Vedení automobilky Porsche už zřejmě došla trpělivost s překupníky, kteří skupují nové vozy limitovaných edicí, jež se vzápětí objevují na inzertních webech s přirážkou v hodnotě desítek až stovek tisíc korun.
Ačkoliv se to může zdát neuvěřitelné, vozy značky Porsche vás na trhu ojetých vozidel často přijdou dráž, než za kolik byste je pořídili nové v autosalonu. Za tímto trendem stojí skupina překupníků, se kterými společnosti právě došla trpělivost.
K tomuto tématu se v interview pro Car and Driver nedávno vyjádřil i Andreas Preuninger, šéf oddělení Porsche GT. Z jeho slov vyplývá, že jím vedené oddělení staví auta, která by měla být používána, řízena a oceňována pro své kvality na silnicích. Tyto vozy jsou zkrátka až příliš dobré na to, aby stáli v garáži a padal na ně prach. Tenhle business, kdy lidé kupují speciální vozy Porsche jen kvůli zisku, se mu zkrátka nelíbí. Nikdy to nebyl účel těchto vozů.
Preuninger také zmínil rozhořčení podobných "sběratelů" modelu 911 R, když Porsche oznámilo návrat manuální převodovky do modelu GT3, což podle nich sníží současnou hodnotu modelů 911 R. Preuninger na to reagoval slovy, že Porsche je automobilka, nikoliv spořící fond.
Trh se ale vždy řídí poptávkou a nabídkou, což znamená, že lidé rozhodně nepřestanou prodávat automobily, aby na tom vydělali. Na tom ostatně není nic nelegálního nebo špatného. Ovšem je patrné, že Porsche směřuje svou zlost pouze vůči úzké skupině lidí, kteří svými praktikami ničí dobrou pověst společnosti.
Jak chce ale Porsche proti podobným lidem bojovat? Celkem jednoduše - mají o nich totiž velmi dobrý přehled. jak řekl sám Preuninger "Nevyrábíme příliš mnoho aut, proto celkem dobře známe většinu svých zákazníků. Většina vozů totiž má svého majitele ještě dřív, než sjede z výrobní linky.".
Dá se tedy očekávat, že nejčastější překupníci už si do budoucna u automobilky nový vůz nekoupí. Otázkou však je, zda bude mít toto opatření nějaký vliv na trh s ojetými vozy, nebo zda už se celá situace stala novým standardem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?