Ceny aut opět porostou. Na co potřebují automobilky více peněz?

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
-jka , AutoRoad.cz 24. března 2019 11:29
Sdílej:

Neustálý politický tlak na vedení jednotlivých automobilek zřejmě přinese první ovoce. To však bude ale bohužel jiné, než by si zákazníci přáli. Místo zlevnění a dotací pro elektromobily a alternativní pohony dojde k postupnému zdražení všech aut se spalovacím motorem.

Jak uvádí německý deník "Die Welt", vlastní automobil by se mohl stát luxusním zbožím. Situace nebude samozřejmě tak extrémní, zdražení však zákazníci pocítí a to u všech vozidel se spalovacím motorem napříč jednotlivými automobilkami. Mohlo by se zdát, že chtějí automobilky alespoň trochu vyrovnat rozdíl mezi dosud drahými elektromobily, pravý důvod je však jiný. Přísné enviromentální směrnice spolu s plánovanou emisní normou Euro 7 nutí výrobce automobilů k vývoji stále složitějších systémů pro redukci emisí. 

K situaci se prozatím vyjádřil obchodní ředitel koncernu Volkswagen Christian Dahlheim, který oznámil postupné navyšování ceny v následujících čtyřech letech. Nové vozy s dieselovými motory Euro 7 by tak v průměru měly podražit o přibližně 52 až 64 000 korun, benzinové o 25 až 38 000 korun. Jak jsme již zmínili, situace se však netýká jen koncernu VW, ale i ostatních automobilek, které musejí v zemích EU od roku 2023 nabízet pohonné jednotky splňující již zmíněnou normu Euro 7.

Výrobci automobilů jsou nuceni pracovat na vývoji a výrobě těchto technologií. Důležité je nalézt řešení co nejdříve, to však stojí velké náklady. Smutné je, že pokud se podíváme na situaci ve světě, většina výrobců automobilů v současné době zdaleka nedodržuje průměrné hodnoty emisí CO2. A to nemluvíme o tom, že by se emise nových vozidel podle nařízení Evropské komise měly do roku 2030 snížit o dalších 40%.

Je proto pochopitelné, že jedinou alternativní cestou, kterou automobilky mají, jsou elektromobily. I koncern Volkswagen proto plánuje v tomto sektoru velkou ofenzívu. Pravdou však zůstává, že technologie elektromobilů jsou prozatím stále dražší, než u spalovacích motorů. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.