Po dvou čtvrtletích v zelených číslech se zdálo, že Tesla si pomalu začíná upevňovat svou pozici na trhu a největší hrozby krachu jsou zažehnány. Po zveřejnění nečekaně vysoké ztráty v prvním čtvrtletí roku 2019 však přichází další nepříliš povzbudivé zprávy. Tesla se chystá získat pomocí akcií a dluhopisů cca 2.3 miliardy dolarů, což by ji mělo pomoci udržet se naživu.
První čtvrtletí nedopadlo pro Teslu vůbec dobře. Automobilka vykázala nečekaně vysokou ztrátu 702 milionů dolarů a přiznala 31% propad v prodejích vozidel oproti stejnému období roku 2018. A to samozřejmě vyvolalo nepříliš pozitivní reakce mezi investory.
Finanční rezervy automobilky se totiž pomalu zužují a zatímco poslední čtvrtletí roku 2018 uzavírala automobilka s hotovostí 3.7 miliardy dolarů, po prvním čtvrtletí roku 2019 by se měla její hotovost pohybovat jen okolo 2.2 miliardy dolarů. Její dluhy se navíc mají pohybovat okolo 10 miliard dolarů, jak upozornil web The Guardian.
A i když Elon Musk v minulosti vyloučil možnost dalšího shánění peněz a většího zadlužování, nakonec evidentně změnil názor. Tesla totiž podle dostupných informací oznámila komisi pro cenné papíry (SEC) svůj úmysl pokusit se získat 2.3 miliardy dolarů pomocí emise akcií a dluhopisů.
Nový pokus o získání finančních prostředků by však měl vypadat výrazně jinak, než ten poslední z roku 2017. Zatímco tehdy automobilka vydávala pouze dluhopisy, letos by kromě dluhopisů mělo dojít i na emisi akcií. Samotný Elon Musk se měl přitom podle webu Carbuzz zavázat, že do akcií investuje až 10 milionů dolarů, čímž by zvýšil svůj podíl v automobilce na 19 procent.
Zvýšení finanční rezervy by mělo uklidnit investory a hlavně pomoci s urychlením dalších plánů automobilky. K nim patří nejen zahájení produkce modelů Model Y, Roadster a Semi, ale také otevření Gigafactory v Číně. Carbuzz však nadnesl otázku, zda tahle finanční injekce nepřichází příliš pozdě a zda bude stačit.
Nabízí totiž srovnání s automobilkou Ford, která má v současnosti na účtech okolo 24 miliard dolarů. Pokud by se však vyskytla krize, může snadno získat dalších cca 35 miliard dolarů. A to už by mělo bohatě stačit i na překlenutí delší krize. Druhým důsledkem této emise akcií a dluhopisů však může být i další ztráta důvěry na trhu. Tesla má totiž menší problém s dodržování termínů i některých závazků. Jako byl třeba ten o dalším vybírání peněz pomocí dluhopisů a akcií..
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?