Provozní zisk japonské automobilky Nissan Motor v prvním finančním čtvrtletí meziročně klesl o 98,5 procenta na 1,6 miliardy jenů (zhruba 340 milionů Kč). Firma dnes rovněž oznámila, že hodlá snížit výrobu o deset procent a zrušit 12.500 pracovních míst. To odpovídá zhruba devíti procentům její celkové pracovní síly.
Provozní zisk Nissanu v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 30. června, výrazně zaostal za očekáváním analytiků. Ti jej podle průzkumu firmy Refinitiv odhadovali na 39,5 miliardy jenů. V celém finančním roce očekává automobilka pokles zisku o 28 procent na 230 miliard jenů, tedy na nejnižší úroveň za více než deset let, napsala agentura Reuters.
Nissan se v poslední době potýká se slabou poptávkou, růstem nákladů a negativními důsledky obvinění bývalého předsedy správní rady Carlose Ghosna z finančních deliktů. Některá média již v uplynulých dnech informovala, že Nissan plánuje zrušení více než 10.000 pracovních míst.
Nissan je druhým největším výrobcem automobilů v Japonsku. Ghosn vedl podnik po dvě desetiletí, loni v listopadu byla ale zatčen a nyní čeká na soud. Čelí obvinění, že využíval firemní peníze pro vlastní účely a podhodnocoval osobní příjmy ve finančních výkazech. Tvrdí však, že je nevinný.
Ghosn je architektem dlouholeté francouzsko-japonské automobilové aliance Renault-Nissan, do které se v roce 2016 zapojila také automobilka Mitsubishi. Po listopadovém zatčení byl postupně odvolán z čela správních rad všech tří členských podniků aliance.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?