Elektromobily či alespoň plug-in hybridy jsou hlavní náplní vývojových center snad všech automobilek, Mercedes-Benz nevyjímaje. Přechod na čistě elektrickou energii se ale ukazuje být velmi nákladnou srandou, což například v Mercedesu povede k osekání výdajů o takřka 5 miliard dolarů.
Podle motoristického webu AutoNews se na toto téma rozhovořil během Frankfurtského autosalonu samotný šéf finančního oddělení Mercedesu, pan Frank Lindenberg. Z jeho vyjádření pak plyne, že automobilka bude muset obětovat část zisků na úkor rychlejšího vývoje elektromobilů a elektrifikace svého portfolia. Podle všeho by mělo jít o částku pohybující se okolo 4,8 miliardy dolarů, tedy cca 87 miliard korun.
Pokud se vše podaří podle plánu, pak by automobilka do roku 2025 ráda získávala 25 % svých příjmů z prodeje sedanů, kupé či užitkových vozů poháněných elektrickou energií, nebo alespoň hybridním pohonnými systémy.
Celý Daimler si je navíc dobře vědom toho, že na začátku budou prodeje nízké, neboť lidé si budou muset vybudovat k novým pohonným soustavám důvěru, ovšem časem by se i tyto hybridní vozy měly stát plnohodnotnou náhradou za vozy se spalovacím motorem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?