Že vám jméno téhle automobilky nic neříká? Ale kde že, Faraday Future (dále jako FF) byla před třemi lety označená za nejambicioznější startupový projekt, který měl s pomocí peněz čínského investora překonat Teslu. Ještě začátkem loňského roku to vypadalo opravdu slibně - FF představila svůj hypersport FF 91 a vše opravdu vypadalo, že má slibně našlápnuto. Jenže podle aktuálních informací firma nenávratně končí v dluzích.
Ano, automobilka FF měla opravdu dobře našlápnuto k tomu, aby ovládla svět elektromobilů. Její nejambicióznější projekt s názvem FF 91 si můžete připomenout v odkazu pod tímto odstavcem. Od loňského roku se však mnoho změnilo a nyní, jeden ze spoluzakladatelů FF, Nick Sampson, při odchodu ze svého místa oznámil, že je na tom firma skutečně špatně a nezvládá platit své dluhy. Existuje možnost, že se snad s ostatními majiteli rozešli ve zlém a chtěl by tak poškodit jméno firmy, nicméně statistika i předchozí chování FF hovoří jasně.
Před dvěma týdny totiž automobilka (z ničeho nic) začala propouštět a všem zaměstnancům pokrátila platy o dvacet procent. Vypadá to, že tento krok však nestačil k pokrytí všech dluhů, díky kterým se firmě nedaří získat další financování. Tento týden došlo k pozastavení výroby v Kalifornii a mnoho zaměstnanců si muselo vzít placenou či neplacenou dovolenou, podle toho, kdy k firmě FF nastoupili. Automobilka se potýkala s velkou fluktuací klíčového vedení v letech 2016 a 2017, nyní však měla být situaci stabilizovaná.
Hlavním problémem FF je jeho hlavní investor, firma Evergrande Group, která automobilce odmítla vyplatit zbývající investici 1,2 miliardy dolarů po té, co v FF utratili 800 milionů dolarů během července letošního roku.
I přesto, že měl být konec roku pro FF úspěšný - do sériové výroby totiž vstoupí jejich první elektrický automobil FF 91 - Sampsonův odchod a dodatečné škrty zatím nenaznačují nic dobrého. Překoná firma následující měsíce? Dočkáme se prvních sériově vyrobených FF 91? Uvidíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.