Po dvou čtvrtletích v zelených číslech se zdálo, že Tesla si pomalu začíná upevňovat svou pozici na trhu a největší hrozby krachu jsou zažehnány. Po zveřejnění nečekaně vysoké ztráty v prvním čtvrtletí roku 2019 však přichází další nepříliš povzbudivé zprávy. Tesla se chystá získat pomocí akcií a dluhopisů cca 2.3 miliardy dolarů, což by ji mělo pomoci udržet se naživu.
První čtvrtletí nedopadlo pro Teslu vůbec dobře. Automobilka vykázala nečekaně vysokou ztrátu 702 milionů dolarů a přiznala 31% propad v prodejích vozidel oproti stejnému období roku 2018. A to samozřejmě vyvolalo nepříliš pozitivní reakce mezi investory.
Finanční rezervy automobilky se totiž pomalu zužují a zatímco poslední čtvrtletí roku 2018 uzavírala automobilka s hotovostí 3.7 miliardy dolarů, po prvním čtvrtletí roku 2019 by se měla její hotovost pohybovat jen okolo 2.2 miliardy dolarů. Její dluhy se navíc mají pohybovat okolo 10 miliard dolarů, jak upozornil web The Guardian.
A i když Elon Musk v minulosti vyloučil možnost dalšího shánění peněz a většího zadlužování, nakonec evidentně změnil názor. Tesla totiž podle dostupných informací oznámila komisi pro cenné papíry (SEC) svůj úmysl pokusit se získat 2.3 miliardy dolarů pomocí emise akcií a dluhopisů.
Nový pokus o získání finančních prostředků by však měl vypadat výrazně jinak, než ten poslední z roku 2017. Zatímco tehdy automobilka vydávala pouze dluhopisy, letos by kromě dluhopisů mělo dojít i na emisi akcií. Samotný Elon Musk se měl přitom podle webu Carbuzz zavázat, že do akcií investuje až 10 milionů dolarů, čímž by zvýšil svůj podíl v automobilce na 19 procent.
Zvýšení finanční rezervy by mělo uklidnit investory a hlavně pomoci s urychlením dalších plánů automobilky. K nim patří nejen zahájení produkce modelů Model Y, Roadster a Semi, ale také otevření Gigafactory v Číně. Carbuzz však nadnesl otázku, zda tahle finanční injekce nepřichází příliš pozdě a zda bude stačit.
Nabízí totiž srovnání s automobilkou Ford, která má v současnosti na účtech okolo 24 miliard dolarů. Pokud by se však vyskytla krize, může snadno získat dalších cca 35 miliard dolarů. A to už by mělo bohatě stačit i na překlenutí delší krize. Druhým důsledkem této emise akcií a dluhopisů však může být i další ztráta důvěry na trhu. Tesla má totiž menší problém s dodržování termínů i některých závazků. Jako byl třeba ten o dalším vybírání peněz pomocí dluhopisů a akcií..
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.