Že vám jméno téhle automobilky nic neříká? Ale kde že, Faraday Future (dále jako FF) byla před třemi lety označená za nejambicioznější startupový projekt, který měl s pomocí peněz čínského investora překonat Teslu. Ještě začátkem loňského roku to vypadalo opravdu slibně - FF představila svůj hypersport FF 91 a vše opravdu vypadalo, že má slibně našlápnuto. Jenže podle aktuálních informací firma nenávratně končí v dluzích.
Ano, automobilka FF měla opravdu dobře našlápnuto k tomu, aby ovládla svět elektromobilů. Její nejambicióznější projekt s názvem FF 91 si můžete připomenout v odkazu pod tímto odstavcem. Od loňského roku se však mnoho změnilo a nyní, jeden ze spoluzakladatelů FF, Nick Sampson, při odchodu ze svého místa oznámil, že je na tom firma skutečně špatně a nezvládá platit své dluhy. Existuje možnost, že se snad s ostatními majiteli rozešli ve zlém a chtěl by tak poškodit jméno firmy, nicméně statistika i předchozí chování FF hovoří jasně.
Před dvěma týdny totiž automobilka (z ničeho nic) začala propouštět a všem zaměstnancům pokrátila platy o dvacet procent. Vypadá to, že tento krok však nestačil k pokrytí všech dluhů, díky kterým se firmě nedaří získat další financování. Tento týden došlo k pozastavení výroby v Kalifornii a mnoho zaměstnanců si muselo vzít placenou či neplacenou dovolenou, podle toho, kdy k firmě FF nastoupili. Automobilka se potýkala s velkou fluktuací klíčového vedení v letech 2016 a 2017, nyní však měla být situaci stabilizovaná.
Hlavním problémem FF je jeho hlavní investor, firma Evergrande Group, která automobilce odmítla vyplatit zbývající investici 1,2 miliardy dolarů po té, co v FF utratili 800 milionů dolarů během července letošního roku.
I přesto, že měl být konec roku pro FF úspěšný - do sériové výroby totiž vstoupí jejich první elektrický automobil FF 91 - Sampsonův odchod a dodatečné škrty zatím nenaznačují nic dobrého. Překoná firma následující měsíce? Dočkáme se prvních sériově vyrobených FF 91? Uvidíme.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.