Neustálý politický tlak na vedení jednotlivých automobilek zřejmě přinese první ovoce. To však bude ale bohužel jiné, než by si zákazníci přáli. Místo zlevnění a dotací pro elektromobily a alternativní pohony dojde k postupnému zdražení všech aut se spalovacím motorem.
Jak uvádí německý deník "Die Welt", vlastní automobil by se mohl stát luxusním zbožím. Situace nebude samozřejmě tak extrémní, zdražení však zákazníci pocítí a to u všech vozidel se spalovacím motorem napříč jednotlivými automobilkami. Mohlo by se zdát, že chtějí automobilky alespoň trochu vyrovnat rozdíl mezi dosud drahými elektromobily, pravý důvod je však jiný. Přísné enviromentální směrnice spolu s plánovanou emisní normou Euro 7 nutí výrobce automobilů k vývoji stále složitějších systémů pro redukci emisí.
K situaci se prozatím vyjádřil obchodní ředitel koncernu Volkswagen Christian Dahlheim, který oznámil postupné navyšování ceny v následujících čtyřech letech. Nové vozy s dieselovými motory Euro 7 by tak v průměru měly podražit o přibližně 52 až 64 000 korun, benzinové o 25 až 38 000 korun. Jak jsme již zmínili, situace se však netýká jen koncernu VW, ale i ostatních automobilek, které musejí v zemích EU od roku 2023 nabízet pohonné jednotky splňující již zmíněnou normu Euro 7.
Výrobci automobilů jsou nuceni pracovat na vývoji a výrobě těchto technologií. Důležité je nalézt řešení co nejdříve, to však stojí velké náklady. Smutné je, že pokud se podíváme na situaci ve světě, většina výrobců automobilů v současné době zdaleka nedodržuje průměrné hodnoty emisí CO2. A to nemluvíme o tom, že by se emise nových vozidel podle nařízení Evropské komise měly do roku 2030 snížit o dalších 40%.
Je proto pochopitelné, že jedinou alternativní cestou, kterou automobilky mají, jsou elektromobily. I koncern Volkswagen proto plánuje v tomto sektoru velkou ofenzívu. Pravdou však zůstává, že technologie elektromobilů jsou prozatím stále dražší, než u spalovacích motorů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?