Skupina PSA oficiálně potvrdila zřízení svého severoamerického sídla v Atlantě v okrese Fulton County ve státě Georgia. Provoz bude zahájen v únoru 2018. Byla již zřízena skupina, která připravuje strategii a zajišťuje její provádění. Rozhodnutí o volbě sídla v Atlantě je výsledkem několikaměsíční práce na národní úrovni s cílem najít nejlepší rovnováhu mezi ekonomickým prostředím, odbornými kompetencemi a kvalitou života.
„Jsme velice rádi, že si skupina PSA – druhý největší evropský výrobce automobilů a jeden z nejlepších poskytovatelů mobility na světě – zvolila pro své nové severoamerické sídlo Atlantu,“ prohlásil guvernér Deal po své návštěvě Francie na konci roku 2017. „Skupina PSA dále navyšuje počet výrobců automobilů a dodavatelů, kteří působí zde ve státě Georgia, což je velkým vítězstvím pro náš stát a novým důkazem atraktivity našeho ekonomického prostředí a našich infrastruktur.“
„Posoudili jsme všechny aspekty Atlanty a dospěli jsme k závěru, že je to pro nás nejvhodnější místo," potvrdil Larry Dominique, ředitel severoamerického týmu. „I když při našem rozhodování sehrálo důležitou roli celkové pracovní prostředí, životní úroveň a univerzitní systém, určující pro volbu Atlanty jako nejvhodnějšího místa byly naše potřeby z hlediska technologií, inovací spojených s mobilitou a automobilové kultury.“
Skupina PSA oznámila v dubnu 2016 svůj návrat na americký trh, kam přichází s projektem rozděleným do 3 etap, jak již bylo oznámeno ve strategickém plánu Push to Pass: spuštění služeb v oblasti mobility, poté služeb v oblasti mobility s vozy skupiny a nakonec prodej vlastních vozů. První etapu zahájila platforma shromažďující služby mobility nazvaná Free2Move v říjnu 2017 v Seattlu a brzy bude spuštěna i v jiných městech v USA. Tato aplikace umožňuje uživatelům vybrat si z široké škály služeb mobility a sdíleným způsobem využívat auto, skútr nebo kolo.
„Stát Georgia se nachází v epicentru automobilového průmyslu v Severní Americe; s velkou radostí zde vítáme skupinu PSA,“ uvedl Pat Wilson, komisař GDEcD (ministerstvo pro ekonomický rozvoj státu Georgia). „Když jsme před pár týdny navštívili společně s guvernérem Dealem skupinu PSA v Paříži, ihned jsme si uvědomili, že skupina PSA bude pro naše automobilové společenství velkým přínosem.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.