Faraday Future chtěla konkurovat Tesle, místo toho nenávratně končí v dluzích

-jka / AutoRoad.cz, 1. listopadu 2018, 10:30 Google+

Že vám jméno téhle automobilky nic neříká? Ale kde že, Faraday Future (dále jako FF) byla před třemi lety označená za nejambicioznější startupový projekt, který měl s pomocí peněz čínského investora překonat Teslu. Ještě začátkem loňského roku to vypadalo opravdu slibně - FF představila svůj hypersport FF 91 a vše opravdu vypadalo, že má slibně našlápnuto. Jenže podle aktuálních informací firma nenávratně končí v dluzích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Faraday Future FF 91 může být novým vládcem elektromobilů.

Faraday Future FF 91 může být novým vládcem elektromobilů. | foto: Faraday Future

Sdílejte článek

Ano, automobilka FF měla opravdu dobře našlápnuto k tomu, aby ovládla svět elektromobilů. Její nejambicióznější projekt s názvem FF 91 si můžete připomenout v odkazu pod tímto odstavcem. Od loňského roku se však mnoho změnilo a nyní, jeden ze spoluzakladatelů FF, Nick Sampson, při odchodu ze svého místa oznámil, že je na tom firma skutečně špatně a nezvládá platit své dluhy. Existuje možnost, že se snad s ostatními majiteli rozešli ve zlém a chtěl by tak poškodit jméno firmy, nicméně statistika i předchozí chování FF hovoří jasně.

Před dvěma týdny totiž automobilka (z ničeho nic) začala propouštět a všem zaměstnancům pokrátila platy o dvacet procent. Vypadá to, že tento krok však nestačil k pokrytí všech dluhů, díky kterým se firmě nedaří získat další financování. Tento týden došlo k pozastavení výroby v Kalifornii a mnoho zaměstnanců si muselo vzít placenou či neplacenou dovolenou, podle toho, kdy k firmě FF nastoupili. Automobilka se potýkala s velkou fluktuací klíčového vedení v letech 2016 a 2017, nyní však měla být situaci stabilizovaná. 

img-responsive

Faraday Future FF 91 může být novým vládcem elektromobilů. | foto: Faraday Future

Hlavním problémem FF je jeho hlavní investor, firma Evergrande Group, která automobilce odmítla vyplatit zbývající investici 1,2 miliardy dolarů po té, co v FF utratili 800 milionů dolarů během července letošního roku. 

I přesto, že měl být konec roku pro FF úspěšný - do sériové výroby totiž vstoupí jejich první elektrický automobil FF 91 - Sampsonův odchod a dodatečné škrty zatím nenaznačují nic dobrého. Překoná firma následující měsíce? Dočkáme se prvních sériově vyrobených FF 91? Uvidíme.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Faraday Future chtěla konkurovat Tesle, místo toho nenávratně končí v dluzích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alkohol

Nadejcháš - neřídíš! Auto-lock systém by mohl zachránit až 5000 životů ročně

Avia A30 valník

Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

Elektrokolo

Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

Roewe Vision R

Žasnete nad absurdními názvy čínských automobilek? Překvapivě dávají smysl

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130

TEST: Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 - Mistr v praktičnosti, který se neztratí ani na dálnici

Fotografie z loňského ročníku ankety Zlatý volant

Chcete ovlivnit výsledky ankety Zlatý volant? Máte poslední šanci!

reklama
reklama

Doporučujeme

T-Pain se pustil do driftování, jeho strojem je upravený Nissan S14.5 s polepem ve stylu Rick and Morty

Známý rapper se pustil do driftování, design jeho auta bude na trati…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  5. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  6. Pioneer přišel s elegantním způsobem, jak proměnit mobil v nadupaný infotainment systém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud