Když automobilka Lamborghini představovala model Urus, své první novodobé SUV , vkládala do něj obrovské naděje. Málo kdo si ale troufl odhadovat, jakých výsledků bude nakonec na trhu dosahovat. Po prvních pár měsících se ale zdá, že Urus byl skutečně trefou do černého
Lamborghini zažívá v poslední době zlaté časy. Během minulého roku se podařilo prodal 3,815 automobilů, což se nemusí zdát jako mnoho, ovšem oproti roku 2016 to byl nárůst o 10 %. V tomto roce však automobilka doufá, že by se ji mohlo podařit dosáhnout až 5000 prodejů, čemuž by měl pomoci vstup na trh SUVček s modelem URUS.
Stefano Domenicali, výkonný ředitel Lamborghini, prozradil v rozhovoru pro CNBC, že prodeje modelu Urus zatím předčí veškerá očekávání. Nikdo pravděpodobně nečekal, že by byl kdovíjaký zájem o základní model v ceně 200 000 dolarů (4,1 mil. Kč), ovšem málo kdo nejspíše čekal, že průměrná cena prodaného automobilu se bude pohybovat okolo 240 000 dolarů, tedy přes 4,9 milionu korun.
Automobilka má navíc dostávat i vynikající zpětnou vazbu od svých zákazníků. Domenicali v rozhovoru uvedl: "Čekali jsme, že zákazníci budou reagovat pozitivně, ovšem ne v takové míře. Reakce jsou skutečně fantastické."
Urus navíc přitahuje nové zákazníky. Podle statistik je tohle SUV prvním kontaktem se značkou Lamborghini až pro 70 % lidí, kteří si ho objednávají. Navíc automobilku překvapil až nečekaně vysoký zájem ze strany žen.
Vysoká zájem o Urus také přichází ze zemí, kde mají problémy s kvalitou silnic. Například v Indii nebo Rusku se Lamborghini s klasickými sporťáky příliš nedařilo, nicméně Urus si díky své vyšší světlé výšce hravě poradí i s místy, kde asfalt zcela chybí.
Zájem je zkrátka obrovský a valí se ze všech stran. Nelze se proto divit, že v tomto roce automobilka očekává prodeje ve výši okolo 5 000 automobilů, přičemž cca 1000 kusů by mělo být čistě modelem Urus.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.