Cesta průmyslových výrobků od výrobce k zákazníkům je zpravidla velmi spletitá. Ať už se jedná o výrobu polotovarů nebo hotových výrobků. Průmyslová výroba klade vysoké nároky na všechny články řetězce. Jsou to jak nároky na dodržování přísných výrobních norem, tak norem zajišťujících bezpečnost práce a pracovní podmínky odpovídající všem standardům. (PR článek)
Na konci výrobního procesu je neméně komplikovaná expediční logistika, kdy musejí být veškeré součástky, díly či hotové výrobky dodány k dalšímu zpracování nebo do distribučních kanálů v pravý čas v požadovaném množství. Celý tento proces je složitý i působivý zároveň. Pro firmy je to neustálý boj s náklady a tlak na efektivitu všech výrobních procesů.
Bezpečné pracovní podmínkyJedním ze základních předpokladů pro průmyslovou výrobu, je obyčejné světlo. Také samotné osvětlení totiž musí ve výrobních prostorách splňovat přísná kritéria, aby mohla výrobní linka vůbec běžet a výroba byla považována za bezpečnou pro všechny zaměstnance. Proto je správné osvětlení výrobních hal velmi důležité, stejně jako je důležité třeba osvětlení prodejen v koncovém článku řetězce, tedy v obchodní prodejní síti. Zatímco ve výrobě zajišťuje dostatek světla hlavně bezpečnost, tak v prodeji je to správné nasvětlení výrobků, které usnadní jejich prodej. V současnosti se přitom klade důraz zejména na:
Úsporu energií Kvalitu osvětleníVe výrobních prostorách je velmi důležitý nejen dostatek světla jako takový, ale také jeho kvalita. Proto se v současnosti upřednostňuje použití LED osvětlení, které jde ruku v ruce s požadavkem na úspornost. Uspořit lze s tímto výrazným světlem až polovinu nákladů na osvětlení. Z hlediska bezpečnosti jsou také důležité ochranné pracovní pomůcky, jako jsou třeba kvalitní pracovní rukavice, pracovní oděvy, pracovní obuv, ochrana hlavy a další pomůcky, které musí zaměstnanci v průmyslové výrobě povinně používat. Bezpečnost práce je zkrátka prioritou číslo jedna.
Dokonalé technické zázemíV průmyslu je potřeba mít také dokonalý přehled o přesném počtu výrobků či materiálu. Je potřeba jej rychle stanovit nejen v samotném výrobním procesu, ale také při inventurách. K tomu slouží přesné počítací váhy. Své využití ale mají také další produkty tohoto typu, jako jsou:
Plošinové váhy Paletové váhyOba druhy se uplatní třeba při expedici výrobků, která je počátečním článkem celého logistického expedičního procesu. V expedici se hojně využívají také manipulační pracovní plošiny, které se uplatní všude tam, kde je potřeba manipulovat s břemeny atypických rozměrů a tvarů. Přestože jsou vysoce užitečné, mají jednoduchou konstrukci, a tudíž nízkou cenu, na což průmysl slyší.
Doprava zboží na místo určeníNa předchozích řádcích jme hovořili o procesu expedice z výrobní haly, která je nevyhnutelně zakončena samotnou dopravou zboží nebo polotovarů. Taková doprava je nejčastěji realizována nákladními vozidly. Nemusí se jednat o vlastní vozový park dané výrobní firmy, protože mezinárodní přeprava zboží je dnes doménou řady dopravních společností, které nabízejí své komplexní služby na vysoké úrovni. Ne vždy si totiž můžeme vystačit pouze s kamionem.
Spolupráce je klíčem k úspěchuPrávě při mezistátní přepravě, která může sahat až mezi kontinenty, je zapotřebí využít dalších dopravních prostředků, jejichž vlastnění by pro samotnou výrobní firmu bylo nemyslitelné. Jedná se zejména o dopravu leteckou nebo lodní, ať už po řece nebo po moři. Průmysl se zkrátka neobejde bez spolupráce mezi jednotlivými články soukolí, které v ideálním případě funguje jako dobře namazaný stroj. Jen tak je možné uspokojit potřeby zákazníků po celém světě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?