Vedení automobilky Porsche už zřejmě došla trpělivost s překupníky, kteří skupují nové vozy limitovaných edicí, jež se vzápětí objevují na inzertních webech s přirážkou v hodnotě desítek až stovek tisíc korun.
Ačkoliv se to může zdát neuvěřitelné, vozy značky Porsche vás na trhu ojetých vozidel často přijdou dráž, než za kolik byste je pořídili nové v autosalonu. Za tímto trendem stojí skupina překupníků, se kterými společnosti právě došla trpělivost.
K tomuto tématu se v interview pro Car and Driver nedávno vyjádřil i Andreas Preuninger, šéf oddělení Porsche GT. Z jeho slov vyplývá, že jím vedené oddělení staví auta, která by měla být používána, řízena a oceňována pro své kvality na silnicích. Tyto vozy jsou zkrátka až příliš dobré na to, aby stáli v garáži a padal na ně prach. Tenhle business, kdy lidé kupují speciální vozy Porsche jen kvůli zisku, se mu zkrátka nelíbí. Nikdy to nebyl účel těchto vozů.
Preuninger také zmínil rozhořčení podobných "sběratelů" modelu 911 R, když Porsche oznámilo návrat manuální převodovky do modelu GT3, což podle nich sníží současnou hodnotu modelů 911 R. Preuninger na to reagoval slovy, že Porsche je automobilka, nikoliv spořící fond.
Trh se ale vždy řídí poptávkou a nabídkou, což znamená, že lidé rozhodně nepřestanou prodávat automobily, aby na tom vydělali. Na tom ostatně není nic nelegálního nebo špatného. Ovšem je patrné, že Porsche směřuje svou zlost pouze vůči úzké skupině lidí, kteří svými praktikami ničí dobrou pověst společnosti.
Jak chce ale Porsche proti podobným lidem bojovat? Celkem jednoduše - mají o nich totiž velmi dobrý přehled. jak řekl sám Preuninger "Nevyrábíme příliš mnoho aut, proto celkem dobře známe většinu svých zákazníků. Většina vozů totiž má svého majitele ještě dřív, než sjede z výrobní linky.".
Dá se tedy očekávat, že nejčastější překupníci už si do budoucna u automobilky nový vůz nekoupí. Otázkou však je, zda bude mít toto opatření nějaký vliv na trh s ojetými vozy, nebo zda už se celá situace stala novým standardem.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.