Od 1. dubna se stala novým dodavatelem registračních značek pro stát firma SPM – Security Paper Mill. Ta zvítězila v otevřené soutěži díky nejnižší nabídkové ceně. Smlouva se stávajícím dodavatelem, společností Hicon, která pro stát dodávala registrační značky od roku 2001, vypršela 31. března tohoto roku.
„Jsem rád, že se nám povedlo to, co ministerstvo nebylo schopno udělat více než 15 let, tedy vysoutěžit nového dodavatele registračních značek za výrazně nižší cenu. Díky tomuto kroku ušetříme státu za dobu trvání kontraktu více než 100 milionů korun,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Smlouva s novým dodavatelem byla uzavřena v listopadu 2016 a je platná na čtyři roky. Cena za jednu vyrobenou tabulku nejběžnějšího typu se sníží ze současných 77 Kč na 45 Kč za kus, měsíčně se vyrobí v průměru 100-120 tisíc tabulek registračních značek všech typů. Stát díky tomuto snížení ceny ušetří za celou dobu trvání kontraktu více než 100 milionů korun.
Společnost SPM nabídla výrobu všech typů registračních značek za 48 milionů korun bez DPH ročně při odhadovaném počtu zhruba 1 055 000 vyrobených značek. V roce 2016 byly roční náklady Ministerstva dopravy na výrobu všech registračních značek více než 90 milionů korun bez DPH při počtu zhruba 1 174 000 kusů. Celkový objem zakázky v příštích letech bude záležet na skutečném počtu vyrobených registračních značek, který vyplyne z potřeby jednotlivých registračních míst.
Značky od nového dodavatele jsou vylepšeny o nový hologram, který má zvýšit ochranu proti padělání. Tento hologram bude u běžné značky umístěna na místě určeném pro emisní známku, která se již nepoužívá. Značky od původního výrobce, bez tohoto hologramu, samozřejmě zůstávají i nadále v platnosti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?