Ceny aut opět porostou. Na co potřebují automobilky více peněz?

-jka / AutoRoad.cz, 24. března 2019, 11:29 Google+

Neustálý politický tlak na vedení jednotlivých automobilek zřejmě přinese první ovoce. To však bude ale bohužel jiné, než by si zákazníci přáli. Místo zlevnění a dotací pro elektromobily a alternativní pohony dojde k postupnému zdražení všech aut se spalovacím motorem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Jak uvádí německý deník "Die Welt", vlastní automobil by se mohl stát luxusním zbožím. Situace nebude samozřejmě tak extrémní, zdražení však zákazníci pocítí a to u všech vozidel se spalovacím motorem napříč jednotlivými automobilkami. Mohlo by se zdát, že chtějí automobilky alespoň trochu vyrovnat rozdíl mezi dosud drahými elektromobily, pravý důvod je však jiný. Přísné enviromentální směrnice spolu s plánovanou emisní normou Euro 7 nutí výrobce automobilů k vývoji stále složitějších systémů pro redukci emisí. 

K situaci se prozatím vyjádřil obchodní ředitel koncernu Volkswagen Christian Dahlheim, který oznámil postupné navyšování ceny v následujících čtyřech letech. Nové vozy s dieselovými motory Euro 7 by tak v průměru měly podražit o přibližně 52 až 64 000 korun, benzinové o 25 až 38 000 korun. Jak jsme již zmínili, situace se však netýká jen koncernu VW, ale i ostatních automobilek, které musejí v zemích EU od roku 2023 nabízet pohonné jednotky splňující již zmíněnou normu Euro 7.

Výrobci automobilů jsou nuceni pracovat na vývoji a výrobě těchto technologií. Důležité je nalézt řešení co nejdříve, to však stojí velké náklady. Smutné je, že pokud se podíváme na situaci ve světě, většina výrobců automobilů v současné době zdaleka nedodržuje průměrné hodnoty emisí CO2. A to nemluvíme o tom, že by se emise nových vozidel podle nařízení Evropské komise měly do roku 2030 snížit o dalších 40%.

Je proto pochopitelné, že jedinou alternativní cestou, kterou automobilky mají, jsou elektromobily. I koncern Volkswagen proto plánuje v tomto sektoru velkou ofenzívu. Pravdou však zůstává, že technologie elektromobilů jsou prozatím stále dražší, než u spalovacích motorů. 

Vytisknout

Diskuze: Ceny aut opět porostou. Na co potřebují automobilky více peněz?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Sabra GT Coupe 1964

Sabra Sport GT: První sporťák z Izraele měl stylu na rozdávání, jaký byl však…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud