Mnichovská automobilka BMW musí zaplatit tučnou pokutu 8.5 milionu euro kvůli tomu, že prodávala naftové vozy s vyššími emisemi, než kolik je dovoleno. Na rozdíl od jiných výrobců však v případě BMW nešlo o úmyslný podvod s upraveným software, ale drahou chybu při výrobě.
Jak s odkazem na Reuters informoval web Motor1, automobilka údajně instalovala do cca 7 965 vozidel špatný/jiný řídící software motoru, což následně vedlo k vyšší produkci emisí. Automobilka tak nebyla obviněna z podvodu, ale ze špatné kontroly. A toto obvinění přijala.
„Mnichovský prokurátor nařídil zaplacení pokuty ve výši 8.5 milionu euro (cca 218 mi. Kč) pro správní delikt nedbalosti v kontrole kvality," uvádí se ve zprávě vyšetřovatele. Hlavním příčinou tohoto přečinu přitom mělo být „špatné označení části řídícího software motoru odpovědného za zpracování výfukových plynů."
Vyšetřování v BMW začalo v minulém roce, podobně jako u mnoha jiných automobilek, následkem kauzy Dieselgate. Vyšetřovatelé se totiž obávali, že mohlo podobně jako u Volkswagenu dojít k instalaci zařízení, které úmyslně ovlivňovalo výsledky měření emisí.
Podle vyšetřovatelů však ani důsledné prověřování neodhalilo žádný úmysl automobilky používat klamavé zařízení, případně úmyslné pochybení kteréhokoliv ze zaměstnanců BMW.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.