Po dvou čtvrtletích v zelených číslech se zdálo, že Tesla si pomalu začíná upevňovat svou pozici na trhu a největší hrozby krachu jsou zažehnány. Po zveřejnění nečekaně vysoké ztráty v prvním čtvrtletí roku 2019 však přichází další nepříliš povzbudivé zprávy. Tesla se chystá získat pomocí akcií a dluhopisů cca 2.3 miliardy dolarů, což by ji mělo pomoci udržet se naživu.
První čtvrtletí nedopadlo pro Teslu vůbec dobře. Automobilka vykázala nečekaně vysokou ztrátu 702 milionů dolarů a přiznala 31% propad v prodejích vozidel oproti stejnému období roku 2018. A to samozřejmě vyvolalo nepříliš pozitivní reakce mezi investory.
Finanční rezervy automobilky se totiž pomalu zužují a zatímco poslední čtvrtletí roku 2018 uzavírala automobilka s hotovostí 3.7 miliardy dolarů, po prvním čtvrtletí roku 2019 by se měla její hotovost pohybovat jen okolo 2.2 miliardy dolarů. Její dluhy se navíc mají pohybovat okolo 10 miliard dolarů, jak upozornil web The Guardian.
A i když Elon Musk v minulosti vyloučil možnost dalšího shánění peněz a většího zadlužování, nakonec evidentně změnil názor. Tesla totiž podle dostupných informací oznámila komisi pro cenné papíry (SEC) svůj úmysl pokusit se získat 2.3 miliardy dolarů pomocí emise akcií a dluhopisů.
Nový pokus o získání finančních prostředků by však měl vypadat výrazně jinak, než ten poslední z roku 2017. Zatímco tehdy automobilka vydávala pouze dluhopisy, letos by kromě dluhopisů mělo dojít i na emisi akcií. Samotný Elon Musk se měl přitom podle webu Carbuzz zavázat, že do akcií investuje až 10 milionů dolarů, čímž by zvýšil svůj podíl v automobilce na 19 procent.
Zvýšení finanční rezervy by mělo uklidnit investory a hlavně pomoci s urychlením dalších plánů automobilky. K nim patří nejen zahájení produkce modelů Model Y, Roadster a Semi, ale také otevření Gigafactory v Číně. Carbuzz však nadnesl otázku, zda tahle finanční injekce nepřichází příliš pozdě a zda bude stačit.
Nabízí totiž srovnání s automobilkou Ford, která má v současnosti na účtech okolo 24 miliard dolarů. Pokud by se však vyskytla krize, může snadno získat dalších cca 35 miliard dolarů. A to už by mělo bohatě stačit i na překlenutí delší krize. Druhým důsledkem této emise akcií a dluhopisů však může být i další ztráta důvěry na trhu. Tesla má totiž menší problém s dodržování termínů i některých závazků. Jako byl třeba ten o dalším vybírání peněz pomocí dluhopisů a akcií..
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.