Vedení automobilky Porsche už zřejmě došla trpělivost s překupníky, kteří skupují nové vozy limitovaných edicí, jež se vzápětí objevují na inzertních webech s přirážkou v hodnotě desítek až stovek tisíc korun.
Ačkoliv se to může zdát neuvěřitelné, vozy značky Porsche vás na trhu ojetých vozidel často přijdou dráž, než za kolik byste je pořídili nové v autosalonu. Za tímto trendem stojí skupina překupníků, se kterými společnosti právě došla trpělivost.
K tomuto tématu se v interview pro Car and Driver nedávno vyjádřil i Andreas Preuninger, šéf oddělení Porsche GT. Z jeho slov vyplývá, že jím vedené oddělení staví auta, která by měla být používána, řízena a oceňována pro své kvality na silnicích. Tyto vozy jsou zkrátka až příliš dobré na to, aby stáli v garáži a padal na ně prach. Tenhle business, kdy lidé kupují speciální vozy Porsche jen kvůli zisku, se mu zkrátka nelíbí. Nikdy to nebyl účel těchto vozů.
Preuninger také zmínil rozhořčení podobných "sběratelů" modelu 911 R, když Porsche oznámilo návrat manuální převodovky do modelu GT3, což podle nich sníží současnou hodnotu modelů 911 R. Preuninger na to reagoval slovy, že Porsche je automobilka, nikoliv spořící fond.
Trh se ale vždy řídí poptávkou a nabídkou, což znamená, že lidé rozhodně nepřestanou prodávat automobily, aby na tom vydělali. Na tom ostatně není nic nelegálního nebo špatného. Ovšem je patrné, že Porsche směřuje svou zlost pouze vůči úzké skupině lidí, kteří svými praktikami ničí dobrou pověst společnosti.
Jak chce ale Porsche proti podobným lidem bojovat? Celkem jednoduše - mají o nich totiž velmi dobrý přehled. jak řekl sám Preuninger "Nevyrábíme příliš mnoho aut, proto celkem dobře známe většinu svých zákazníků. Většina vozů totiž má svého majitele ještě dřív, než sjede z výrobní linky.".
Dá se tedy očekávat, že nejčastější překupníci už si do budoucna u automobilky nový vůz nekoupí. Otázkou však je, zda bude mít toto opatření nějaký vliv na trh s ojetými vozy, nebo zda už se celá situace stala novým standardem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?