Pouhý rok po překonání milníku 100 000 prodaných vozů na konci ledna 2018 vytvořil Outlander PHEV v Evropě nový rekord, když se stal nejprodávanějším modelem Mitsubishi v tomto regionu.
Zdvojnásobení prodejů
Mitsubishi Outlander PHEV si v roce 2018 zachoval postavení nejprodávanějšího plug-in hybridu v Evropě napříč všemi segmenty, tedy již čtvrtým rokem v řadě, a navíc se postupně stal vůbec nejprodávanějším modelem Mitsubishi – poprvé v listopadu 2018, přičemž tuto pozici následně potvrzoval i v měsících dalších.
Nový Outlander PHEV staví na úspěchu modelového provedení 2019 s výrazně nižšími emisemi na úrovni 46 g/km; jeho prodeje v Evropě se za posledních 6 měsíců meziročně zdvojnásobily na měsíční průměr přesahující 3000 vozů a současně ke značce přitáhly movitější zákazníky, což bylo možné pozorovat i v dalších světových regionech.
Vyspělí zákazníci
Outlander PHEV spojuje hospodárnost vyplývající z nasazení špičkových technologií, univerzální všestrannost, typicky japonskou kvalitu a ekologické parametry, to vše ve stále oblíbenějším formátu SUV; setkal se proto s pozitivním postojem evropských zákazníků (vedle dřívějších daňových pobídek), což se odrazilo v novém vývoji a odpovídajícím nárůstu prodejů, např. na německém nebo francouzském trhu.
Za období od října 2013 do ledna 2019 se v Evropě prodalo celkem 126 617 vozů Outlander PHEV (dle údajů MME).
Nové výsledky komentuje Bernard Loire, prezident a generální ředitel MME: „Pro řadu evropských zákazníků je dnes Outlander PHEV s emisemi 46 g/km vozem pro skutečně veškeré účely, který s přehledem zvládne městská centra s povolením pouze pro bezemisní vozidla, stejně tak jako dlouhé rodinné trasy nebo zdolávání horských serpentin s hnacím ústrojím Twin Motor 4WD.“
„Outlander PHEV je vlajkovou lodí naší značky, evropským bestselerem, určovatelem trendu, kterého si pečivě všímá celé odvětví, a zároveň ukazatelem dlouhodobé strategie Mitsubishi Motors, spojujícím dobrodružné tradice vozů SUV s pokrokovými technologiemi elektrifikace.“ dodává Loire.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.