Skupina PSA oficiálně potvrdila zřízení svého severoamerického sídla v Atlantě v okrese Fulton County ve státě Georgia. Provoz bude zahájen v únoru 2018. Byla již zřízena skupina, která připravuje strategii a zajišťuje její provádění. Rozhodnutí o volbě sídla v Atlantě je výsledkem několikaměsíční práce na národní úrovni s cílem najít nejlepší rovnováhu mezi ekonomickým prostředím, odbornými kompetencemi a kvalitou života.
„Jsme velice rádi, že si skupina PSA – druhý největší evropský výrobce automobilů a jeden z nejlepších poskytovatelů mobility na světě – zvolila pro své nové severoamerické sídlo Atlantu,“ prohlásil guvernér Deal po své návštěvě Francie na konci roku 2017. „Skupina PSA dále navyšuje počet výrobců automobilů a dodavatelů, kteří působí zde ve státě Georgia, což je velkým vítězstvím pro náš stát a novým důkazem atraktivity našeho ekonomického prostředí a našich infrastruktur.“
„Posoudili jsme všechny aspekty Atlanty a dospěli jsme k závěru, že je to pro nás nejvhodnější místo," potvrdil Larry Dominique, ředitel severoamerického týmu. „I když při našem rozhodování sehrálo důležitou roli celkové pracovní prostředí, životní úroveň a univerzitní systém, určující pro volbu Atlanty jako nejvhodnějšího místa byly naše potřeby z hlediska technologií, inovací spojených s mobilitou a automobilové kultury.“
Skupina PSA oznámila v dubnu 2016 svůj návrat na americký trh, kam přichází s projektem rozděleným do 3 etap, jak již bylo oznámeno ve strategickém plánu Push to Pass: spuštění služeb v oblasti mobility, poté služeb v oblasti mobility s vozy skupiny a nakonec prodej vlastních vozů. První etapu zahájila platforma shromažďující služby mobility nazvaná Free2Move v říjnu 2017 v Seattlu a brzy bude spuštěna i v jiných městech v USA. Tato aplikace umožňuje uživatelům vybrat si z široké škály služeb mobility a sdíleným způsobem využívat auto, skútr nebo kolo.
„Stát Georgia se nachází v epicentru automobilového průmyslu v Severní Americe; s velkou radostí zde vítáme skupinu PSA,“ uvedl Pat Wilson, komisař GDEcD (ministerstvo pro ekonomický rozvoj státu Georgia). „Když jsme před pár týdny navštívili společně s guvernérem Dealem skupinu PSA v Paříži, ihned jsme si uvědomili, že skupina PSA bude pro naše automobilové společenství velkým přínosem.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.