Provozní zisk japonské automobilky Nissan Motor v prvním finančním čtvrtletí meziročně klesl o 98,5 procenta na 1,6 miliardy jenů (zhruba 340 milionů Kč). Firma dnes rovněž oznámila, že hodlá snížit výrobu o deset procent a zrušit 12.500 pracovních míst. To odpovídá zhruba devíti procentům její celkové pracovní síly.
Provozní zisk Nissanu v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 30. června, výrazně zaostal za očekáváním analytiků. Ti jej podle průzkumu firmy Refinitiv odhadovali na 39,5 miliardy jenů. V celém finančním roce očekává automobilka pokles zisku o 28 procent na 230 miliard jenů, tedy na nejnižší úroveň za více než deset let, napsala agentura Reuters.
Nissan se v poslední době potýká se slabou poptávkou, růstem nákladů a negativními důsledky obvinění bývalého předsedy správní rady Carlose Ghosna z finančních deliktů. Některá média již v uplynulých dnech informovala, že Nissan plánuje zrušení více než 10.000 pracovních míst.
Nissan je druhým největším výrobcem automobilů v Japonsku. Ghosn vedl podnik po dvě desetiletí, loni v listopadu byla ale zatčen a nyní čeká na soud. Čelí obvinění, že využíval firemní peníze pro vlastní účely a podhodnocoval osobní příjmy ve finančních výkazech. Tvrdí však, že je nevinný.
Ghosn je architektem dlouholeté francouzsko-japonské automobilové aliance Renault-Nissan, do které se v roce 2016 zapojila také automobilka Mitsubishi. Po listopadovém zatčení byl postupně odvolán z čela správních rad všech tří členských podniků aliance.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?