Mnichovská automobilka BMW musí zaplatit tučnou pokutu 8.5 milionu euro kvůli tomu, že prodávala naftové vozy s vyššími emisemi, než kolik je dovoleno. Na rozdíl od jiných výrobců však v případě BMW nešlo o úmyslný podvod s upraveným software, ale drahou chybu při výrobě.
Jak s odkazem na Reuters informoval web Motor1, automobilka údajně instalovala do cca 7 965 vozidel špatný/jiný řídící software motoru, což následně vedlo k vyšší produkci emisí. Automobilka tak nebyla obviněna z podvodu, ale ze špatné kontroly. A toto obvinění přijala.
„Mnichovský prokurátor nařídil zaplacení pokuty ve výši 8.5 milionu euro (cca 218 mi. Kč) pro správní delikt nedbalosti v kontrole kvality," uvádí se ve zprávě vyšetřovatele. Hlavním příčinou tohoto přečinu přitom mělo být „špatné označení části řídícího software motoru odpovědného za zpracování výfukových plynů."
Vyšetřování v BMW začalo v minulém roce, podobně jako u mnoha jiných automobilek, následkem kauzy Dieselgate. Vyšetřovatelé se totiž obávali, že mohlo podobně jako u Volkswagenu dojít k instalaci zařízení, které úmyslně ovlivňovalo výsledky měření emisí.
Podle vyšetřovatelů však ani důsledné prověřování neodhalilo žádný úmysl automobilky používat klamavé zařízení, případně úmyslné pochybení kteréhokoliv ze zaměstnanců BMW.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?