Pouhý rok po překonání milníku 100 000 prodaných vozů na konci ledna 2018 vytvořil Outlander PHEV v Evropě nový rekord, když se stal nejprodávanějším modelem Mitsubishi v tomto regionu.
Zdvojnásobení prodejů
Mitsubishi Outlander PHEV si v roce 2018 zachoval postavení nejprodávanějšího plug-in hybridu v Evropě napříč všemi segmenty, tedy již čtvrtým rokem v řadě, a navíc se postupně stal vůbec nejprodávanějším modelem Mitsubishi – poprvé v listopadu 2018, přičemž tuto pozici následně potvrzoval i v měsících dalších.
Nový Outlander PHEV staví na úspěchu modelového provedení 2019 s výrazně nižšími emisemi na úrovni 46 g/km; jeho prodeje v Evropě se za posledních 6 měsíců meziročně zdvojnásobily na měsíční průměr přesahující 3000 vozů a současně ke značce přitáhly movitější zákazníky, což bylo možné pozorovat i v dalších světových regionech.
Vyspělí zákazníci
Outlander PHEV spojuje hospodárnost vyplývající z nasazení špičkových technologií, univerzální všestrannost, typicky japonskou kvalitu a ekologické parametry, to vše ve stále oblíbenějším formátu SUV; setkal se proto s pozitivním postojem evropských zákazníků (vedle dřívějších daňových pobídek), což se odrazilo v novém vývoji a odpovídajícím nárůstu prodejů, např. na německém nebo francouzském trhu.
Za období od října 2013 do ledna 2019 se v Evropě prodalo celkem 126 617 vozů Outlander PHEV (dle údajů MME).
Nové výsledky komentuje Bernard Loire, prezident a generální ředitel MME: „Pro řadu evropských zákazníků je dnes Outlander PHEV s emisemi 46 g/km vozem pro skutečně veškeré účely, který s přehledem zvládne městská centra s povolením pouze pro bezemisní vozidla, stejně tak jako dlouhé rodinné trasy nebo zdolávání horských serpentin s hnacím ústrojím Twin Motor 4WD.“
„Outlander PHEV je vlajkovou lodí naší značky, evropským bestselerem, určovatelem trendu, kterého si pečivě všímá celé odvětví, a zároveň ukazatelem dlouhodobé strategie Mitsubishi Motors, spojujícím dobrodružné tradice vozů SUV s pokrokovými technologiemi elektrifikace.“ dodává Loire.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.