Ford dočasně pozastavuje výrobu automobilů a motorů ve svých závodech v kontinentální Evropě. Reaguje tak na sílící dopady nového koronaviru. Opatření bude účinné od čtvrtka 19. března a Ford předpokládá, že zůstane v platnosti několik týdnů.
Krok následuje poté, co Světová zdravotnická organizace označila Evropu za nové epicentrum koronavirové epidemie. Evidované počty nakažených v posledních dnech výrazně narostly a očekává se, že budou rychle stoupat i v následujících dnech. Rozhodnutí Fordu pozastavit výrobu také přispěje ke snahám o zpomalení šíření viru.
„Přestože dosavadní dopady koronaviru na naše závody jsou naštěstí nevelké, jeho vliv na naše zaměstnance, prodejce, dodavatele a zákazníky, stejně jako na celou evropskou společnost, je bezprecedentní,“ řekl Stuart Rowley, prezident Ford of Europe. „Kvůli dramatickým důsledkům této krize na evropský trh a dodavatelský průmysl dočasně pozastavujeme výrobu v našich hlavních výrobních závodech v kontinentální Evropě.“
Dodávky dílů do evropských závodů Fordu se potýkaly se stále častějšími výpadky, zatímco prodej automobilů v celém oboru klesá, protože prodejcům bylo v některých zemích nařízeno dočasně přerušit činnost. Údržba automobilů je nicméně vnímána jako významný společenský zájem a prodejci Fordu po celém kontinentu nadále zajišťují nezbytné servisní práce.
Výrobní závody Fordu v Kolíně nad Rýnem, Saarlouis a Craiově dočasně zastaví výrobu ve čtvrtek 19. března. Montážní závod a motorárna ve Valencii dočasně zastavily výrobu již v pondělí 16. března v návaznosti na skutečnost, že u tří zaměstnanců byl během víkendu potvrzen koronavirus. V uzavřených továrnách budou probíhat pouze nezbytné činnosti jako údržba a ostraha.
Dotčené zaměstnance nyní kontaktují jejich nadřízení s podrobnějšími informacemi.
Ford doufá, že opatření bude muset zůstat v platnosti pouze krátce, přesná doba trvání bude nicméně záviset na několika faktorech: šíření koronaviru; omezení vnitřního a přeshraničního pohybu v jednotlivých zemích; schopnosti dodavatelského průmyslu zajišťovat dodávky dílů; a návratu zákazníků do showroomů, jichž je nyní řada uzavřena v důsledku úředních nařízení na národní úrovni.
Již minulý týden vyzval Ford všechny zaměstnance, aby pracovali z domova, pokud nevykonávají kriticky důležitou činnost vyžadující přítomnost na pracovišti. Politiku práce z domova bude společnost uplatňovat i nadále ve snaze přispět ke zpomalení šíření viru. Ford také přijímá předběžná opatření na ochranu těch zaměstnanců, kteří z domova pracovat nemohou.
„V takto těžkých dobách musíme stát při sobě a myslet především na lidi,“ řekl Rowley. „My ve Fordu budeme v následujících týdnech dělat, co je v našich silách, abychom přispěli k překonání krize.“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.