Stane se Česko novým evropským centrem Toyoty? Kolín by mohl převzít úlohu Británie

ČTK / AutoRoad.cz, 28. listopadu 2018, 13:55 Google+

Japonská automobilka Toyota by mohla po převzetí části kolínského závodu TPCA od PSA posílit své výrobní kapacity v EU po brexitu. Odchod Velké Británie z unie totiž může automobilce zkomplikovat vývoz aut vyrobených na britských ostrovech do Evropy. Shodli se na tom dnes ekonomové oslovení ČTK.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Toyota

Sdílejte článek

Francouzská PSA Group se podle listu Les Echos s Toyotou rozhodly, že do roku 2021 ukončí společnou výrobu malých aut. Toyota pak v rámci dohody koupí podíl PSA v jejich společném závodě Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně.

Partner EY Petr Knap podotkl, že kolínský závod byl vždy řízený Toyotou a provozně by proto odchod PSA nemusel být složitou změnou. "Závod není tak starý, aby se vyplatilo uzavírat. Navíc se Toyotě mohou hodit kapacity v rámci EU - má výrobní kapacity v UK, kde brexit může komplikovat vývoz do EU. Lokalita je strategicky zajímavá a výroba i dodavatelé zavedení. Každopádně je Toyota velmi progresivní výrobce s pokročilými technologiemi a špičkovým výrobním know-how. Bylo by dobré si ji tady udržet," dodal.

Toyota má ve velké Británii od roku 1992 dva výrobní závody. Jeden v Deeside ve Walesu a druhý v Burnastonu v hrabství Derbyshire. Na ostrovech se vyrábí model Auris a do letoška také nepříliš úspěšný Avensis.

Toyota se po převzetí celého závodu v Kolíně podle analytika PwC ČR Radka Drába zaměří i na jiné třídy vozů, než jsou malé automobily. "Bude tak reagovat na vývoj poptávky na evropském trhu, kam směřuje převážná část produkce závodu," uvedl.

Odchod PSA ze závodu v Kolíně podle ekonomů dává smysl, protože PSA nedávno koupila firmu Opel, jejíž továrny nejedou na plnou kapacitu a proto je může využít pro svou produkci.

Vytisknout

Diskuze: Stane se Česko novým evropským centrem Toyoty? Kolín by mohl převzít úlohu Británie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Karoq Sportline

Škoda opět zabodovala v Německu, mezi importéry nemá konkurenci

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud