Elektromobily či alespoň plug-in hybridy jsou hlavní náplní vývojových center snad všech automobilek, Mercedes-Benz nevyjímaje. Přechod na čistě elektrickou energii se ale ukazuje být velmi nákladnou srandou, což například v Mercedesu povede k osekání výdajů o takřka 5 miliard dolarů.
Podle motoristického webu AutoNews se na toto téma rozhovořil během Frankfurtského autosalonu samotný šéf finančního oddělení Mercedesu, pan Frank Lindenberg. Z jeho vyjádření pak plyne, že automobilka bude muset obětovat část zisků na úkor rychlejšího vývoje elektromobilů a elektrifikace svého portfolia. Podle všeho by mělo jít o částku pohybující se okolo 4,8 miliardy dolarů, tedy cca 87 miliard korun.
Pokud se vše podaří podle plánu, pak by automobilka do roku 2025 ráda získávala 25 % svých příjmů z prodeje sedanů, kupé či užitkových vozů poháněných elektrickou energií, nebo alespoň hybridním pohonnými systémy.
Celý Daimler si je navíc dobře vědom toho, že na začátku budou prodeje nízké, neboť lidé si budou muset vybudovat k novým pohonným soustavám důvěru, ovšem časem by se i tyto hybridní vozy měly stát plnohodnotnou náhradou za vozy se spalovacím motorem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?