Japonská automobilka Toyota by mohla po převzetí části kolínského závodu TPCA od PSA posílit své výrobní kapacity v EU po brexitu. Odchod Velké Británie z unie totiž může automobilce zkomplikovat vývoz aut vyrobených na britských ostrovech do Evropy. Shodli se na tom dnes ekonomové oslovení ČTK.
Francouzská PSA Group se podle listu Les Echos s Toyotou rozhodly, že do roku 2021 ukončí společnou výrobu malých aut. Toyota pak v rámci dohody koupí podíl PSA v jejich společném závodě Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně.
Partner EY Petr Knap podotkl, že kolínský závod byl vždy řízený Toyotou a provozně by proto odchod PSA nemusel být složitou změnou. "Závod není tak starý, aby se vyplatilo uzavírat. Navíc se Toyotě mohou hodit kapacity v rámci EU - má výrobní kapacity v UK, kde brexit může komplikovat vývoz do EU. Lokalita je strategicky zajímavá a výroba i dodavatelé zavedení. Každopádně je Toyota velmi progresivní výrobce s pokročilými technologiemi a špičkovým výrobním know-how. Bylo by dobré si ji tady udržet," dodal.
Toyota má ve velké Británii od roku 1992 dva výrobní závody. Jeden v Deeside ve Walesu a druhý v Burnastonu v hrabství Derbyshire. Na ostrovech se vyrábí model Auris a do letoška také nepříliš úspěšný Avensis.
Toyota se po převzetí celého závodu v Kolíně podle analytika PwC ČR Radka Drába zaměří i na jiné třídy vozů, než jsou malé automobily. "Bude tak reagovat na vývoj poptávky na evropském trhu, kam směřuje převážná část produkce závodu," uvedl.
Odchod PSA ze závodu v Kolíně podle ekonomů dává smysl, protože PSA nedávno koupila firmu Opel, jejíž továrny nejedou na plnou kapacitu a proto je může využít pro svou produkci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.