nad Rýnem, Saarlouis a Craiově dočasně zastaví výrobu ve čtvrtek 19. března. Montážní závod a motorárna ve Valencii dočasně zastavily výrobu již v pondělí 16. března v návaznosti na skutečnost, že u tří zaměstnanců byl během víkendu potvrzen koronavirus. V uzavřených továrnách budou probíhat pouze nezbytné činnosti jako údržba a ostraha.
Dotčené zaměstnance nyní kontaktují jejich nadřízení s podrobnějšími informacemi.
Ford doufá, že opatření bude muset zůstat v platnosti pouze krátce, přesná doba trvání bude nicméně záviset na několika faktorech: šíření koronaviru; omezení vnitřního a přeshraničního pohybu v jednotlivých zemích; schopnosti dodavatelského průmyslu zajišťovat dodávky dílů; a návratu zákazníků do showroomů, jichž je nyní řada uzavřena v důsledku úředních nařízení na národní úrovni.
Již minulý týden vyzval Ford všechny zaměstnance, aby pracovali z domova, pokud nevykonávají kriticky důležitou činnost vyžadující přítomnost na pracovišti. Politiku práce z domova bude společnost uplatňovat i nadále ve snaze přispět ke zpomalení šíření viru. Ford také přijímá předběžná opatření na ochranu těch zaměstnanců, kteří z domova pracovat nemohou.
„V takto těžkých dobách musíme stát při sobě a myslet především na lidi,“ řekl Rowley. „My ve Fordu budeme v následujících týdnech dělat, co je v našich silách, abychom přispěli k překonání krize.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.