Když automobilka Lamborghini představovala model Urus, své první novodobé SUV , vkládala do něj obrovské naděje. Málo kdo si ale troufl odhadovat, jakých výsledků bude nakonec na trhu dosahovat. Po prvních pár měsících se ale zdá, že Urus byl skutečně trefou do černého
Lamborghini zažívá v poslední době zlaté časy. Během minulého roku se podařilo prodal 3,815 automobilů, což se nemusí zdát jako mnoho, ovšem oproti roku 2016 to byl nárůst o 10 %. V tomto roce však automobilka doufá, že by se ji mohlo podařit dosáhnout až 5000 prodejů, čemuž by měl pomoci vstup na trh SUVček s modelem URUS.
Stefano Domenicali, výkonný ředitel Lamborghini, prozradil v rozhovoru pro CNBC, že prodeje modelu Urus zatím předčí veškerá očekávání. Nikdo pravděpodobně nečekal, že by byl kdovíjaký zájem o základní model v ceně 200 000 dolarů (4,1 mil. Kč), ovšem málo kdo nejspíše čekal, že průměrná cena prodaného automobilu se bude pohybovat okolo 240 000 dolarů, tedy přes 4,9 milionu korun.
Automobilka má navíc dostávat i vynikající zpětnou vazbu od svých zákazníků. Domenicali v rozhovoru uvedl: "Čekali jsme, že zákazníci budou reagovat pozitivně, ovšem ne v takové míře. Reakce jsou skutečně fantastické."
Urus navíc přitahuje nové zákazníky. Podle statistik je tohle SUV prvním kontaktem se značkou Lamborghini až pro 70 % lidí, kteří si ho objednávají. Navíc automobilku překvapil až nečekaně vysoký zájem ze strany žen.
Vysoká zájem o Urus také přichází ze zemí, kde mají problémy s kvalitou silnic. Například v Indii nebo Rusku se Lamborghini s klasickými sporťáky příliš nedařilo, nicméně Urus si díky své vyšší světlé výšce hravě poradí i s místy, kde asfalt zcela chybí.
Zájem je zkrátka obrovský a valí se ze všech stran. Nelze se proto divit, že v tomto roce automobilka očekává prodeje ve výši okolo 5 000 automobilů, přičemž cca 1000 kusů by mělo být čistě modelem Urus.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?