Neustálý politický tlak na vedení jednotlivých automobilek zřejmě přinese první ovoce. To však bude ale bohužel jiné, než by si zákazníci přáli. Místo zlevnění a dotací pro elektromobily a alternativní pohony dojde k postupnému zdražení všech aut se spalovacím motorem.
Jak uvádí německý deník "Die Welt", vlastní automobil by se mohl stát luxusním zbožím. Situace nebude samozřejmě tak extrémní, zdražení však zákazníci pocítí a to u všech vozidel se spalovacím motorem napříč jednotlivými automobilkami. Mohlo by se zdát, že chtějí automobilky alespoň trochu vyrovnat rozdíl mezi dosud drahými elektromobily, pravý důvod je však jiný. Přísné enviromentální směrnice spolu s plánovanou emisní normou Euro 7 nutí výrobce automobilů k vývoji stále složitějších systémů pro redukci emisí.
K situaci se prozatím vyjádřil obchodní ředitel koncernu Volkswagen Christian Dahlheim, který oznámil postupné navyšování ceny v následujících čtyřech letech. Nové vozy s dieselovými motory Euro 7 by tak v průměru měly podražit o přibližně 52 až 64 000 korun, benzinové o 25 až 38 000 korun. Jak jsme již zmínili, situace se však netýká jen koncernu VW, ale i ostatních automobilek, které musejí v zemích EU od roku 2023 nabízet pohonné jednotky splňující již zmíněnou normu Euro 7.
Výrobci automobilů jsou nuceni pracovat na vývoji a výrobě těchto technologií. Důležité je nalézt řešení co nejdříve, to však stojí velké náklady. Smutné je, že pokud se podíváme na situaci ve světě, většina výrobců automobilů v současné době zdaleka nedodržuje průměrné hodnoty emisí CO2. A to nemluvíme o tom, že by se emise nových vozidel podle nařízení Evropské komise měly do roku 2030 snížit o dalších 40%.
Je proto pochopitelné, že jedinou alternativní cestou, kterou automobilky mají, jsou elektromobily. I koncern Volkswagen proto plánuje v tomto sektoru velkou ofenzívu. Pravdou však zůstává, že technologie elektromobilů jsou prozatím stále dražší, než u spalovacích motorů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?