Že vám jméno téhle automobilky nic neříká? Ale kde že, Faraday Future (dále jako FF) byla před třemi lety označená za nejambicioznější startupový projekt, který měl s pomocí peněz čínského investora překonat Teslu. Ještě začátkem loňského roku to vypadalo opravdu slibně - FF představila svůj hypersport FF 91 a vše opravdu vypadalo, že má slibně našlápnuto. Jenže podle aktuálních informací firma nenávratně končí v dluzích.
Ano, automobilka FF měla opravdu dobře našlápnuto k tomu, aby ovládla svět elektromobilů. Její nejambicióznější projekt s názvem FF 91 si můžete připomenout v odkazu pod tímto odstavcem. Od loňského roku se však mnoho změnilo a nyní, jeden ze spoluzakladatelů FF, Nick Sampson, při odchodu ze svého místa oznámil, že je na tom firma skutečně špatně a nezvládá platit své dluhy. Existuje možnost, že se snad s ostatními majiteli rozešli ve zlém a chtěl by tak poškodit jméno firmy, nicméně statistika i předchozí chování FF hovoří jasně.
Před dvěma týdny totiž automobilka (z ničeho nic) začala propouštět a všem zaměstnancům pokrátila platy o dvacet procent. Vypadá to, že tento krok však nestačil k pokrytí všech dluhů, díky kterým se firmě nedaří získat další financování. Tento týden došlo k pozastavení výroby v Kalifornii a mnoho zaměstnanců si muselo vzít placenou či neplacenou dovolenou, podle toho, kdy k firmě FF nastoupili. Automobilka se potýkala s velkou fluktuací klíčového vedení v letech 2016 a 2017, nyní však měla být situaci stabilizovaná.
Hlavním problémem FF je jeho hlavní investor, firma Evergrande Group, která automobilce odmítla vyplatit zbývající investici 1,2 miliardy dolarů po té, co v FF utratili 800 milionů dolarů během července letošního roku.
I přesto, že měl být konec roku pro FF úspěšný - do sériové výroby totiž vstoupí jejich první elektrický automobil FF 91 - Sampsonův odchod a dodatečné škrty zatím nenaznačují nic dobrého. Překoná firma následující měsíce? Dočkáme se prvních sériově vyrobených FF 91? Uvidíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?