Když automobilka Lamborghini představovala model Urus, své první novodobé SUV , vkládala do něj obrovské naděje. Málo kdo si ale troufl odhadovat, jakých výsledků bude nakonec na trhu dosahovat. Po prvních pár měsících se ale zdá, že Urus byl skutečně trefou do černého
Lamborghini zažívá v poslední době zlaté časy. Během minulého roku se podařilo prodal 3,815 automobilů, což se nemusí zdát jako mnoho, ovšem oproti roku 2016 to byl nárůst o 10 %. V tomto roce však automobilka doufá, že by se ji mohlo podařit dosáhnout až 5000 prodejů, čemuž by měl pomoci vstup na trh SUVček s modelem URUS.
Stefano Domenicali, výkonný ředitel Lamborghini, prozradil v rozhovoru pro CNBC, že prodeje modelu Urus zatím předčí veškerá očekávání. Nikdo pravděpodobně nečekal, že by byl kdovíjaký zájem o základní model v ceně 200 000 dolarů (4,1 mil. Kč), ovšem málo kdo nejspíše čekal, že průměrná cena prodaného automobilu se bude pohybovat okolo 240 000 dolarů, tedy přes 4,9 milionu korun.
Automobilka má navíc dostávat i vynikající zpětnou vazbu od svých zákazníků. Domenicali v rozhovoru uvedl: "Čekali jsme, že zákazníci budou reagovat pozitivně, ovšem ne v takové míře. Reakce jsou skutečně fantastické."
Urus navíc přitahuje nové zákazníky. Podle statistik je tohle SUV prvním kontaktem se značkou Lamborghini až pro 70 % lidí, kteří si ho objednávají. Navíc automobilku překvapil až nečekaně vysoký zájem ze strany žen.
Vysoká zájem o Urus také přichází ze zemí, kde mají problémy s kvalitou silnic. Například v Indii nebo Rusku se Lamborghini s klasickými sporťáky příliš nedařilo, nicméně Urus si díky své vyšší světlé výšce hravě poradí i s místy, kde asfalt zcela chybí.
Zájem je zkrátka obrovský a valí se ze všech stran. Nelze se proto divit, že v tomto roce automobilka očekává prodeje ve výši okolo 5 000 automobilů, přičemž cca 1000 kusů by mělo být čistě modelem Urus.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?