Že vám jméno téhle automobilky nic neříká? Ale kde že, Faraday Future (dále jako FF) byla před třemi lety označená za nejambicioznější startupový projekt, který měl s pomocí peněz čínského investora překonat Teslu. Ještě začátkem loňského roku to vypadalo opravdu slibně - FF představila svůj hypersport FF 91 a vše opravdu vypadalo, že má slibně našlápnuto. Jenže podle aktuálních informací firma nenávratně končí v dluzích.
Ano, automobilka FF měla opravdu dobře našlápnuto k tomu, aby ovládla svět elektromobilů. Její nejambicióznější projekt s názvem FF 91 si můžete připomenout v odkazu pod tímto odstavcem. Od loňského roku se však mnoho změnilo a nyní, jeden ze spoluzakladatelů FF, Nick Sampson, při odchodu ze svého místa oznámil, že je na tom firma skutečně špatně a nezvládá platit své dluhy. Existuje možnost, že se snad s ostatními majiteli rozešli ve zlém a chtěl by tak poškodit jméno firmy, nicméně statistika i předchozí chování FF hovoří jasně.
Před dvěma týdny totiž automobilka (z ničeho nic) začala propouštět a všem zaměstnancům pokrátila platy o dvacet procent. Vypadá to, že tento krok však nestačil k pokrytí všech dluhů, díky kterým se firmě nedaří získat další financování. Tento týden došlo k pozastavení výroby v Kalifornii a mnoho zaměstnanců si muselo vzít placenou či neplacenou dovolenou, podle toho, kdy k firmě FF nastoupili. Automobilka se potýkala s velkou fluktuací klíčového vedení v letech 2016 a 2017, nyní však měla být situaci stabilizovaná.
Hlavním problémem FF je jeho hlavní investor, firma Evergrande Group, která automobilce odmítla vyplatit zbývající investici 1,2 miliardy dolarů po té, co v FF utratili 800 milionů dolarů během července letošního roku.
I přesto, že měl být konec roku pro FF úspěšný - do sériové výroby totiž vstoupí jejich první elektrický automobil FF 91 - Sampsonův odchod a dodatečné škrty zatím nenaznačují nic dobrého. Překoná firma následující měsíce? Dočkáme se prvních sériově vyrobených FF 91? Uvidíme.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.