Ačkoliv se to může zdát neuvěřitelné, vozy značky Porsche vás na trhu ojetých vozidel často přijdou dráž, než za kolik byste je pořídili nové v autosalonu. Za tímto trendem stojí skupina překupníků, se kterými společnosti právě došla trpělivost.
K tomuto tématu se v interview pro Car and Driver nedávno vyjádřil i Andreas Preuninger, šéf oddělení Porsche GT. Z jeho slov vyplývá, že jím vedené oddělení staví auta, která by měla být používána, řízena a oceňována pro své kvality na silnicích. Tyto vozy jsou zkrátka až příliš dobré na to, aby stáli v garáži a padal na ně prach. Tenhle business, kdy lidé kupují speciální vozy Porsche jen kvůli zisku, se mu zkrátka nelíbí. Nikdy to nebyl účel těchto vozů.
Preuninger také zmínil rozhořčení podobných "sběratelů" modelu 911 R, když Porsche oznámilo návrat manuální převodovky do modelu GT3, což podle nich sníží současnou hodnotu modelů 911 R. Preuninger na to reagoval slovy, že Porsche je automobilka, nikoliv spořící fond.
Trh se ale vždy řídí poptávkou a nabídkou, což znamená, že lidé rozhodně nepřestanou prodávat automobily, aby na tom vydělali. Na tom ostatně není nic nelegálního nebo špatného. Ovšem je patrné, že Porsche směřuje svou zlost pouze vůči úzké skupině lidí, kteří svými praktikami ničí dobrou pověst společnosti.
Jak chce ale Porsche proti podobným lidem bojovat? Celkem jednoduše - mají o nich totiž velmi dobrý přehled. jak řekl sám Preuninger "Nevyrábíme příliš mnoho aut, proto celkem dobře známe většinu svých zákazníků. Většina vozů totiž má svého majitele ještě dřív, než sjede z výrobní linky.".
Dá se tedy očekávat, že nejčastější překupníci už si do budoucna u automobilky nový vůz nekoupí. Otázkou však je, zda bude mít toto opatření nějaký vliv na trh s ojetými vozy, nebo zda už se celá situace stala novým standardem.