Elektromobily či alespoň plug-in hybridy jsou hlavní náplní vývojových center snad všech automobilek, Mercedes-Benz nevyjímaje. Přechod na čistě elektrickou energii se ale ukazuje být velmi nákladnou srandou, což například v Mercedesu povede k osekání výdajů o takřka 5 miliard dolarů.
Podle motoristického webu AutoNews se na toto téma rozhovořil během Frankfurtského autosalonu samotný šéf finančního oddělení Mercedesu, pan Frank Lindenberg. Z jeho vyjádření pak plyne, že automobilka bude muset obětovat část zisků na úkor rychlejšího vývoje elektromobilů a elektrifikace svého portfolia. Podle všeho by mělo jít o částku pohybující se okolo 4,8 miliardy dolarů, tedy cca 87 miliard korun.
Pokud se vše podaří podle plánu, pak by automobilka do roku 2025 ráda získávala 25 % svých příjmů z prodeje sedanů, kupé či užitkových vozů poháněných elektrickou energií, nebo alespoň hybridním pohonnými systémy.
Celý Daimler si je navíc dobře vědom toho, že na začátku budou prodeje nízké, neboť lidé si budou muset vybudovat k novým pohonným soustavám důvěru, ovšem časem by se i tyto hybridní vozy měly stát plnohodnotnou náhradou za vozy se spalovacím motorem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.