Ceny aut opět porostou. Na co potřebují automobilky více peněz?

-jka / AutoRoad.cz, 24. března 2019, 11:29 Google+

Neustálý politický tlak na vedení jednotlivých automobilek zřejmě přinese první ovoce. To však bude ale bohužel jiné, než by si zákazníci přáli. Místo zlevnění a dotací pro elektromobily a alternativní pohony dojde k postupnému zdražení všech aut se spalovacím motorem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Jak uvádí německý deník "Die Welt", vlastní automobil by se mohl stát luxusním zbožím. Situace nebude samozřejmě tak extrémní, zdražení však zákazníci pocítí a to u všech vozidel se spalovacím motorem napříč jednotlivými automobilkami. Mohlo by se zdát, že chtějí automobilky alespoň trochu vyrovnat rozdíl mezi dosud drahými elektromobily, pravý důvod je však jiný. Přísné enviromentální směrnice spolu s plánovanou emisní normou Euro 7 nutí výrobce automobilů k vývoji stále složitějších systémů pro redukci emisí. 

K situaci se prozatím vyjádřil obchodní ředitel koncernu Volkswagen Christian Dahlheim, který oznámil postupné navyšování ceny v následujících čtyřech letech. Nové vozy s dieselovými motory Euro 7 by tak v průměru měly podražit o přibližně 52 až 64 000 korun, benzinové o 25 až 38 000 korun. Jak jsme již zmínili, situace se však netýká jen koncernu VW, ale i ostatních automobilek, které musejí v zemích EU od roku 2023 nabízet pohonné jednotky splňující již zmíněnou normu Euro 7.

Výrobci automobilů jsou nuceni pracovat na vývoji a výrobě těchto technologií. Důležité je nalézt řešení co nejdříve, to však stojí velké náklady. Smutné je, že pokud se podíváme na situaci ve světě, většina výrobců automobilů v současné době zdaleka nedodržuje průměrné hodnoty emisí CO2. A to nemluvíme o tom, že by se emise nových vozidel podle nařízení Evropské komise měly do roku 2030 snížit o dalších 40%.

Je proto pochopitelné, že jedinou alternativní cestou, kterou automobilky mají, jsou elektromobily. I koncern Volkswagen proto plánuje v tomto sektoru velkou ofenzívu. Pravdou však zůstává, že technologie elektromobilů jsou prozatím stále dražší, než u spalovacích motorů. 

Vytisknout

Diskuze: Ceny aut opět porostou. Na co potřebují automobilky více peněz?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Sabra GT Coupe 1964

Sabra Sport GT: První sporťák z Izraele měl stylu na rozdávání, jaký byl však…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud