Když automobilka Lamborghini představovala model Urus, své první novodobé SUV , vkládala do něj obrovské naděje. Málo kdo si ale troufl odhadovat, jakých výsledků bude nakonec na trhu dosahovat. Po prvních pár měsících se ale zdá, že Urus byl skutečně trefou do černého
Lamborghini zažívá v poslední době zlaté časy. Během minulého roku se podařilo prodal 3,815 automobilů, což se nemusí zdát jako mnoho, ovšem oproti roku 2016 to byl nárůst o 10 %. V tomto roce však automobilka doufá, že by se ji mohlo podařit dosáhnout až 5000 prodejů, čemuž by měl pomoci vstup na trh SUVček s modelem URUS.
Stefano Domenicali, výkonný ředitel Lamborghini, prozradil v rozhovoru pro CNBC, že prodeje modelu Urus zatím předčí veškerá očekávání. Nikdo pravděpodobně nečekal, že by byl kdovíjaký zájem o základní model v ceně 200 000 dolarů (4,1 mil. Kč), ovšem málo kdo nejspíše čekal, že průměrná cena prodaného automobilu se bude pohybovat okolo 240 000 dolarů, tedy přes 4,9 milionu korun.
Automobilka má navíc dostávat i vynikající zpětnou vazbu od svých zákazníků. Domenicali v rozhovoru uvedl: "Čekali jsme, že zákazníci budou reagovat pozitivně, ovšem ne v takové míře. Reakce jsou skutečně fantastické."
Urus navíc přitahuje nové zákazníky. Podle statistik je tohle SUV prvním kontaktem se značkou Lamborghini až pro 70 % lidí, kteří si ho objednávají. Navíc automobilku překvapil až nečekaně vysoký zájem ze strany žen.
Vysoká zájem o Urus také přichází ze zemí, kde mají problémy s kvalitou silnic. Například v Indii nebo Rusku se Lamborghini s klasickými sporťáky příliš nedařilo, nicméně Urus si díky své vyšší světlé výšce hravě poradí i s místy, kde asfalt zcela chybí.
Zájem je zkrátka obrovský a valí se ze všech stran. Nelze se proto divit, že v tomto roce automobilka očekává prodeje ve výši okolo 5 000 automobilů, přičemž cca 1000 kusů by mělo být čistě modelem Urus.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.